Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden

awt
 Share

Anbefalte innlegg

Da var bilen blitt kodet,  sos feilen er tatt vekk. Men usikker på hvor mye ellers som er gjort, for det meste var pre-code'et. 

Men har fortsatt blåtann problemet ;

Testet nå med Samsung Galaxy Note 3, og Samsung Galaxy s3 begge fungerer veldig dårlig sammen med bilen min. Er koblet sammen ca 20sek maks på blåtann.

MEN på konas iPhone 5 spilte musikk hele tiden, ihvertfall 30min uten problemer og kunne snakke i handsfree.
Må kanskje få meg en iPhone i bilen da?  

Testet min Samsung Note 3 på konas bmw 318d 2010, og SGN3 fungerte ikke på hennes bil heller, så stor sjans for at det er mobilen min som tuller. 

Kartet ble ikke oppdatert, da som awt sier må det til med usb eller dvd og FSC kode. FSC koster 110$ og kartet koster vel ca 20-30$?

Ellers ikke fått testet så mye enda... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Hei, 

Fin link:  :bounce:

Jeg har i dag; 2013 naviproff F31 med..

6NK - CONNECTIVITY BLUETOOTH AND USB DEVI

6S4 - LANGUAGE VERSION SWEDISH
6UH - TRAFFIC INFORMATION
6WA - INSTRUMENT CLUSTER W. EXTENDED CONT
609 - NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL
654 - DAB TUNER
698 - AREA-CODE 2

Men mangler; BMW Apps.. OG:

6NF Utvidet musikkgrensesnitt for smartphones 
6NR Apps
6AL BMW Live

ER det mulig å få dette inn nå ? Eller må det være med fra fabrikken. (Noe jeg har blitt fortalt) ? :weirdwalkingthing:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle F31 har vel NBT(?) om de har navigasjon professional, og der tror jeg det dessverre er slik ja, uten at jeg har så stor kjennskap til NBT-systemet. Det kan hende apps og live er mulig eneste, men 6NF krever kontakt for dette.

Det er såklart mulig å bytte til en headunit som har dette, men det er ikke bare bare det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger litt hjelp her, har lest meg litt blind på alle beskrivelser osv. Det jeg lurer på, er om jeg kan montere combox i min bil for å streame musikk via bluetooth? Sykt irriterende å ha bluetooth i bilen, men kun til telefonfunksjoner.

Bilen er altså en E92 '08 mod har følgende utstyr:

S606A  NAVIGATIONSSYSTEM BUSINESS  Navigation system Business
S612A  BMW ASSIST  BMW Assist
S616A  BMW ONLINE  BMW Online
S633A  HANDY VORB. BUSINESS/BLUETOOTH-SCH.  Preparation, mobile phone, Business
S6AAA  BMW TELESERVICES  BMW TeleServices
S6ABA  STEUERUNG TELESERVICES  Control, Teleservices

S7SNA  NAVI BUSINESS M.HANDYVORB.BLUETOOTH  Navi Business/mobile-ph.prep. Bluetooth

Slik jeg leser det har jeg cic-mid og kan dermed koble til combox(?). Har lille skjermen og én cd/dvd-inngang.

8848001222_b95c6462fa_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har dessverre M-ASK, og må derfor ettermontere CIC for å kunne bruke combox.

Det suger jo litt. Finnes det noe som går an å koble til slik at man kan streame musikk via bluetooth på M-ASK?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men ikke originalt. Du kan montere sånn Dension-dings uten problem.

Eneste ulempen jeg ser med det er vel at du ikke kan være tilkoblet to bluetooth-enheter samtidig(?), slik at den ikke vil virke både på denne og på bilens originale handsfree samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver meg her jeg. skulle hatt noe kodet på en e90, helst i Østfold. Men alle på lista har respondert med at de har solgt utstyret. Noen her som kjenner noen eller gjør det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men ikke originalt. Du kan montere sånn Dension-dings uten problem.

Eneste ulempen jeg ser med det er vel at du ikke kan være tilkoblet to bluetooth-enheter samtidig(?), slik at den ikke vil virke både på denne og på bilens originale handsfree samtidig.

Hadde helt glemt denne tråden. Takk for tips, skal ta en nærmer kikk på Dension. Er ikke noe problem for min del at man ikke kan være tilkoblet på begge samtidig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...