Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en 2008mod 525DA med den minste skjermen, men klargjort for bluetooth etter hva jeg har forstått fra kodene. Hva må jeg skaffe for å få widescreen, hdd for musikk og den mer moderne menyen/softwaren inkl navi?

Hva vil slikt koste? Er det rimeligere å kjøpe slikt via ebay? Kansje tyskland?

Jeg har ikke sett bilen enda da den ble kjøpt usett, kun bilder, og parkert hjemme til jeg kommer hjem fra Asia. Regner med med den lille skjermen har jeg kun cd muligheter musikkmessig? Eier ikke en cd.... Har gitt bort alt for flere år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det kanskje burde vært ny tråd, men.

Min bil har ikke dab+ og jeg begynner å se behovet for det da FM-nettet skal skrus av i 2017.

I forhold til ettermarkedsløsninger så er det så vidt jeg kjenner til disse alternativene http://www.bilkomponenter.no/categories/5er---f10

Fistune sies å være 100% integrert, men mitt inntrykk er at det i beste fall er 90%.

Siden min bil har cic, så har jeg skjønt at skal man gå for orginal løsning er bytte av cic eneste vei å gå. Hvis man går for den veien via forhandler så leser jeg av tidligere tråder at prisen ligger på ca 15.000.-. Altså ganske dyrt, men da har man kanskje mulighet for å få connected drive samtidig? Tenker da internett oppkobling fra bil, slik at man kan styre dieselvarmer osv fra telefonen.

Noen andre som har sett litt på de forskjellige mulighetene?

Endret av flobben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fistune er godt integrert på biler med CCC, altså det gamle systemet som var i e60, e90 osv. før 2009. På biler etter dette er det ikke så veldig godt integrert etter min mening.

 

Et annet alternativ du har er NBT om du først skal ettermontere noe, men det er ikke helt rett frem det heller. De er til gjengjeld enklere å finne med DAB(+).

 

Connected Drive-opplegget er det combox som styrer, og jeg tviler på en forhandler vil være særlig behjelpelig her dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da stiller saken seg litt annerledes.

Ny bil er jo igjen litt drastisk, men jeg har fått med meg at du snuser litt på noe annet, så da er det kanskje dumt å bruke 15K om du likevel ender opp med å handle ny bil. Sånn sett er jo de løsningene du nevnte over her en grei mellomting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bluetooth streaming nei... Og ikke USB heller.

 

Med bare CIC oppgraderig så får du mulihet for å laste inn mp3 osv på harddisken til CIC via USB i hanskerommet, men denne støtter ikke f.eks avspilling fra ipod osv. Da må du ha en mulf2 eller combox i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Problemet" mitt er at bilen er Norsk solgt og dermed har garanti, så løsningen man går for bør være noe Bmw kan stå innafor.

Beste, men dyreste løsning er kanskje å selge bilen for å handle en med dab+

Du kan vel streame mye radio for kostnaden ved å oppgradere til NBT. Innen 2017 får du nok mye mer data på mobil til en gunstig pris. Og nettradio er like bra eller bedre en DAB nesten. Fler kanaler er det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåvidt jobben som betaler det abonnementet så det er ikke noe stort problem, nå går det mye i spotify for tiden, men streaming av nettradio funker litt så som så uten for Oslo. Langs Mjøsa oppover er det mange steder med dårlig dekning ssom gjør det vanskelig og høre på webradio.

Men uansett så tror jeg tanken om ny kanskje løser problemet for mindel, men kunne sikkert vært hyggelig for andre i samme problemstilling og kunne google opp emnet og få noen gode svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller CIC harddisken av FLAC (lossless filer)? Eller andre tilsvarende lossless filer med høy kvalitet?

Får se hvor bra stereon i bilen egentlig er. Er sikkert laveste modell, så neppe 100 høytalere med centerkanal og logick 7 ;-). Har aldrig sutte i en E60.... Har hatt min i en mnd, men foreløpig står den på andre siden av kloden fra meg, så jeg har mye å sette meg inn i...ser frem til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da stiller saken seg litt annerledes.

Ny bil er jo igjen litt drastisk, men jeg har fått med meg at du snuser litt på noe annet, så da er det kanskje dumt å bruke 15K om du likevel ender opp med å handle ny bil. Sånn sett er jo de løsningene du nevnte over her en grei mellomting.

Da ser det ut til at løsningen på problemet ble dette. http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=68070724&q=bmw+x5&location=20005&model=1.749.6737&make=0.749&ref=fas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...