Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Nylig kjøpt facelift e70, lurer på om noen kan forklare meg (enkelt) hvordan jeg kan spille spotify... 

Har usb og aux i midtkonsoll, og usb i hanskerom, spiller spotify fra aux nå.. MEN... ønsker å koblie til via bluetooth/usb, så jeg får skifte sang osv fra ratt.

Har også bluetooth, så får opp kontakter, osv i idrive... Mangler jeg noe utstyr for å få til noe slikt da ? Eller er det bare koding ? 

Lurer også på om det er mulig å ettermontere ryggekamera? 

Takker for svar... 

Skrevet

Skal du spille musikk over bluetooth må du ettermontere en modul som heter combox. Du skal fint kunne spille av med USB-kabel allerede i dag, men om du ønsker full Spotify-integrering med egen app må du ty til combox. Har combox for din bil liggende om du ønsker å få det innstallert og bor/er villig til å reise til Oslo.

Ryggekamera kan ettermonteres.

Skrevet

Noen tips rundt det å lære coding? Lyst å lære dette skikkelig... Har sett litt og minner meg litt om når man lærte html coding :-). Finnes gode websider eller youtube canaler med "how to"?

• 3 weeks later...
Skrevet

Hei har litt spm. ang. apps og funksjoner å kompatibilitet. Har en 2013 mod. 1 serie med 6al,6nf,6nk,6nr,6uh,6va,6wa,609,614,615.

Kan jeg få apps til og fungere på denne ? da som connectedDrive opplegget eller er dette kun noe som fungerer på de siste modellene ? Tror ikke jeg har noe sim i bilen men er dette noe som kan etter monteres ? eller er det mulig og bare ha en mobil liggende fast i armlene saken med tvilling kort.

• 2 weeks later...
Skrevet

Hei,

Jeg har en '2007 e91 med Navigation Business med 6,5" skjerm og pilnavigasjon, og original cd-skifter i bagasjerommet. Jeg installerte en Fiscon blåtannenhet for å kunne kople til telefon, for å få handsfree og betjening via bilens system. Systemet fungerte greit, men etter anbefaling fra Fiscon, koplet jeg også ut cd-skifter, og erstattet den med en fiberoptisk loop for å kunne spille musikk trådløst fra telefonen (A2DP). Denne funksjonen skulle aktiveres ved å "ringe" inn en kode. Dette fungerte forsåvidt også, men nå dukket følgende feilmelding opp i skjermen hver gang jeg startet bilen: "Head Unit not coded correctly". Feilmeldingen kunne trykkes bort, for å komme inn på hovedmenyen, og alt ellers fungerte greit. Jeg valgte til slutt å fjerne hele Fiscon-enheten og koplet tilbake til orginalt, men feilmeldingen er fortsatt der hver gang tenningen skrus på:

-"Head unit not coded correctly"

-trykker en gang på iDrive, "Head unit not programmed correctly

-trykker en gang til på iDrive og kommer til hovedmenyen

I det siste har den også begynt å "henge", slik at jeg må vente ca 5min fra oppstart før feilmeldingen kan trykkes bort.

Har hatt bilen hos bmw, men de greide ikke å bli kvitt feilen. Det virker som om bilen nå oppfatter head unit som en "ny" enhet.

Noen som har tips til hvordan, eller hvem som kan løse problemet?

image.jpg

• 4 weeks later...
Skrevet

Har det kommet et nytt nå nettopp?

2016-1 kom vel i august eller deromkring.

Skrevet
8 timer siden, awt skrev:

Har det kommet et nytt nå nettopp?

2016-1 kom vel i august eller deromkring.

da er det bare jeg som er slow :(

huffsann, da må det oppdateres! Har du oppdateringsfiler? Litt usikker på der jeg laster fra nå

Skrevet

Jeg lastet faktisk ned 2016 kart til CCC i går og brente ut i dag. Skal se om det virker senere i dag. Litt artig at danskiii gjorde samtidig som meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...