Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden

awt
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 08 E61 med liten skjerm uten navigasjon og kunne tenkt meg større skjerm. Noen av dere som har oppgradert som har det gamle systemet liggende til salgs? Skal oppgradere til cic, men grunnet kjøp av E30 prosjekt nedprioriteres det inntil videre om det finnes ok pris på ccc oppgradering istedet :)

Er usikker på om noen vil selge sin CCC etter oppgradering til CIC, pga det er mulighet for at skal kunne trenge den. Jeg vil ikke  [-(

MEN ta et søk på ebay

Sjekk denne linken

http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid=p2050601.m570.l1313.TR5.TRC2.A0.Xbmw+ccc+e60&_nkw=bmw+ccc+e60&_sacat=0&_from=R40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnet meg frem til ca 10-15.000 om jeg skulle ha alt komplett i cic utgave, og kom frem til ca 5-6000 på ccc. Legger til at jeg hovedsaklig tenkte på større skjerm i første omgang når det kom til ccc, og ikke hele oppgraderingen. Men etter et lite søk i sverige ser jeg at jeg muligens kan komme litt billigere unna med komplett cic enn jeg trodde. Takk alikevel for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med å få koblet til en iPhone 4S via USB (bruker y-kabel) - får bare opp "Not supported".

Relevante koder for min bil:

S609A Navigationssystem Professional  Navigation system Professional
S644A Vorbereitung Handy m. Bluetooth  Preparation f mobile phone w Bluetooth
S654A DAB-Tuner  Radio Bavaria C III
S698A Area-Code 2 für DVD  Area-Code 2 for DVD
S6FLA USB-/Audio-Schnittstelle  USB/Audio interface

Mangler jeg noen koder/utstyr for å få iphone opp å stå via iDrive?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, merkelig. Det var det ikke når jeg var inne, kanskje jeg søkte på feil versjonsnummer?

Inatt når jeg var inne så var det en iphone, og 4-5 Sony Ericson mobiler, ikke noe mer....

Så søke på andre versjons nummer hjelper. Hvordan ser jeg hva jeg har da?

9171347 får jeg opp når jeg legger inn VIN nummeret, så regner med at det er kun dem mobilene jeg får opp da? Men som du sier så er jo blåtann nokså standard, skulle jeg og tro.

MEN har jo ikke Samsung Galaxy Note3...

Skal teste med kånå sin iPhone 5, og bler det bedre så får jeg ha en iPhone4(har en liggende) i bilen, med sim kort og Spotify på.

Testet nå med Samsung Galaxy Note 3, og Samsung Galaxy s3 begge fungerer veldig dårlig sammen med bilen min. Er koblet sammen ca 20sek maks på blåtann.

MEN på konas iPhone 5 spilte musikk hele tiden, ihvertfall 30min uten problemer og kunne snakke i handsfree.

Må kanskje få meg en iPhone i bilen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelige greier..

Har du prøvd samsung tlf noen andre steder ?

F,eks å koble samsungen mot iphone og se om kontakten holdes da.

Skjønner ikkje hvorfor det skal ha noe å si hvilken tlf du bruker, men kanskje noen andre har noe mer detaljert peiling på blåtann ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelige greier..

Har du prøvd samsung tlf noen andre steder ?

F,eks å koble samsungen mot iphone og se om kontakten holdes da.

Skjønner ikkje hvorfor det skal ha noe å si hvilken tlf du bruker, men kanskje noen andre har noe mer detaljert peiling på blåtann ?

Blåtann er et komplisert system, mye av det er software, og de forskjellige leverandørene har utført dette på forskjellige måter. Android har vært kjent for at deres versjon av Blåtann har vært litt sær, det samme har BMW, spesielt på litt eldre biler som min E87 fra 2005. Når så de forskjellige Androidtelefonene også har litt individuelle forskjeller på sin Blåtann blir dette litt uoversiktlig. Nå skal det også sies at enkelte iPhonetelefoner har hatt problemer med Blåtann i BMW også. Siden Blåtannstandarden er så komplisert er det vanskelig å si at det er BMWs feil eller telefonens feil. Sannsynligvis en kombinasjon.

Selv har jeg fått iPhone og Siemens (for dem som husker dem) til å virke, men ikke Android. Jeg hadde en HTC HD2 med dual boot. Den virket ikke når jeg kjørte Android, men koblet seg stabilt opp mot bilen hvis jeg kjørte Windows Phone. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Bimmerretrofit.com skrev noe om dem skulle oppdatere kartet, men jeg var redd for at nettverket mitt ikke stabilt nok til de skal laste ned / over nye kart I bilen. Og at det tar altfor lang tid.

Så leste eg at jeg kunne få tak på ein usb oppdatering ifra Internett en plass. Enklere å oppdatere via USB.

Er det bare å stappe i en kart oppdatert usb stick I bilen, og lete frem i menyen på CIC og trykke oppdater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I teorien, men det tar en god stund, så du bør la den stå på tomgang eller ha en lader tilkoblet.

I tillegg trenger du FSC-kode, men det kan du sikkert få hos Bimmer Retrofit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må kanskje få meg en iPhone i bilen da?

Det måtte jeg for å få bmw connected, så kjøpte en 5er og ga til dama og putta datakort inn i4s hennes. Funker fint å streame fra den og samtidig ha bluetooth på min lumia 1020. Men litt stress og bruke to tlf, ender med at man enten glemmer ihponen hjemme, eller i bilen fa med resultat flatt batteri neste gang, så har handlet meg en 5s nå som jeg skal gi ett forsøk som hovedtelefon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...