Fredrik Skrevet Mars 26, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2013 Som du også nevner tror jeg hovedproblemet spesielt er sideskjørtet. Det ødelegger de rene sideflatene som de gamle modellene har. Kromlister og nettopp krom dørhåndtak gjør mye for å skape den rette retrofølelsen (speilene er ellers fine). Jeg ville også ha erstattet RS-fangeren foran og ducktail spoileren bak med standardvare for perioden. Det som primært ødelegger inntrykket foran er at bilen mangler støtfangeren med en gummilist til å skape en markert overgang mellom blinklysene/lys-luftinntaket og selve frontfangeren. Tilsvarende selvfølgelig også bak... Apropos Goodwood innslaget fra Harry Metcalfe. Et par av kommentarene til videoen er ganske artige f.eks: "14:20, 30 million dollars on wheels"... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 27, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2013 Chris Harris on Cars: Renault Clio RRS 200 EDC... http://www.youtube.com/watch?v=KsUPixwMDg0a Renault har en fantastisk tradisjon når det gjelder hot hatchbacks. Hvem husker ikke Renault Alpine/5 Turbo, Clio Williams, Clio V6 Renault Sport (midtmotor)? Renault sviktet ikke der Peugeot og Citroën mer eller mindre mistet plottet etter 205/306 GTi og Xsara VTS... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 27, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2013 Jeg vet ikke hvor aktuelt dette er for de som har iDrive i deres BMW i Norge, men nå er det iallefall mulig å få internettradio i nye BMW´er og systemet er kompatibelt bakover forutsatt at man har altså har iDrive. Pandora, MOG radio, Stitcher, Rhapsody, TuneIn, Audible, Glympse... og Facebook, Twitter, Calendar, lokale nyheter og BMW's EcoPro analyseverktøy for din kjørestil blandt mye annet vil være tilgjengelig via systemet. Cool... http://news.consumerreports.org/cars/20 ... -cars.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Mars 27, 2013 Share Skrevet Mars 27, 2013 Hva med en A3 sedan? Nydelig som S3! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 28, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2013 Ja... som S3 er A3 sedan skikkelig lekker. Jeg liker Audi pr. idag og de begynner også å få skikkelig taket på designet. Interiørmessig har Audi allerede i mange år vært best i klassen og når de nå også satser på nisjemarkeder a la BMW... begynner det hele å bli ganske interessant. Jeg tror allikevel at jeg ville ha valgt en 1M Coupé hvis jeg var i dette markedet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Mars 28, 2013 Share Skrevet Mars 28, 2013 Jeg hadde også valgt 1M coupe over s3 sedan, men på innstegsmodellen vet jeg ikke. A3 sedan vs 1-serie Hatchback = A3 sedan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 28, 2013 Share Skrevet Mars 28, 2013 Jeg har også sansen for Audi, er blandt de merkene jeg liker best hvis vi ser bort ifra BMW. Husker det flotte førermiljøet i min A6 (C6) som jeg hadde for to år siden, skikkelig førerorientert og alle hendeler og brytere lå naturlig plassert. Audi lager bra biler og det har dem gjort i lang tid, men på opplevd kvalitet så er de langt i fra klasseledene. Det ser flott ut men så fort man begynner å kjenne på og trykke på knapper så får man litt billig følelse dessverre, her scorer BMW veldig høyt i forhold Var å prøvekjørte nye A6 3,0 TDi og det er en virkelig flott bil, men sammenliknet med F10 så ligger den noen hakk bak. Det være seg kjøreegenskaper, opplevd kvalitet og design som på Audien rett og slett blir for mainstream Men det er en flott bil som byr på masse komfort og artig utstyr samt en flott 3,0 liters V6er som går riktig så bra til kun å yte 204 hester i denne tunge bilen Nå hadde denne bilen lavprofildekk så på motorveien så synes jeg den støyet litt vel mye, jeg kikket meg faktisk rundt i bilen for å se om det sto noe vindu åpent eller noe. Til og med min gamle E34 har mer behagelig støynivå inne i coupeen ved motorveihastigheter Men det er da en lekker bil, det må jeg si Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Mars 28, 2013 Share Skrevet Mars 28, 2013 Ja, både nye A4 og 5-dørs A5 er skikkelig fine. Nå er er heldigvis nye 3-serien også skikkelig fin. Såpass at jeg hadde hatt problemer med å kjøpe en brukt e90/91 nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 28, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2013 Jeg synes at E90/91 med facelift er en fin 3-serie, men det er ingen tvil om at F30 på alle måter er mer moderne og sofistikert... spesielt når det gjelder motorer. Jeg har alltid hatt et ambivalent forhold til E90/91. På den ene siden er modellen utvilsomt et gjennomført BMW produkt, men i min bok er hverken designet eller evolusjonen som modell bra nok i forhold til det beste E46 kunne by på. F30 gir meg derimot "vil ha" lysten tilbake... selv 328i med en fantastisk fin rekkefirer. Utfordringen er prisen her i Danmark... 600K DKK... før ekstrautstyr (og modellen er heller ikke helt billig i Norge)... Over til noe mer artig... 