Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Akkurat S70/2 motoren er helt unik også i BMW sammenheng. Det er verdt å merke seg at BMW hentet ut hele 247 HK mer av denne motoren i forbindelse med videreutviklingen for McLaren enn de selv tok ut av motoren i forbindelse med E31 850CSi. Dette tilsvarer hele 65% mer effekt. På den annen side var også McLaren F1 minst like imponerende i relasjon til E31 850CSi som Bugatti Veyron er i forhold til F10 M5. Forskjellen er imidlertid at motoren i McLaren F1 er en BMW.

Jeg tror allikevel at en ny M8 som skissert blir temmelig imponerende. F10 M5 er jo ikke akkurat en langsom bil med sine 560 HK og dette tiltross for den massive vekten på 1945 Kg. Med et vekttap på 500 Kg i forhold til F10 M5 og 40-50 ekstra hestekrefter skal nok M8 flytte på seg så det holder... 8)

Jeg er enig i det.

I det hele tatt trenger BMW en hero model.

Audi har sin rebadget Lambo, MB har SLS og en rekke supersportsbiler i sin stall.

På tide BMW lager den ultimate M, og viser hvor skapet skal stå.

Personlig syns jeg i8 chassi er en god start, om det "holder" med en V8 i denne som toppmodel er jeg mer usikker på, er noe magisk med V12.

Men viktigre en motorisering er vekten.

Det sies at den kommende 7 serier er den første modellen som virkelig har fått signifikant med CFR og med det fått ned vekten.

Så får vi se hvor mye slikt har å si fremover, jeg tror ikke det er en magisk formula, men et bidrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en 3 GT: http://www.topgear.com/uk/photos/bmw-3- ... 2013-02-07

Not my cup of tea... Interiøret var fint da! Men detaljer slikt som luftventilen på framskjermen. Hva i all verden!? Passer jo ikke inn i det hele tatt?

Ble sittende å bla etter e46 M3 i går, etter å ha sett videoen med Chris Harris et par sider tilbake her. Det er ikke noen tvil om at det er en sexy bil.

Svart, med originale 19" og litt senk. Der har du hverdagsbil som gir mye moro! Til prisen 350.000 - 400.000 er det kanskje et bedre kjøp enn en 964 eller "billig" 993, og mer anvendelig.

Hmm.... De gir meg fortsatt den WOW-følelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... en original og clean E46 M3 er en temmelig fin bil. I min verden har den kun to mindre feil... litt for svake bremser samt at den ikke kom som facelift, men ellers er den nærmest perfekt som M3. Jeg synes at selve designet tåler tidens tann svært godt og teknisk virker den heller ikke direkte utdatert etter 13 år. 343 HK fra en hylende rekkesekser på 7900 rpm er stadig noe helt eget og det skal bli spennende å se hvordan den nye M3 modellen blir i denne sammenhengen iom. at den også får en rekkesekser (dog med turbo). For BMW blir det jo litt back to basic... :)

Jeg synes absolutt at det er interessant å vekte Porsche 964 og E46 M3 mot hverandre. Porschen er både eldre og svakere, men også betydelig lettere og mer fokusert. I praksis er RS modellene sammenlignbare med E46 M3. Jeg er imidlertid sikker på at E46 M3 slår 911´en grundig når det gjelder bang for the buck.

GT konseptet forstår jeg ikke. Designet er håpløst og virker som en strandet hval... oppblåst og lite bevegelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så riktig så pen ut også den. Den har etter min mening en av de peneste kosmetiske oppgraderingene, nemlig facelift-bakluke (mest sannsynlig grunnet rust i den originale, men det er en annen sak). Ang. blinklysene er jeg enig i at de som sitter på ser helt jalla ut, men personlig ville jeg byttet de ut med slike jeg hadde på e46-en. Helt like de originale i utseendet, men litt mer sotet innvendig.

