Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Ja men det betyr jo ikke at Panamera er ett fenomen fordi du ser den røde tråden, VW Golf 1,6 er jo ikke noe fenomen bare fordi man kan dra en tråd til Porsche slekten :roll: (satt på spissen)

Av med "Porschebrillene" nå Fredrik før dette blir for dumt...

Ser du en Golf 1,6 i denne sammenhengen ser jeg en Citroën med en Prince motor. Det er utrolig å tenke på at BMW, Peugeot og Citroën... deler motorer... :shock::?:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du en Golf 1,6 i denne sammenhengen ser jeg en Citroën med en Prince motor. Det er utrolig å tenke på at BMW, Peugeot og Citroën... deler motorer... :shock::?:(

Ja Citroen er kanskje bedre å se sammenhengen med enn folkevogn, som faktisk Porsche er basert på både i design og teknikk. En BMW er ikke full av PSA deler, men en Porsche er full av VAG deler :wink:

Jeg ser forøvrig ikke bare PSA i den tråden, jeg ser også Rolls Royce, McLaren F1 og Weissman 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ser jeg Audi, Bentley, Lamborghini og Bugatti. Hmmm... mon ikke vi kan bli enige om at de de tyske bilprodusentene mer eller mindre eier premiummarkedet for biler?... 8)

Jo det kan vi godt være enige i, hvis vi da utelukker Ford og Opel (som ikke lengere leverer premium) så består de tyske bilprodusentene kun for premium :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porsche har jo kommet med en prototype av 918 Spyder, V8 hybrid på 770hk.

Ganske småfrekk! :D

http://seriouswheels.com/cars/2012/top- ... totype.htm

Apropos seriøst hurtige biler på Nordschleife. Porsche 918 Spyder har fått en offisiell tid på 7:14.00. Det holder til en 5. plass på listen rett etter Dodge Viper SRT-10 ACR, men godt foran Porsche 911 GT2 RS (997)... 8)

http://www.fastestlaps.com/tracks/nordschleife.html

2012-Porsche-918-Spyder-Martini-Racing-Design-Prototype-Static-2-1280x960.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men det betyr jo ikke at Panamera er ett fenomen fordi du ser den røde tråden, VW Golf 1,6 er jo ikke noe fenomen bare fordi man kan dra en tråd til Porsche slekten :roll: (satt på spissen)

Av med "Porschebrillene" nå Fredrik før dette blir for dumt...

Ser du en Golf 1,6 i denne sammenhengen ser jeg en Citroën med en Prince motor. Det er utrolig å tenke på at BMW, Peugeot og Citroën... deler motorer... :shock::?:(

Er det fremdeles Prince motorer i BMW?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde de delte flere motorer jeg, men heldigvis så begrenser deg seg til kun motorene og det er BMW som har hatt hovedansvaret for utviklingen av disse. Mer artig er det at man kan få Porsche med samme motor som en Skoda, tenker da på V6ern på 3,6 liter i Panamera 4 som også kommer i Skoda Superb :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...