Gå til innhold

Hva gjorde du med din bil idag?

mudbug
 Share

Anbefalte innlegg

Jo, i dag har jeg montert Kjørekamera og GPS/GSM Tracker i X5'n.

Så nå kan jeg både se hvor jeg kjører og hvem jeg møter. hehe :)

Kameraet starter opptak når du starter bilen. Det har eget Micro-SD kort og takler opp til 32Gb.

Det recorder i ca 3minutters sekvenser og overspiller det eldste opptaket når SD kortet er fullt.

Det har 140' vidvinkel, noe som gjør at man ser hele veibredden. Og det filmer i HD.

Det er egen Videoutgang slik at du kan kople det mot Bilradioen eller egen skjerm for avspilling/Live visning

Og det har shock-føler, slik at hvis noen kjører på bilen så starter opptak automatisk (innebygget batteribackup)

Absolutt en kjekk liten sak :)

srfwp0z8pmferd5qazm5.jpg

Trackeren er en liten hendig sak. Den har panikk-knapp slik at bilen ringer et preprogramert nummer hvis du trykker denne... og den som mottar samtalen kan høre hva som skjer i bilen.

Den har også power-relee som f.eks kan koples til tenning eller bensinpumpe, slik at hvis bilen blir stjælt så kan du sende en text-melding og bilen stopper! Denne funksjonen har jeg ikke koplet enda da jeg var litt usikker på hvor jeg burde kople releet inn i kretsløpet. Samt at jeg vil se at resten fungerer som det skal før jeg gjør en slik inngripen. Litt kjedelig hvis bilen stopper av seg selv og det viser seg at det er denne enheten som er synderen.

Det følger også med en brukerkonto på en egen webside for tracking i kart.

Det er flere SMS kommandoer f.eks send en SMS kommando og den sender tilbake en kartlink som forteller hvor den står. (Dette fungerer også om bilen er avslått).

Hvis bilbatteriet begynner få lav spenning så får du også en SMS. Det samme hvis noen kopler fra bil batteriet.

Og ut ifra brukerveiledingen ser det ut som man også kan legge inn områdevarsling... hvis bilen flytter seg lenger enn en gitt avstand (eksempelvis blir bilen dratt opp på en henger og kjørt avgårde).

7oz8got85iu01bzhz9nk.jpg

Alt i alt så er det et par artige gadges som er morsomt leketøy og som noen ganger kan være til nytte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kameraet der har jeg på "watch list" på ebay! Har vært tenkt og kjøpe det lenge men ikke kommet så langt enda :P Hvor kjøpte du og pris ja? :)

Har du testet det? Og hvordan er kvaliteten? Kan være utrolig kjekt og ha! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både kamera og Tracker kjøpte jeg på ebay.

Trackeren er av DENNE typen

Tror jeg betalte ca 25,- US. Og den fungerer meget bra. Jeg har skjult den veldig godt, men den kan ikke ligge under metall da den jo må "se" sattellittene. Jeg tenker å kople relleet til bensinpumpa en av dagene også slik at det er mulig å fjernstoppe bilen.

Men skulle jeg kjøpt på nytt tror jeg jeg hadde kjøpt DENNE i stedet. Da dette er GT06 modellen som den andre er kopi av.

Kameraet er DETTE

Jeg betalte 32,- US for dette.

Kameraet fungerer bra det... kveldsmørket er dog en utfordring da det ikke er nightvision, men utenom det er jeg veldig fornøyd med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsettelse av Tracker installasjonen:

Monterte Releet i dag... og det funker som bare fy! :)

En litt artig opplevelse det å sende en SMS fra mobilen og så to sekunder etterpå høre at Releet klikker til og kutter power til bensinpumpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En litt artig opplevelse det å sende en SMS fra mobilen og så to sekunder etterpå høre at Releet klikker til og kutter power til bensinpumpe!

Stilig! :D Ser for meg trynet på ham som stjeler bilen din når den stopper rett borti gata og du bare kan gå bort og hente den igjen.. Eller venter med å kutte strømmen til politiet ligger i ræva hans :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet sentrallåsmmotor på førerdør, bensinfilter, lambda sensor, eksostemperatur sensor og satt inn motstander på angeleyes så feilmelding forsvinner.

Nå mangler jeg å skifte en pdc sensor, få fjernet årsak til airbaglampe og sjekke hvorfor lyd kommer å går i 3 av høytalerne:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig! :D Ser for meg trynet på ham som stjeler bilen din når den stopper rett borti gata og du bare kan gå bort og hente den igjen.. Eller venter med å kutte strømmen til politiet ligger i ræva hans :)

Hehe.. ja den tanken slo meg også... la Politiet legge seg bak bilen og så stoppe den når det passer bra... det å kunne unngå en politijakt i høye hastigheter kan spare både bil og liv. Og med det automatiske kameraet som spiller inn både selve kjøringen og hva h*n aventuellt sier i kupeen så kunne jo det hele blitt en real hit! :)

Men, bank i bordet, jeg håper det aldri blir aktuellt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bilen

ptx6lqlhm3p1sy55lswy.jpg

Starta med ledningsnett og lagde til modul med ønskede knapper

q1w0idbprus42du5ee4p.jpg

Ferdig montert

ihn5322jpbjz4bqxsg32.jpg

Lys i alle knapper og modul med setevarme,ASC, og sportsknapp på plass og fungerende. Med god hjelp fra en kompis :)

dpvo6d6bo1d9ocktl2kw.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...