@ Fredrik:

Det blir litt feil å si at den ikke kom som facelift, for det gjorde den. Den fikk facelift på lik linje med "vanlig" e46 coupè, men den var ikke like omfattende kosmetisk med tanke på frontlyktene. Samme skjedde forøvrig med e9x M3 kontra ikke-M, men her var aldri forskjellen mellom bilene før og etter facelift så veldig stor kosmetisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ville hatt de samme som jeg hadde på e46en min. De sotede av den vanlige typen. skikkelig fine. Og jeg må si originalfelgene er utrolig fine på e46 M3.

Volvo burde forøvrig sette S60 Polestar i masseproduksjon snarest! (Ikke 6 biler som planlagt, til £200.000 stk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

awt: Vedr. den "manglende" faceliften på E46 M3 er det nettopp frontlysene og nyrene jeg tenker på. Dette har for meg dessverre alltid ødelagt litt av wow-effekten når det gjelder modellen. Jeg er i det hele tatt ikke så begeistret for E46 prefacelift. E46 med facelift er fin, men E46 coupé med facelift er elegant... :)

[space]: Volvo S60 Polstjärna er en artig milepæl for Volvo og jeg tror at de har en sjanse i denne klassen. Volvo har både substans og bra nok produkter til å gi de store tyske kamp til streken. Jeg liker forøvrig kommentaren fra Chris Harris når han sier at det er et privilegium å få lov til å holde i en skikkelig gearspake samt arbeide med tre pedaler... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

awt: Vedr. den "manglende" faceliften på E46 M3 er det nettopp frontlysene og nyrene jeg tenker på. Dette har for meg dessverre alltid ødelagt litt av wow-effekten når det gjelder modellen. Jeg er i det hele tatt ikke så begeistret for E46 prefacelift. E46 med facelift er fin, men E46 coupé med facelift er elegant... :)

Oi, visste ikke at vi hadde så like meninger om E46 :P For meg er preface frontlyktene ikke pene, ser så feil ut. Mens facelift frontlyktene på coupe er skikkelig fine. Så jo Morgan lagde M3 med vanlig coupe facelift, det ble veldig pent!

Ellers var jeg rett ved å kjøpe en 330 coupe preface clubsport da jeg kjøpte min 330, men var en som skulle se på den og han kjøpte den da. Den var i Tyskland den og. Klarte å overbevise meg selv om at jeg kunne klare meg med en preface coupe når den ser slik ut.

1002405bmw_e46_330ci_clubsport.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tim Shaw (bl.a. tidligere programleder i Fifth Gear, og kjent radiostemme i England) har vel den mest kjente e46 M3 faceliften:

attachment.php?attachmentid=7878&stc=1&d=1273173271

e46m3ba9.jpg

Jeg foretrekker faktisk originalfronten på m3. Den ser på en måte mer brutal ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I serien gamle reklamer:

jede_kurve_ein_genuss_filtered.jpg

Som vel kan oversettes til noe slikt som "Hver kurve, en nytelse"

Har Grand Designs på serieopptak på Get-boxen, og i går så jeg noe av det sykeste hittil...

watertower_01.jpg

Helt drøyt kult prosjekt, som endte opp "over £2mill", men som jeg mener til å være sentralt i London likevel er skikkelig value for money.

Se flere bilder HER

Hele episoden ligger her: Series 9 Episode 5 Kennington London

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den vanntårn-episoden for en liten tid tilbake, og kan vel ikke akkurat si jeg ikke ble misunnelig. For en helt utrolig utsikt. Er desidert det tøffeste boligprosjektet jeg har sett noen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss... det vanntårnprosjektet er rimelig imponerende. Jeg skal skynde meg å se hele episoden samt lese hyllesten til verdens fineste sportsbil som fyller 50 år. Takk skal du ha [space]. Det er sannelig godt at jeg har vinterferie... og vi liker deilige former på både biler og damer... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...