Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

En ganske artig og interessant dokumentar om Mark Knopfler (og Dire Straits). I 1985 så jeg Dire Straits i Drammenshallen og i mange år var dette bandet obligatorisk i bilen... spesielt platen "Brother´s in Arms" og ikke minst sideprosjektet Notting Hillbillies med platen "Missing... Presumed Having a Good Time"... :)

http://www.youtube.com/watch?v=H2MPAR1p ... re=related

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ganske artig og interessant dokumentar om Mark Knopfler (og Dire Straits). I 1985 så jeg Dire Straits i Drammenshallen og i mange år var dette bandet obligatorisk i bilen... spesielt platen "Brother´s in Arms" og ikke minst sideprosjektet Notting Hillbillies med platen "Missing... Presumed Having a Good Time"... :)

http://www.youtube.com/watch?v=H2MPAR1p ... re=related

Var da overbevist om at knopfler og straits er obligatorisk i bilen enda jeg?

Fin lite er som å sette på brothers in arms på godt volum.. kan sammenlignes med å høre hele shine on you crazy diamond av floyd. Mener å huske at det snart kommer nytt album fra knopfler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå for tiden hører jeg mest på radio og klassisk musikk i bilen, men bevares... både Dire Straits og Pink Floyd er fantastisk bilmusikk. Spesielt på langturer nedover i Europa er dette obligatorisk nattmusikk... :)

Når det gjelder Mark Knopfler falt jeg litt av lasset etter platen "Sailing to Philadelphia" som kom i 2000. Han ble plutselig "gammel" og det kan høres på platene synes jeg. Knopfler var allerede 36 år gammel da Dire Straits for alvor slo igjennom med platen "Brothers in Arms" i 1985.

Knopflers mest interessante prosjekt etter Dire Straits er etter min mening hobbybandet The Notting Hillbillies som kom med kun én plate i 1990... "Missing...Presumed Having a Good Time".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mark Knopfler var kanskje stor på 80-tallet, men det er også sist gang jeg satt meg ned for å høre på ham, og jeg var vel ikke fan da heller. Om det er det beste en kan komme på å ha i bilen nå i 2012 er det på tide å utvide musikkhorisonten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":ebln208m]Mark Knopfler var kanskje stor på 80-tallet, men det er også sist gang jeg satt meg ned for å høre på ham, og jeg var vel ikke fan da heller. Om det er det beste en kan komme på å ha i bilen nå i 2012 er det på tide å utvide musikkhorisonten ;)

Såså, nå er musikksmaken forskjellig. Jeg hører på mye forskjellig, men Dire Straits og knopfler som solo artist er noe som står veldig høyt på lista mi. Fordi jeg ikke gidder å høre på kjerringer som er autotuna herfra og til helvete, eller datanerder som klarer å lage ulyder på pc'en sin, betyr det ikke at jeg har en "smal" musikksmak. De gamle er eldst som det heter, og jeg hører mye på gammal musikk av den grunn at de den gang klarte å beherske instrumenter, lage melodiske sanger med fantastiske tekster etc. "baby baby baby oh" repetert gjennom en hel sang er ikke akkurat en fantastisk tekst.. "wubwubwub skkkkkkkkkrrrrrrrrrpppppppppppppp" er ei eller spesielt melodisk :lol:

Men nå hører jo jeg på hva jeg vil i bilen min, så får dere høre på hva dere vil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, støtter den om å holde seg unna dagens "populærmusikk"

Selv har jeg Pink Floyds "Wish you were here" i bilen nå. (Sammen med de 3 albumene til Slowdive og nyeste Sondre Lerche) Gammel Floyd er aldri feil, og mye mer spennende enn Dire Straits :)

Dessverre er det alt for ofte Knudsen og Ludviksens Juba Juba som går, når hele familien er i bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lenge siden 80-tallet og selv om jeg henger litt etter er jeg rimelig oppdatert frem til og med ca. 2008/09. Det er imidlertid et par-tre ting jeg ikke helt klarer når det gjelder musikk... soul og crap (altså country & rap). Ellers er jeg ganske altetende når det gjelder musikk... :)

På den annen side finnes det eldre musikk som er såpass banebrytende i musikkhistorien at den aldri helt går av moten. Tidlig Pink... "Dark" og "Wish you where here" hører absolutt til disse... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte meg ned for å se dokumektaren om knopfler i går, og jeg angrer ikke. Har sett lignende før, men ikke samme vinkling. Respekten for knopfler ble ikke noe mindre, og det klødde fort i fingrene etter å finne frem en gitar. Mener forøvrig bestemt at BBC har laget en veldig god dokumentar om floyd som er verdt å se (skal dog ikke si det for 110% sikkert at det var BBC) .

Men du fredrik, jeg lurer litt på hva du mener med at knopfler er blitt gammel? Er det stilen eller stemmen? F.eks sangen this is us sammen med emily loue harris er jo en morsom up-beat låt som jeg personlig synes er fantastisk. Like så så har plata get lucky flere flotte sanger, der tittelsporet eller border reiver må være min favoritt..

Når jeg tenker meg om, kan det være innslagene av folkemusikk som ikke slår ann hos deg?

Sent from my HTC Wildfire S A510e using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...