Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden

awt
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått bekreftet fra patryk@bimmer-tech at man må ha 6FL (USB) for at BMW Apps skal fungere.

Det ser forøvrig ut til at jeg tar turen til Bauer i Flensburg i sommer for å få ettermontert bluetooth (combox). Får jeg et greit tilbud får jeg de til å installere en USB-port i samme slengen. 

/B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har muligens en gåen MULF enhet i min bil, en E90 2006 mod med business navigasjon.

Er det mulig at feilen ligger i kablene fra MULFen og frem til hovedenhet? Når jeg har MULFen koblet til plages jeg med at radion og forsåvet alt annet hakker og henger seg opp. Når jeg kobler den ut er problemet borte. 

Men er kraftig irriterende og ha ting i bilen som ikke fungerer....

Kan man evt få sendt inn denne MULF enheten og få den fikset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er mulig, men sannsynligheten er relativt liten, da kablene ligger relativt godt beskyttet. Om det er mulig å fikse modulen vet jeg ikke, men jeg tviler ihvertfall på at det vil lønne seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

Er det noen her inne som har prøvd å montere en cic idrive controller i en bil med ccc.

Har en tidlig 2005 mod e61 som jeg prøvde å montere en slik en i i går....

Fikk lys i den, men ingenting fungerte.... Noen?

Ingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Trenger litt hjelp ang koding med ncs.

prøver å oppdatere produksjons datoen fra #0407 til #0909 

jeg klarer å legge inn #0909 i lista og slette #0407 men når jeg trykker på ok

så får jeg denne feilmeldingen: unvalid mark-1. unvalid mark-2 #0909

klarer ikke å gå videre derifra da jeg ikke får velge f4 process ecu

noen forslag

bmw e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 2004 530i som opprinnelig hadde S638A Autotelefon Professional (den med Motorola-telefon i midtarmlenet og Everest TCU på venstre side i bagasjerommet). Byttet TCU med en nyere TCU1.5 og kodet S633A  slik at jeg nå kan benytte min egen Nokia Lumia via bluetooth. Dette fungerer utmerket. Siden jeg kjøpte TCU fra UK forstår den også engelsk og ikke tysk som resten av bilen.

Jeg vurderer nå å montere MULF2 for å kunne spille musikk fra USB. Er det noen her på forumet som har både TCU, MULF2 og CCC og kan spille musikk fra USB? Alternativet er å installere en Dension Gateway, men da blir jo ikke bilen så original som den er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Da er Dension Gateway 500S montert og i bruk. Dro ut CD-veksler og benyttet eksisterende kontakter for strøm og MOST til burken fra Dension. Kodet inn MP3, formaterte en minnepinne med FAT32 og la inn litt musikk i form av MP3 og WMA. Plugget inn i Dension og musikken var der med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undersøkte litt om forskjellene mellom Harman/Kardon og 752 BMW Individual High End Audio System. Noen som vert om det er mulig å bytte til forsterker fra Harman/Kardon til 752 BMW Individual High End Audio System? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...