Gå til innhold

Den beste bruktbilen til 30 000

hermanoo90
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mercedes-Benz W201 (190E) er også et alternativ. Etter faceliften i 1989 holder denne modellen god W124 standard. Etterfølgeren W202 er klart undervurdert... selv om den opplevde kvaliteten er lavere enn W201 holder mekanikken bra. Her kan man gjøre betydelig bedre kjøp enn når det gjelder tilsvarende BMW modeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker bruksbil er plass en stor faktor, for meg er derfor W201 ikke et alternativ, helt sikkert greie biler.

W201 er ingen stor bil etter dagens standard... en mellomting mellom E30 og E36. Jeg har imidlertid hatt to stk. (samt en W124) og går god for kvaliteten... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik, tenker du da på den C-klassen som kom i 1993? C280 eller C230 kompressor da eller? 8)8)

Ja... W202 kom i '93. De beste kjøpene gjør man med snikmodellene.... 180, 200, 230. De minste dieselmotorene uten turbo er praktisk talt uslitelige. Bilen er helt kjeks før disse motorene sier takk for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik, tenker du da på den C-klassen som kom i 1993? C280 eller C230 kompressor da eller? 8)8)

Ja... W202 kom i '93. De beste kjøpene gjør man med snikmodellene.... 180, 200, 230. De minste dieselmotorene uten turbo er praktisk talt uslitelige. Bilen er helt kjeks før disse motorene sier takk for seg.

Men man kan vel omtrent sette på kaffen før man kommer seg opp i motorveishastighet med disse? Påkjøringsramper til E18 o.l frister ikke særlig med en såpass undermotorisert bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man kan vel omtrent sette på kaffen før man kommer seg opp i motorveishastighet med disse? Påkjøringsramper til E18 o.l frister ikke særlig med en såpass undermotorisert bil..

Det går nok bra selv om f.eks 220 Diesel bruker 16-17 sekunder 0-100 Km/t. Trafikken i Norge går allikevel såpass langsomt at dette ikke er noe problem. Et annet forummedlem har en W201 190D med automatgear. Den bruker 19 sekunder 0-100 Km/t, men han påstår at man venner seg til dette også... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er helt kjeks før disse motorene sier takk for seg.

De fleste W202 var vel kjeks før første storservice. Jeg hadde nærmest bestemt meg for en slik som bruksbil, men etter utallige (rundt 20) besiktinger, gav jeg bare opp. Tok en E36 i stedet. Maken til dårlig karosseri som på W202 og W210 har jeg aldri sett. Selv MB fans rynker jo på nesen av disse modellene.

W201 derimot. Det er bilen sin det. Ruster den og, men ikke verre enn biler flest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... W210 og W202 er plaget av rust, men det er store forskjeller når det gjelder hvor alvorlig angrepet de er. Nye skjermer etc. koster ikke en formue, men har bilen rust i f.eks bærende deler bør man velge et annet eksemplar. Man kan allikevel med litt planlegging gjøre gode kjøp når det gjelder spesielt W202. Dette er grunnleggende gode biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke disse gamle Mercene ganske dårlig framkommlighet på vinterføre! Har liksom hørt flere har snakka om at det er rart at BMWene er så mye bedre enn Mercedes på vinterføre selv om begge har bakhjulstrekk, en god del drosjesjåfører f eks! Onklen min forteller at på 80 tallet så var BMW de eneste bakhjulsdrevene bliene som faktisk funka på vinterføre! MB, Granada, 240, Rekord/Omega og visse amcars var bare sorgen så fort det kom noen centimeter snø!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekk, dekk, dekk..

Det du sier her mener jeg bare er tull, min erfaring er egentlig det motsatte i visse tilfeller, i andre tilfeller stiller det seg likt.

Ikke vet jeg! Er bare noe jeg har snappa opp ifra folk som har kjørt bil i en god del fler år enn oss :roll: Men i dag er nye BMWer hakket bedre enn nye Mercer på vinterføre uten at det har noe med tråden å gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...