Gå til innhold

BMW 1-serie (F20) Hatchback - bilder, info og førsteinntrykk

Simennzz
 Share

Anbefalte innlegg

Det er vel ikke noen grunn til å slette det som allerede er skrevet. Holder med å stenge tråden. Det kryr jo ikke akkurat av moderatorer her? Tenkte bare å hjelpe til og holde litt orden, men det er tydeligvis ikke populært.

Nei... så får vi ikke gjort annet enn å poste påbudsinnlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 209
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En bil som ikke er fin uten store felger og litt senk blir ikke vesentlig finere med store felger og litt senk. Alt annet er en stor misforståelse.

Jeg synes mange biler blir vesentlig finere med fine hjul og litt senk. Er det ikke lov til å synes det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes mange biler blir vesentlig finere med fine hjul og litt senk. Er det ikke lov til å synes det?

Selvfølgelig, men det er ikke slik man grunnleggende vurderer et bildesign. Det er jo litt dumt hvis f.eks M3 er den eneste 3-serien som ser nogenlunde OK ut. 316i ser også fornuftig ut. Ergo er 3-serien fin også uten store felger og litt senk. Synes du f.eks at Hyundai i10 er fin med store felger og litt senk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får sitere deg, Fredrik.

Jeg tror ikke at vi er uenige når alt kommer til alt, men jeg er veldig følsom for alt som smaker av strutsepolitikk, generell naivitet og hoven belæring.

Ta det litt med ro, la folk mene det de mener og nyt været :)

Jeg er igrunn ganske fornøyd med designet på den nye 1-serien. Det at den ikke ser ut i måneskinn bidrar kanskje til at min egen 1'er ikke synker altformye i pris de neste par åra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får sitere deg, Fredrik.
Jeg tror ikke at vi er uenige når alt kommer til alt, men jeg er veldig følsom for alt som smaker av strutsepolitikk, generell naivitet og hoven belæring.

Ta det litt med ro, la folk mene det de mener og nyt været :)

Slike kommentarer er fullstendig unødvendige i denne sammenhengen... med mindre du ønsker å blande deg inn i andres meningsutveksling da. Husk å skille person og sak. Hva mener du om fronten på den nye 1-serien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa vel ikke at frontpartiet endret seg? Sa vel strengt tatt ikke hva det hjalp for heller, men jeg mente at helhetsinntrykket ble bedre på det Photoshoppa bildet. Kan vel ikke noe for at jeg ikke hater utseendet på bilen. :roll:

Hvis du har fulgt med i diskusjonen vet du også at det stort sett er frontpartiet folk kritiserer. Da hjelper det ikke mye med store felger og litt senk. Noe det som regel ikke gjør etter min mening. En bil som ikke er fin uten store felger og litt senk blir ikke vesentlig finere med store felger og litt senk. Alt annet er en stor misforståelse.

Det totale inntrykket av F20 1 serie ble etter min mening vesentlig bedre med litt større hjul og et senkesett. Fronten er allikevel ikke helt det store, men ved et bildesign så må man alltids svelge noen kameler. Jeg er rimelig sikker på at en annen frontfanger ville gjort F20 1 serie til en helt annen bil. Forøvrig så vil jeg tillate meg å si at en E65 7 serie med helt standard 17" felger i original høyde ikke fremstår som verken pen eller elegant, men i f.eks Alpina utførelse er bilen definitivt det stikk motsatte.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig, men det er ikke slik man grunnleggende vurderer et bildesign. Det er jo litt dumt hvis f.eks M3 er den eneste 3-serien som ser nogenlunde OK ut. 316i ser også fornuftig ut. Ergo er 3-serien fin også uten store felger og litt senk. Synes du f.eks at Hyundai i10 er fin med store felger og litt senk?

Jeg synes ikke vi kommer noe videre her, så jeg kunne godt tenke meg å avrunde denne delen av diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I rest my case, Fredrik :wink:

Jeg velger å avvente den mest inngående designkritikken til jeg faktisk har sett en i levende live, jeg trenger nemlig i likhet med mange andre tid til å la designet synke inn/vokse på meg :)

Hvis jeg blar laangt tilbake i mine egne innlegg her på bimmers er jeg rimelig sikker på at jeg i ett eller flere tilfeller har kritisert E87 i relativt skarpe ordlag.

Nå eier jeg en selv, dette blir jeg ikke klok på med det første!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så litt bedre ut på det photoshoppa bildet til Saltkjelen med senk og større hjul.

Og ja, senk og hjul gjør utrolig mye med helhetsutrykket av en bil uten å endre noe annet- :wink: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I rest my case, Fredrik :wink:

Jeg velger å avvente den mest inngående designkritikken til jeg faktisk har sett en i levende live, jeg trenger nemlig i likhet med mange andre tid til å la designet synke inn/vokse på meg :)

Hvis jeg blar laangt tilbake i mine egne innlegg her på bimmers er jeg rimelig sikker på at jeg i ett eller flere tilfeller har kritisert E87 i relativt skarpe ordlag.

