Otis Skrevet September 19, 2011 Share Skrevet September 19, 2011 Hallo Jeg skulle ha lånt et slik verktøy sett for å skifte mine foringer. Er det noen som har slikt tilgjengelig for utlån? Jeg tenker jo såklart på å betale en relativt liten sum for lånet av utstyret, og det er en stor fordel for alle parter om det er i Trondheims regionen, da det er er jeg holder til. Ta kontakt de som tør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet September 20, 2011 Share Skrevet September 20, 2011 HalloJeg skulle ha lånt et slik verktøy sett for å skifte mine foringer. Er det noen som har slikt tilgjengelig for utlån? Jeg tenker jo såklart på å betale en relativt liten sum for lånet av utstyret, og det er en stor fordel for alle parter om det er i Trondheims regionen, da det er er jeg holder til. Ta kontakt de som tør Jeg har men det er i Stavanger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 20, 2011 Forfatter Share Skrevet September 20, 2011 Ja, takk for det du Jeg har lest litt mer om emnet og skal vel egentlig bare kjøpe med noen kurante hullsag kopper evt noen stor løse kopper fra Biltema eller.no for å fikse dette. Evt bare rørstusser med skiver og mutter på. Det funker det å Takk uansett. Kanskje jeg kan låne hos deg om jeg ikke får til noe her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flextron Skrevet September 20, 2011 Share Skrevet September 20, 2011 hva er omkrets på knirkeforingene til e39? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingolf Skrevet September 20, 2011 Share Skrevet September 20, 2011 Kjøp foringen og stikk innom ett mekanisk verksted og få tak i noen rørstumper som passer. Du trenger og en 5mm stålplate med 16mm hull i, 16mm gjengestang på 30 cm, samt to lange skaft til å skru med. Husk å pusse med sandpapir og vask godt reint før du setter i den nye foringen, slik at du får den helt inn på første forsøk. Hvis du søker på DIY E39 på google, så finner du oppskrift på hvordan dette kan gjøres. Hadde en link med bilder og alt, men den ligger på en annen pc. Når du har teitet godt til, så er det bare å gi ett god slag med en hammer på enden av gjengestangen, da løsner alt så fint. Hvis du bare teiter og teiter, så kan du vri av gjengestangen. PS! husk å ta av låseringen på baksiden før du prøver å presse den ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 20, 2011 Forfatter Share Skrevet September 20, 2011 Jo, takk for info. Jeg er på kanten til å gjøre noe sånt som dette. Er i planleggingsfasen om jeg ikke får lånt verktøyet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingolf Skrevet September 20, 2011 Share Skrevet September 20, 2011 http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f ... irkeforing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyggen Skrevet Oktober 24, 2020 Share Skrevet Oktober 24, 2020 På 20.9.2011 den 10.36, mudbug skrev: Jeg har men det er i Stavanger Hvor har du kjøpt dette? Link.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
And-reas Skrevet Oktober 24, 2020 Share Skrevet Oktober 24, 2020 (endret) Innlegget er fra 2011, så kan være at vedkommende ikke er særlig aktiv på forumet lengre. Du fikk kjøpt et sånt sett hos Biltema for et par år siden. Svær og tung koffert, med ulike hylser som passer de fleste BMW'r. Har det fortsatt liggende i sør-østlige Viken.. Endret Oktober 24, 2020 av And-reas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Oktober 24, 2020 Share Skrevet Oktober 24, 2020 9 timer siden, Nyggen skrev: Hvor har du kjøpt dette? Link.. Koed har dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Oktober 24, 2020 Share Skrevet Oktober 24, 2020 Jeg skal ha instruksjoner på hvordan du lager dette selv, med alle dimensjoner osv. Vis jeg finner det igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond H. Olsen Skrevet Oktober 29, 2020 Share Skrevet Oktober 29, 2020 https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/forstillingsverktoy/hjullagerverktoy/universalsett-for-demonteringmontering-av-foringer-og-lager-26-deler-2000023831 Har byttet alt av foringer på BMW med dette settet. And-reas reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
And-reas Skrevet Oktober 29, 2020 Share Skrevet Oktober 29, 2020 Det samme settet som jeg har, det! Brukt det sjøl både på E46 og E81. Videre har det vært lånt ut til to forumbrukere her inne. E39 og E87 var det vel som ble reparert, da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Oktober 29, 2020 Share Skrevet Oktober 29, 2020 På 24.10.2020 den 2.58, And-reas skrev: Innlegget er fra 2011, så kan være at vedkommende ikke er særlig aktiv på forumet lengre. Du fikk kjøpt et sånt sett hos Biltema for et par år siden. Svær og tung koffert, med ulike hylser som passer de fleste BMW'r. Har det fortsatt liggende i sør-østlige Viken.. Det tror jeg at jeg skal låne av deg en dag. Må bytte ene foringa bak etter at camberstaget ødela hele foringa. And-reas reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Oktober 30, 2020 Share Skrevet Oktober 30, 2020 Har verktøyet fra Koed. Lagde et verktøy en gang, men fy søren og digg det var med verktøyet fra Koed til denne jobben. oslo-området Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå