Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden

awt
 Share

Anbefalte innlegg

CCC'en min har begynt å fuske. Er det noen steder som selger nye billigere enn BMW-forhandlerne?

Jeg har den typen som bare har volum, eject og frem- og tilbakeknapper. Jeg ser det er noen nyere CCC som også har nummererte knapper fra 1-8. Vil en sånn en virke også?

Er det noen forskjell på CCC for E87 og E9X?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den med snarvei-knapper er nyere, og kom med faceliften mener jeg på (enten det eller fra 2008-modellene). Denne vil fungere helt fint.

Det er i utgangspunktet ingen forskjeller, og den vil fungere fint, men det kan være noen funksjoner som ikke fungerer helt som de skal. Om dette skulle vise seg, så er det mulig å endre software.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den med snarvei-knapper er nyere, og kom med faceliften mener jeg på (enten det eller fra 2008-modellene). Denne vil fungere helt fint.

Det er i utgangspunktet ingen forskjeller, og den vil fungere fint, men det kan være noen funksjoner som ikke fungerer helt som de skal. Om dette skulle vise seg, så er det mulig å endre software.

Så det bør bare være programmering som skal til, uansett ny eller gammel CCC og om den er for E8x eller E9x altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den er fra feil karosseri er programmeringen litt mer omfattende, enn om du kjøper fra riktig karosseri, så ja. Når det er sagt så er det ikke sikkert du merker noe selv om den kommer fra en e9x. Jeg har e90 CIC i 1-serien, og jeg har igrunn aldri merket noe særlig til dette. Det eneste jeg merker, og som jeg tror er på grunn av dette er at "journey computer" ikke fungerer.

Skulle gjerne kodet den om, men jeg har ikke utstyr til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det riktig at ICOM er tingen for å programmere CCC og CIC? Jeg lurer på om jeg skal kjøpe et sett på eBay, men foreløpig vet jeg for lite til å velge riktig leverandør. Er det noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig enkel programmering går greit med vanlig kabel (f.eks. ved ren bytte av CCC/CIC). Oppdatering/bytting av software og litt mer avanserte ting "krever" ICOM.

Jeg har bestilt en brukt CCC og regner med at den ikke har siste versjon av software, så det kan bli nødvendig å programmere den på nytt. Koding gjør jeg med NCS Expert og OBD.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri vært borti at ved rent ccc bytte fra en til en annen at software oppdatering har vært nødvendig. på CIC retrofit derimot, så har jeg vært borti det. Men jeg er veldig spent på denne ICOMen altså.

Nyere software har blant annet delt skjerm i navi og kan brukes med CIC-controller (joystick). Hvis ikke den nye CCC'en har dette, så må jeg oppdatere software.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Okei, dagens spørsmål. Nyanskaffet 525dA 05 med navipro ( TV,DVD, CDveksler ). 

Bilen har bluetooth, og jeg får paret med min galaxy S4. Jeg får derimot ikke koblet til, så jeg faktisk får brukt handsfree opplegget.

Må det en softwareupdate til her, isåfall - hvor og hvordan? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...