Nå eier jeg en selv, dette blir jeg ikke klok på med det første!

Jeg tror at vi forstår hverandre, men at vi har litt forskjellig form og farge. Selvfølgelig er jeg ikke helt blind for hva et sett med gromme felger + senk kan gjøre med en bil. Det skulle bare mangle etter over 20 år med tildels fete bilmodeller og generell bilgalskap.

Mitt poeng er imidlertid at et godt design "snakker" for seg selv. Det var nesten ingen som stilte spørsmålstegn ved f.eks E46, E39 og E38 da de modellene kom på markedet.

Jeg kan nok være litt stram og kravstor i formen uten at jeg vet at jeg er det. Jeg er intet pedagogisk orakel. Hva med å sende meg en PM neste gang jeg er hva du anser for urimelig mine innlegg... så vil jeg forsøke å være litt mildere i formen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har vi tenkt ca samme tanken, Fredrik. At sånne diskusjoner kanskje funker best på pm. Har en tendens til å være litt vel usaklig selv, i sånne tilfeller er det jo veldig greit å få en pm. Selvinnsikt kan visst læres :)

Og ja, vi er igrunn enige.. E46, E39 og E38 var og er dønn solide eksempler på god og seiglivet design! En morsom greie jeg har tenkt over i det siste er at jeg alltid snudde meg og kastet ett blikk på E39'en før jeg gikk inn på butikker etc. E87'en får ingen blikk. Kanskje det er mitt eget lille 2-trinns designbarometer :lol:

Det første jeg tenkte når jeg så F20 var Audi A1 og Vw Polo, skulle nesten tro at bmw har klippet og limt litt under utviklingen av denne nye 1-serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg tenkte når jeg så F20 var Audi A1 og Vw Polo, skulle nesten tro at bmw har klippet og limt litt under utviklingen av denne nye 1-serien.

Iht. BMW insider Scott så var F20 1 serie ferdigdesignet allerede i 2006/2007, men det har vel helt sikkert vært tilfellet for både A1 og Polo også.. :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er merkelig at ingen har kommentert ytelsene her? 116i - 136hk/220Nm 129g/km / 5.5 l på 100km.

0-100km/t på 8.5s og 210km/t toppfart. Utrolig spenstig.

Lurer på hvilket annet "vanlig"bilmerke som har en innstegsmodell som gjør 0-100 på 8,5s?

Frister absolutt som konebil hvis prisen fortsatt vil ligger rundt 250-300k. En solid rød 116i uten extras til 259000 takk?

Er vel verdt å nevne at dette er en turboladet motor, med andre ord skulle ikke litt chipping være det store problemet. 170-190 hester burde absolutt være innen rekkevidde, da sniker sikkert 0-100 tiden seg under 7 sekunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

116i - 136hk/220Nm 129g/km / 5.5 l på 100km.

0-100km/t på 8.5s og 210km/t toppfart.

118i - 170hk/250Nm 134g/km / 5.8 l på 100km.

0-100 på 7.4s og 225km/t toppfart.

På dieselsiden er det meste som før:

116d - 116hk/260Nm 114g/km / 4.3 l på 100km.

0-100 på 10.3s 200km/t toppfart.

118d - 143hk/320Nm 115g/km / 4.4l på 100km.

0-100 på 8.9s og 212km/t toppfart.

120d - 184hk/30Nm 116g/km / 4.4l på 100km.

0-100 på 7.2s og 228km/t toppfart. Denne varianten har en 8-trinns automatkasse!

Siden vil det komme en 116d ED med 99g/km utslipp.

Summa summarum har det iallefall aldri vært så lett å velge bensin. De små bensinmotorene drar i motsetning til før virkelig skinnet av pølsa - en kompaktklassebasis-bensinmotor som gjør øvelsen 0-100 på 8.5s må sies å være svært bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er merkelig at ingen har kommentert ytelsene her? 116i - 136hk/220Nm 129g/km / 5.5 l på 100km.

0-100km/t på 8.5s og 210km/t toppfart. Utrolig spenstig.

Lurer på hvilket annet "vanlig"bilmerke som har en innstegsmodell som gjør 0-100 på 8,5s?

Frister absolutt som konebil hvis prisen fortsatt vil ligger rundt 250-300k. En solid rød 116i uten extras til 259000 takk?

Er vel verdt å nevne at dette er en turboladet motor, med andre ord skulle ikke litt chipping være det store problemet. 170-190 hester burde absolutt være innen rekkevidde, da sniker sikkert 0-100 tiden seg under 7 sekunder.

Turbo gjør susen ja. 1,6 liter er ikke hva det pleide å være og jeg er helt enig med deg i at den kommende 116i setter en ny standard for hva en BMW står for. Kanskje behøver man ikke å betale mer for å få mer enn brukbart med kjøreglede... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...