Fredrik 90 Skrevet Mai 14, 2012 Share Skrevet Mai 14, 2012 Det står jo 330d bak på den sølvgrå F31en La ikke merke til det før nå. Første gang jeg har sett det på F3x, men det er jo logisk at det kommer større dieseler enn 320 La det være en sekser!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mai 14, 2012 Share Skrevet Mai 14, 2012 Jeg kan berolige deg med at 330d har den gode N57 sekserdieselen på 258hk og 560Nm.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 14, 2012 Share Skrevet Mai 14, 2012 Jeg kan berolige deg med at 330d har den gode N57 sekserdieselen på 258hk og 560Nm.. Godt å høre! da er det håp for meg også hvis jeg plutselig skulle få lyst på en F30 en gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ls44mm Skrevet Mai 15, 2012 Share Skrevet Mai 15, 2012 Synd at f31 kommer bare med 2 diesel og 1 "328" firrer Nå stresser jeg ikke akk med å handle bil, så hadde vært fint å få flere motor valg evnt ved faceliften hvis den kommer om 3-4 år. Klarer ikke firrer i en bil på godt over halv mil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Mai 22, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 22, 2012 M3en skal komme med en rekkesekser, og ikke en V6er slik ryktene har antydet: http://www.f30post.com/forums/showthrea ... _117353969 Hurra, bitches! Mmmmm..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fizn Skrevet Mai 22, 2012 Share Skrevet Mai 22, 2012 Hipp, hipp! Hurra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KireS Skrevet Mai 30, 2012 Share Skrevet Mai 30, 2012 Ai ai ai, for en nydelig bil Bilder av F31 M sport http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=697322 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Mai 30, 2012 Share Skrevet Mai 30, 2012 Sikkert et superdumt spørsmål, men hvorfor er det så viktig med r6 istedet for v6/v8? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mai 30, 2012 Share Skrevet Mai 30, 2012 V6 "er ikke BMW" og V8 er bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Mai 30, 2012 Share Skrevet Mai 30, 2012 V6 "er ikke BMW" og V8 er bedre. Oja, så r6 og V8 er godkjent av BMW-folket i en M3, men ikke v6? Men kjipt på vanlige modeller at man må så langt opp i motoralternativ for å få r6. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mai 30, 2012 Share Skrevet Mai 30, 2012 Det var vel mere mitt syn på saken. Mange mener at r6 er det eneste rette i en BMW, pluss at den har bedre naturlig balanse enn f.eks en V6. Personlig synes jeg BMW har gjort r6 til den nye r4, med å stappe dem inn i de selv de minste økonomimodeller. Slik det er på de nye bilene vil r6 bli litt mere "eksklusivt" igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Mai 30, 2012 Share Skrevet Mai 30, 2012 Det var vel mere mitt syn på saken. Mange mener at r6 er det eneste rette i en BMW, pluss at den har bedre naturlig balanse enn f.eks en V6. Personlig synes jeg BMW har gjort r6 til den nye r4, med å stappe dem inn i de selv de minste økonomimodeller. Slik det er på de nye bilene vil r6 bli litt mere "eksklusivt" igjen. Make sense Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ls44mm Skrevet Mai 30, 2012 Share Skrevet Mai 30, 2012 Personlig synes jeg BMW har gjort r6 til den nye r4, med å stappe dem inn i de selv de minste økonomimodeller. Slik det er på de nye bilene vil r6 bli litt mere "eksklusivt" igjen. Hm... Både ja og nei. Klarer ikke å utrykke meg korrekt i forhold til tankegangen atm, men det suger iallefall balle at f31 328 er firrer. Vi snakker fort en bil opp mot 1 mil med masse ekstrautstyr. Og det er kjipt å eier noe med firrer da liksom. Synes helt ærlig de kunne heller ha mappa ned 3 liter´n, da med turbo er alt mulig. Og synes også at turbo burde ikke være der fra farikken, men det er der veien går nå. Så jeg har på en måte akeptert tanken. Man får jo til tross alt "bedre/mer økonomisk/moderne" motor... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mai 30, 2012 Share Skrevet Mai 30, 2012 NA motor er vel mere eller mindre utdatert. Man må og ha i bakhodet at en 328 ikke er produsert for å koste 1 mill. Er bare her til lands det koster såpass. I tillegg er det sikkert en veldig lav prosent av de som kjøper 3-serie som i det hele tatt vet forskjell på R4 og R6. De fleste her har sikkert hørt om den spørreundersøkelsen hvor det kom frem at 70-80% av de som kjørte 1-serie trodde de hadde forhjulstrekk. Å mappe ned R6 turboen vil jo bare gjøre at 328en blir enda dyrere. Personlig har jeg unngått rekkeseksen i den grad det har latt seg gjøre, da jeg synes det er en "kjedelig" motor, i den forstand at 80% av BMWer (m. bensin) har akkurat denne motorkonfigurasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ls44mm Skrevet Mai 30, 2012 Share Skrevet Mai 30, 2012 NA motor er vel mere eller mindre utdatert.Ja, det er desverre sant. De klarer ikke å være like "effektive/miljøvenlig" som turbo motorer. Snakk om comeback btw hehe Man må og ha i bakhodet at en 328 ikke er produsert for å koste 1 mill. Er bare her til lands det koster såpass. Sant, men de leverer heller ikke "større" motor i tyskland og andre steder i europa enn så lenge. I tillegg er det sikkert en veldig lav prosent av de som kjøper 3-serie som i det hele tatt vet forskjell på R4 og R6. Njaaa. 3 serie er vell forsatt for de som har råd. 5 serie og 7 er for enda mere rike mennesker. Og det er ofte jeg har møtt mennesker med ræva full av spenn som har ikke peil på at de har v10 oppi s6´n sin. Eller åtter oppe sl500. De fleste her har sikkert hørt om den spørreundersøkelsen hvor det kom frem at 70-80% av de som kjørte 1-serie trodde de hadde forhjulstrekk. Er vell pga det er damebil? Å mappe ned R6 turboen vil jo bare gjøre at 328en blir enda dyrere. Hm... Du sier noe der... Men igjen, når det mass produseres, så er kanskje ikke kostnaddene så store likevell? Personlig har jeg unngått rekkeseksen i den grad det har latt seg gjøre, da jeg synes det er en "kjedelig" motor, i den forstand at 80% av BMWer (m. bensin) har akkurat denne motorkonfigurasjonen. Personlig så har jeg ikke skjønt det... Du mener kanskje du har latt å ungå den til fordel av åttere og oppover? Håper så. Kjedelig motor? Nevner firrer en kjapp gang. Nå er det sånn at 80% av bmw bensin har seksere, men 80% av a4 biler til ola norman har firrer. Så hva er kjedeligst? Og en r4 kommer aldri til å bli like bra/smoth/fin å høre på som en sekser. Og desuten, så er det r6 mange asosierer med BMW. I mine øyer så er det kjipt å eie bmw med firrer, da bmw bør ha sekser og oppover. Akk som mange mente at porsche aldri skulle hatt firrer osv. Men men... my 2 cent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå