Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Land Rover mer sofistikert enn BMW sine X modeller...

Dere har sett hvor mye disse veier eller?

Hjelper vel heller ikke at de stort sett havner i feil ende av driftsikkerhet skalaen heller?

Design hjelper vel heller ikke stort, gammelmodige og tørste!

De kommer sikkert frem overalt, men skulle jeg kjørt meg en tur i skogen, eller ut i krevende terreng, ville jeg hatt en sliten willy's/wrangler isteden for en bil til en million...

Er utopi og tro at en gjennomsnitt SUV kjøper handler bilen for å kjøre vilt rundt utenfor allfarvei.

Man vil vel heller sitte høyere, tenker kanskje litt sikkerhet, og tar 4 hjulstrekken som bonus i så måte?

Det gjør hvertfall jeg, selvom jeg glatt innrømmer at min E83 er alt annet en spennende og sofistikert!

Ifht F11 kontra F25, uten å vite helt ang plass i disse, (regner med at F11 er større) så syns jeg det bor vanskelig å forsvare merprisen på en hhv 525Xdat, kontra en F25.

X'en holder seg også bedre i pris forøvrig!

Men innrømmer gjerne at F11 ser langt flottere ut!

Fredrik, gratis med ny jobb, ta en bayer for meg også, jeg pusser nemlig opp... Blæh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en gammel godbit helt tilbake fra tiden med Land Rovere (1986-90). Ultravox' "Mr X" (her i HD 1080P) har en fantastisk stemning... helt i tråd med "Vienna" fra den samme platen fra 1980. Dette klippet er fra en konsert i fjor. Gutta er nå i slutten av 50 årene... de gamle er eldst... :)

http://www.youtube.com/watch?v=gYzo_rUPGn8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

911´en er iallefall en klassisk Carrera Coupé fra den såkalte G-serien (1973-89). Det skader heller ikke at lakkfargen er "Indisch Rot" (indisk rød). Det er etter min mening den mest klassiske lakkfargen når det gjelder Porsche. 2 av mine 4 Porscher hadde denne fargen (924 og 928 S). 924´en fikk sogar en omgang helt ny indisk rød lakk i 1986 (i Tyskland/Offenburg (BW)).

Det er mye annet fint på denne Porschen også... shortshift gearkasse og 40% diffbrems er ikke å forakte. Personlig ville jeg nok ha foretrukket bilen uten frontspoileren, sporteksos og vingen bak, men dette er mest en smaksak. Werther´s 911 er uten tvil en skikkelig godbit for de som vet å verdsette en klassisk luftkjølt oldschool 911... 8)

Jeg elsker skandinaviske sommernetter. Kameraet er ikke det beste, men bildet er tatt rett nord klokken 23:45 og viser hvor lys himmelen er selv her midt i Danmark... :)

8te4zkl3tkd5e14g0if1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe er du på fylla fredrik? :P

Grattis med ny jobb! Er selv på utkikk da min nåværende stilling ikke gir NOEN utfordring (ref tulletråden)

Angående Suv.. Mercedes ML er en ok hybrid.. Går iallefall an å låse differ på den.. Gelenderwagen er den "perfekte" suv..stilsikker utenfor GrandHotel, tøff nok opp i skogen.. X5 er bare en 5er med høyere bakkeklaring (selv om de leveres med luftfjæring)

RR/LL er nok det beste kompromisset sånn sett, selv om de sjeldent brukes i skogen (i Norge..)

nei.. legge meg...svigers på besøk imorgen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe... takk skal du ha. At jeg var på fylla igår er å ta litt hardt i, men et par drinker ble det. De var velfortjente og smakte godt... :P

Så mine damer og herrer... :)

laqz0fwbevoe9t9y66a6.jpg

Jeg skal se om jeg ikke får tid til en større presentasjon av bilen i løpet av helgen eller begynnelsen av neste uke slik den fremstår nå med 300000 Km på telleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vil jeg ha en E46 M3 CSL.. Hvorfor gjør du sånt mot oss, Fredrik?

Mye sant i det de sier. Jeg kjørte en 2010 VW Golf i går, og det var stusselig. Litt urettferdig å sammenligne Golf og E34, men jeg ville mye heller hatt E34'n.. Vondt å få satt ord på det, men.. Kjøreglede fikk jeg ikke av den iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All ære til BMW for at de ga oss E46 M3 CSL, men nettopp pga. SMG II gearkassen ville jeg heller ha valgt E46 M3 med manuell 6-trinns Getrag gearkasse. Som Chris Harris poengterer... i en fremtidig verden der alle biler har automatgear vil biler... og spesielt sportsbiler... med manuell gearkasse være verdt mye mer en biler med automatgear. Ene og alene pga. kjøregleden en skikkelig manuell gearkasse gir.

Han hyller Toyota for GT 86 prosjektet og "less is more" fokuset... "two rear driven wheels, a stick, three pedals... and off you go!".... banal kjøreglede. BMW får derimot på pukkelen. Teknologisk er BMW spitzen klasse, men ifølge Chris Harris begynte et eller annet å gå galt rundt 2002... de ulike modellene begynte å bli overlesset med tekniske hjelpemidler som ikke nødvendigvis gjør bilene morsommere å kjøre. Det er i denne sammenhengen E46 M3 med manuell gearkasse trekkes frem som den siste store kjøremaskinen fra BMW... E46... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porsche Cayenne GTS er faktisk den eneste SUV´en jeg umiddelbart har likt (hvis vi ser bort fra Range Rover). Konseptet er interessant når kjøregenskaper kommer i fokus på den måten som de gjør i Cayenne GTS. Det handler ikke om mest mulig effekt (da kan man like gjerne kjøpe en Cayenne Turbo S), men om å få en Cayenne til å være mest mulig lik en skikkelig Porsche. De fleste som har testet GTS´en mener at Porsche har lykkes med dette. En fin modell... :)

Apropos interessante konsepter... Koenigsegg Agera R... :shock:

http://www.automotorsport.se/filmer/201 ... g-agera-r/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... både den nye A-klassen og B-klassen er temmelig fine biler. A-klassen skal jo konkurrere direkte med 1-serien om å være Mercedes-Benz' alternativ i Golf-klassen. Jeg synes absolutt at MB kommer med mange fine modeller om dagen og mon ikke CLS Shooting Break nesten er mer sexy enn BMW´s nye 6-serie Gran Coupé... :)

cff4bf6d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...