50 Years of Porsche 911: Motorsports... Apropos tidligere omtalte Lamborghini Espada... og BMW 5-serie GT (F07)... http://wheels.blogs.nytimes.com/2013/03 ... mborghini/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 28, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2013 Det er påskeferie og freden senker seg over heimen/familen enten man er til fjells eller på sydligere breddegrader (Danmark er syd for Norge og her er det stadig sne). Hvis man holder på å sovne av for mye å spise, for mye godt å drikke eller ganske enkelt for lange skiturer bør man se på denne videoen. Introduksjonen til dette innslaget er trolig det mest inspirerende jeg noen gang har sett i relasjon til biler. Enjoy and play it loud!... Apropos Tesla Model S... Jonny Lieberman trekker en sammenligning som jeg er 100% enig i... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Mars 28, 2013 Share Skrevet Mars 28, 2013 Personlig klarer jeg ikke helt å ta Audi alvorlig. De skal være premium, men branding er de jo latterlig dårlig på. Se bare på de utallige ulike frontlysene, ingen rød tråd. Quattro som er selve "rosinen" for audi er ikke alltid quattro, med i A3 og Q3(?) er det en simplere Halden variant. De er konstant også overoptimistiske ifht tall og forbruk. For meg er og blir Audi en posører bil, for folk som ikke har spesielt peiling på bil, hvis man ser på verditap ifht BMW og MB kan det se ut som om endel er enige med meg. Som en kuriositet kan jeg nevne at den siste branding verdien jeg så for hhv Audi og BMW, lå sistnevnte 5 X høyere enn Audi. Det er godt å like rett merke, hehe! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 28, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2013 Hmmm... jeg føler meg ganske overbevist om at dagens Audi modeller er litt bedre enn den fremstillingen. BMW tilbyr stadig en bedre dynamisk balanse og dermed en mer involverende kjøreopplevelse, men der stopper også BMW´s forsprang i forhold til Audi (som om ikke dette er nok)... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 28, 2013 Share Skrevet Mars 28, 2013 De er konstant også overoptimistiske ifht tall og forbruk. For meg er og blir Audi en posører bil, for folk som ikke har spesielt peiling på bil, hvis man ser på verditap ifht BMW og MB kan det se ut som om endel er enige med meg. Som en kuriositet kan jeg nevne at den siste branding verdien jeg så for hhv Audi og BMW, lå sistnevnte 5 X høyere enn Audi. Det er godt å like rett merke, hehe! Jeg er veldig enig med deg i det du sier her. Hele VAG er noen juksepaver når det kommer til tall og informasjon, særlig når det gjelder ytelser. Joda, RS6 er raskere enn M5 på papiret med den taper mot M5 hver bidige gang likevel. I motsatt ende finner vi BMW som er mer beskjedene med sine opplysninger, er jo en kjent sak at de fleste M modeller er langt raskere enn det som er oppgitt. F10 M5 har blitt målt helt ned i 3,7 sekunder til 100 mot oppgitte 4,3 sekunder(E60 M5 ble målt til 4,0 sek tilbake i 2006 ), samme med X5M i en test mot Cayenne Turbo S og nye ML 63 AMG. Her målte de uavhengig X5 til 4,1 sekund på sprinten til 100 og det er mildt sagt imponerende for en slik bil og 0,3 sekunder raskere enn de to andre modellene. Audi er ikke på langt nær på samme høyde som BMW, til å skulle gjøre det så mangler de kjøreegenskaper, kvalitet, design image og motorteknologi. Joda de har Quattro som varemerke og det er ett pokkers så bra system, med thats it. Hos BMW så har vi rekkesekserne, bakhjulstrekken, legendariske M og det tette samarbeidet med Alpina samt de kjente designelementene som nyrene, knekken i buen ved C stolpen og det førerorienterte dasjbordordet som de nå er tilbake med etter ett opphold på Bangle modellene. Audi burde heller dreie konkurransen sin mot Mercedes som er på fullfart tilbake og minsker Audi sitt forsprang stadig. Audi lanserte nettopp SQ5 med sin 3,0 liters dieselmotor med 313 hester, nå klinker Alpina til med XD3 basert på X3. Ved hjelp av en 3,0 liters diesel rekkesekser på 350 hester og 700 nm så går dette til 100 på 4,8 sekunder med hjelp av Alpina sin 8 trinns Switc Tronic girkasse. Slik har man verdens raskeste diesel SUV Så ja, det er godt å være entusiast av riktig merke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Mars 28, 2013 Share Skrevet Mars 28, 2013 Jeg må si at A4 (B8, 2008 - ) er en mye lekrere bil enn e90/91, både utvendig og innvendig. Spesielt som avant. Hadde de hatt bakhjulstrekk hadde jeg vært "all over" den. På den annen side ser jeg jo hvordan jeg bruker bilen nå, og jeg kan faktisk ikke klage på kjøreegenskapene til Touranen engang, og det er en 2004 modell, som har gått ca 180.000km nå. Tight og fin, styringen føles presis og god, men den oppfordrer ikke akkurat til aktiv kjøring. Kanskje en rød A4 avant hadde passet meg bra Nydelige linjer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 28, 2013 Share Skrevet Mars 28, 2013 A4 har ett stramt og kjedelig design syns jeg, men kan være fin med litt opplysende farge som denne og litt felger dog. Også har man de LED greiene i lyktene som HELDIGVIS BMW har holdt seg for gode til å jalle opp bilene sine med. Synes ikke E91 er så værst jeg til å være 4 år eldre i designer enn A4en Mye mer sportslig og "livlig" i linjene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå