badsha Skrevet November 27, 2011 Share Skrevet November 27, 2011 hva sier dere til dette? virker ikke dette rart ettersom bilen er kun kjørt 39.000 så har bilen stor slitasje på selve førerstolen hvor man sitter? http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=31780817 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet November 27, 2011 Share Skrevet November 27, 2011 Anser du det der som meget stor slitasje? Pettersen Auto er ikke akkurat de som svindler mest. Kjenner de folka som driver der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FTE Skrevet November 27, 2011 Share Skrevet November 27, 2011 Stor slitasje er vel litt å ta i. Noe merker blir det jo etter 40.000km, men dette var ikke mer enn forventet, spør du meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet November 27, 2011 Forfatter Share Skrevet November 27, 2011 ja jeg ser den, men føler at dette var noe mer slitasje en vanlig på kun 40.000 km.. i tillegg er dette skinn som skal være litt mer holdbart en stoff. den er jo import, så sier ikke pettersen mulig har noe med det å gjøre. men tyskland er jo ikke akkuratt kjent for å ha riktig km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bricks Skrevet November 27, 2011 Share Skrevet November 27, 2011 Kan jo være en feit j.... som har eid den og i kombinasjon med mye småkjøring så får vel setet litt juling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet November 27, 2011 Share Skrevet November 27, 2011 ja eller en kort kar.Det er nok med at setet har stått langt fremme i kjøreposisjon så oppstår den slitasjen der med engang på bmw's sport stoler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet November 27, 2011 Share Skrevet November 27, 2011 Jeg har akkurat samme "slitasje" på samme plass i min E91, som forøvrig også har de stolene der. Kommer av mye inn og ut av bil.. Men det er ikke noe mere big deal enn å behandle setene/slitasjen med farge igjen, så er de like gode. Er ikke selve skinnet som er slitt, om du skjønner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet November 27, 2011 Share Skrevet November 27, 2011 Hadde ikke vært skeptisk til det der nei. På Z4en var det et lite slitemerke på samme plass. Da var den gått 19.000km. Det kommer som flere skriver over her, alt an på hvordan du går inn og ut av bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet November 27, 2011 Share Skrevet November 27, 2011 Hentet en E91 med samme stoler for litt siden med kilometerstand på 55000, og den hadde akkurat lik slitasje. Denne var solgt ny i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 27, 2011 Share Skrevet November 27, 2011 Synes ikke slitasjen er så veldig stor, men rart at det kommer slikt etter kun 40 000 km! Når det er sagt så kommer det veldig ann på bruken, om det er enn tjukk eller liten person og om bilen småkjøres mye! Det kan faktisk ha litt å si altså! Mine foreldre har E60 med M-sport skinnstoler og bilen blir for det meste småkjørt av min 162 cm høye mor, og på den var det begynnende slitasje på sideputene etter rundt 50 000 km pga muttern har setet så langt framme. Akkurat samme slitasjen som på min E90 som har gått dobbelt så langt. Norske biler blir også fortere slitt i setene i forhold til tyske biler! I Norge kjører man i gjennomsnitt flere korte turer med inn og ut av bilen mens i Tyskland så kjører man lengre distanser med mindre inn og ut av bilen, dette blei jeg forklart av en med erfaring fra BMW import da jeg påpekte at en av bruktbilene hans hadde så hele og fine seter tross km stand. Bilen det vises til her var iallfall dritfin, mangler bare Blackline lykter men ellers pen som fy Firmaet er jo også ett velkjent og seriøst firma som jeg neppe vil tro driver med noe humbug, i såfall må det være forrige eiere eller selgern i Tyskland men som det framgår av annonseteksten så kan kmstand dokumenteres. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet November 27, 2011 Share Skrevet November 27, 2011 Har forstått det slik at firma med nye diagnose apparater kan lese av rette km stand på så nye biler. Stemmer dette ? Men hør litt med selger da. Skummelt å koble en seriøs selger til juks da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 27, 2011 Share Skrevet November 27, 2011 Har forstått det slik at firma med nye diagnose apparater kan lese av rette km stand på så nye biler.Stemmer dette ? Men hør litt med selger da. Skummelt å koble en seriøs selger til juks da. På Bavaria så har de jo sånn apparat som du stikker nøkkelen inn i og så leses korrekt kmstand av, hvis det ikke er noen måte for bilsvindlere og manipulere nøkkelen også da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet November 27, 2011 Share Skrevet November 27, 2011 Så overhodet ikke noe mistenkelig med slitasjen på det setet der. Siden på sportsseter blir fort slitt dersom man er uforsiktig ved inn og utstigning. Setet ellers var jo nesten strøkent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet November 27, 2011 Share Skrevet November 27, 2011 Har forstått det slik at firma med nye diagnose apparater kan lese av rette km stand på så nye biler.Stemmer dette ? Men hør litt med selger da. Skummelt å koble en seriøs selger til juks da. På Bavaria så har de jo sånn apparat som du stikker nøkkelen inn i og så leses korrekt kmstand av, hvis det ikke er noen måte for bilsvindlere og manipulere nøkkelen også da. Alle BMW forhandlere skal ha denne. Brukes ifm service. Men nøkkelen lagrer jo bare de dataene som ligger i bilen. Ikke at jeg har snøring, men skrus bilen tilbake så vil bare nøkkelen ta til seg disse dataene neste gang den stikkes i tenningen. med mindre det ligger en slags sperre i nøkkelen da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet November 28, 2011 Share Skrevet November 28, 2011 Hei badsha. På setet har jeg lite å bidra med men der er du dekket med tips Jeg vet ikke på denne modellen men jeg har forsket litt på e39 og der vil du kunne forandre kmstand slik at den ikke vises ved feks utlesing på verksted men det vil lagres en liten anmerkning i systemet om at det er gjort endringer. Du får lese mellom linjene, du skjønner jeg er ikke noe datamenneske. Jeg har en kompis som har fått tak på en noe utvidet verson av "Carsoft" som florerer på siden her til e39 og vi har nå surret oss en god bit inn i systemet på hans e39. Pr i dag kan vi forandre rammenummer og kilometerstand uten at det synes men en våken person vil da legge merke til anmerkningene om at det er gjort endringer i systemet. Pussig nok viser det seg at motorstyringen ikke er optimert fra fabrikk så vi leter nå på nett etter "kode-knekkere" til denne da vi trenger "admin-rettigheter" for å gjøre det. Nei jeg er ingen svindler: Jeg sier det ærlig rett ut at vi "forsker" på det ganske enkelt fordi vi er nysjerrig på om systemet er sikkert. Hvilket det ikke er så er du i tvil på kmstand ville jeg hørt på tipsene til de andre på siden for etter hva jeg vet vil en aldri bli sikker på det. Vei opp renomert forhandler, tips fra andre og det faktum at bilen kom hit kort tid etter fødsel. Mitt tips. Kikk under bilen, har den gått i tyskland bør det nå være minnimale merker under, etter feks steinsprut. Ta fingrene oppi bærebruene, er det mye skitt i de? Vær litt paranoid Lykke til med kjøp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå