Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden

awt
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk pris på ledningnette/kitte fra BMW 3390kr

Han skriver også at eg må ha ny styreenhet til handsfree om eg skal ettermontere? Er det CIC han snakker om då?

Har du delenr på den kontakten eg må bytte til? Må flytte over kablene fra den gamle og over i en ny kabel kontakt då?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kabelsettet koster 1142,50 uten kabel for USB hos Koed. De hadde ikke pris med USB-kabel, men dette settet koster ikke mindre enn 3765,96 hos GS, så prisen du har fått stemmer nok. Kabelsettet uten USB gjør jobben, da kabelen som går til USB-kontakten kan kjøpes løst for noen hundrelapper. Om du kun skal spille av musikk via bluetooth er det heller ikke behov for denne.

Med styreenhet til handsfree mener han bluetooth-modulen, som i dette tilfellet vil være combox (BMW vil nok nekte for at det er mulig å montere combox i bilen din riktignok).

Delenummer til kontakten er 61136913644 og 61136913626 (den er i to deler). Flytter bare ledningene over ja, men det er ikke sikkert du trenger denne på dette settet (om man tolker datoen riktig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver her eg. Sendte mail til koed ang ledningnette. Sente med et bilde av comboxen og idnr på den. Svare eg fikk var ikke det eg håpet på

"Nei, dessverre. Jeg vet ikke hva denne boksen gjør, og langt mindre hvilke ledninger som skal til for å koble den opp.

Beklager.

Har du et registreringsnummer på bilen det gjelder? Og hvilken funksjon er det du tenker å ettermontere? "

Tenkte eg skulle spørre siden du nevte "om man tolker datoene riktig" hvilket ledningnet så du på då?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det. På e9x er det faktisk mulig å montere combox foran i bilen, slik at man slipper å legge kabler gjennom hele bilen (originalt ligger den bak).

Her er en link til instruksjoner, samt delenummer til hva som trengs. I tillegg til dette må det byttes kontakt i den ene enden. da combox har en litt annen type kontakt enn de tidligere modulene.

Har du en for navi pro og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver her eg. Sendte mail til koed ang ledningnette. Sente med et bilde av comboxen og idnr på den. Svare eg fikk var ikke det eg håpet på

"Nei, dessverre. Jeg vet ikke hva denne boksen gjør, og langt mindre hvilke ledninger som skal til for å koble den opp.

Beklager.

Har du et registreringsnummer på bilen det gjelder? Og hvilken funksjon er det du tenker å ettermontere? "

Tenkte eg skulle spørre siden du nevte "om man tolker datoene riktig" hvilket ledningnet så du på då?

I manualen jeg linket til står det at dette gjelder for biler bygget etter 09/10 (e90 og e91) og 03/10 (e92 og e93). Grunnet disse datoene lurte jeg på om det kanskje var kontakt til combox med her, slik at du slipper å kjøpe den løst. Når jeg sjekker disse delenummerene er det samme sett for alle e9x, noe som betyr at denne kontakten ikke følger med, og at den derfor må kjøpes løst (de to delenumrene jeg skrev over her).

Det er også verdt å nevne at holderen for combox må kjøpes utenom (dette står nevnt i manuelen).

Har du en for navi pro og?

Denne passer alle biler (noe som står i manualen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I manualen jeg linket til står det at dette gjelder for biler bygget etter 09/10 (e90 og e91) og 03/10 (e92 og e93). Grunnet disse datoene lurte jeg på om det kanskje var kontakt til combox med her, slik at du slipper å kjøpe den løst. Når jeg sjekker disse delenummerene er det samme sett for alle e9x, noe som betyr at denne kontakten ikke følger med, og at den derfor må kjøpes løst (de to delenumrene jeg skrev over her).

Det er også verdt å nevne at holderen for combox må kjøpes utenom (dette står nevnt i manuelen).

Denne passer alle biler (noe som står i manualen).

Lesteleif! :) vet du om det er rett fram å oppdatere sw til Cic hvis en må og kode inn combox? Antar jeg da må fjerne tcu most

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å oppdatere software på CIC krever OPPS eller ICOM, så det er ikke det enkleste å gjøre selv. Koding av combox gjøres enkelt selv.

Her og her ligger det noen greie instruksjoner på å bytte ut MULF/TCU med combox.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Hvor fikk du den prisen fra awt? Har sett litt på koed sin side og de eneste eg klarer og finne e denne siden? http://www.koed.no/Catalog/Car/BMW/E92/Cou/325d/ECE/L/All/All/84/95/1;84_0713/

Du vet vell ikke delenr på det feste også? Har slått inn delenr på manualen du henviser til men den gir ikke noen delenr på feste :/

Når det gjelder trimmen rundt idrive contollen så e det dette delenr du mener 51169169999 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la inn delenummeret fra manualen i handlekurven hos Koed.

Jeg vet ikke delenummer på festet, det er mulig det benyttes samme feste som når modulen monteres originalt bak i bilen, men jeg aner ikke.

Ang. trimmen tenkte jeg i utgangspunktet på hele dekselet rundt girspaken og det hele, men den du linker til kan være grei om du ønsker å kutte hull selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bimmertech har og en suveren service vist noe skulle være galt/ødelagt når du mottar pakken noe som en her inne har erfart ikke var så enkelt med bimmerretrofit.Lurer du på noe er det bare å spør Patryk uavhengig ukedag å han svarer deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det bare fungerer om du bruker f.eks. iPod-appen på en iPhone, og ikke via streaming-tjenester, men ingen av disse tingene er helt min sterke side, så det er godt mulig det lar seg ordne på et eller annet vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har musikk på minnepinne og på harddisken bare, men en kompis prøvde iphone med wimp her en dag. Men jeg vet ikke om album cover skal komme opp når man streamer med blåtann eller om det ikke funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...