Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden


awt
 Share

Anbefalte innlegg

@Lars Petter, ettersom din bil har radio business er dette en M-ASK-enhet, og ikke CCC. M-ASK enhetene har ikke for vane å ryke på samme måte som CCC (i hvertfall ikke i like stor grad), så jeg ser i grunn på dette som usannsynlig. Om den likevel skulle vise seg å være defekt, bør du kunne finne en brukt til 1500,- - 2000,-.

Ellers vil jeg vil anbefale deg å ta kontakt med @SweetBMW/@Saltkjelen vedr. dette, noe du igrunn burde gjort før du leverte bilen inn i utgangspunktet. Både prisen du har betalt (nå vet jeg ikke hvor mye av dette som var service riktignok), og prisen du har fått oppgitt er ikke annet enn ran med tanke på hva du får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom du har en facelift trenger du en med de åtte snarveiknappene (1-8), men utover det kan du bruke stort sett hva som helst.

Jeg hadde benyttet anledningen til å bygget om til CIC iDrive, det er natt og dag sammenlignet med det du har (hatt) nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usikker på hva som lønner seg. Ikke kjenner jeg forskjellen på det jeg har (hatt) og CIC heller. Bør jo egentlig ha DAB+ også. Virker dumt å bruke mange tusen på noe som ikke virker om et år.

Takk for tips. Hvem kan man kontakte for eventuell programmering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DAB kan monteres uavhengig av hva du velger, men den beste løsningen vil være CIC med DAB+. Da begynner det derimot å koste litt.

CIC er kort fortalt mye mer moderne, raskere og har flere funksjoner. Med en ekstra modul vil du også få mulighet til ting som Spotify-integrering, web-radio, bluetooth streaming osv.

@SweetBMW og @Saltkjelen som nevnt over her kan du kontakte, de holder til i det landet ditt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ingen tvil om at du burde investere i en CIC når du først skal oppgradere eller bytte ut et defekt system. Dog må jeg nok skuffe deg med å si at en CIC med original DAB+ og Combox vil koste deg minimum rundt 30.000kr. Send meg eventuelt en PM, så kommer jeg og SweetBMW tilbake med en pris til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har dette sikkert blitt nevnt mange ganger før. Men hva er beste mulighet for trådløs BT og dab+ uten at det koster så altfor mye. E61 05 mod. Med ccc og navi pro. Er ikke int. I ombygging til cic osv med det første. Så finnes det noen rimelige alternativer som er noenlunde plug and play?  Og som funker noenlunde integrert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et NBT spørsmål: jeg har brukt Spotify mye med kabel og det er helt suverent. Men etter at jeg åpnet Spotify via BMW Connected appen har Spotify menyen endret seg. Er flere klikk for å bytte playlist etc.

Der virker som Spotify alltid åpnes som en BMW connected app, hele tiden.

Tidligere fikk jeg opp Spotify på en litt annen måte. Starter fortsatt bare opp Spotify og kobler på kanel.

 

Noen med et godt triks i ludo her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Komt over en brukt dension nå som frister og kjøpe. Men lurer på ett par ting..

1. hvordan monteres dette når jeg ikke har cd veksler? må jeg kjøpe ekstra kabler laget for e6x?

2.  Tlf min er jo tilkoblet BT i bilen, for handsfree osv. Kan den fortsatt kobles til dension i tillegg for og spille av musikk, men om det ringer, så bruker jeg handsfree'n til bilen?

 

3. Om jeg er innpå Spotify via tlf og spiller av en spilleliste, lar det seg da gjøre og skifte sang via rattknapper? Eller må jeg fysisk trykke neste på tlf? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Skulebollen skrev:

Komt over en brukt dension nå som frister og kjøpe. Men lurer på ett par ting..

1. hvordan monteres dette når jeg ikke har cd veksler? må jeg kjøpe ekstra kabler laget for e6x?

2.  Tlf min er jo tilkoblet BT i bilen, for handsfree osv. Kan den fortsatt kobles til dension i tillegg for og spille av musikk, men om det ringer, så bruker jeg handsfree'n til bilen?

 

3. Om jeg er innpå Spotify via tlf og spiller av en spilleliste, lar det seg da gjøre og skifte sang via rattknapper? Eller må jeg fysisk trykke neste på tlf? 

1. Den monteres i inngangen hvor cd spiller skulle ha vært, så ikke tenk på om du har veksler eller ei.

2. Original BT eller ettermontert? Er det BT på dension du har kjøpt? Nevner ikke hvilken boks det er snakk om.

3. Ja og nei, og ikke mulig å vite uten å vite hvilken dension du har kjøpt/skal kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...