Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Hvis du ser i denne tråden vil du få svar på hvordan USB-kontaktene fungerer.

 

1. Det er kun en mobilholder/-lader, og gjør ikke så veldig mye mer enn det så lenge du ikke har moduler som støtter dette (Mulf2, Combox).

 

2. Tja. Ettersom du har handsfree fra før vil det være nok å kjøpe kun selve kabelen som går til USB-kontakten (forskjellige delenumre avhengig av lengde og litt slikt, met et eksempel er 61119208346). I tillegg trenger du MULF2-, eller combox-modul som erstatter bluetooth-modulen du har, samt selve USB-kontakten.

 

3. Etter min mening, nei. Du har forøvrig ikke CIC, men CIC-mid (vil jeg tro). Normalt følger det med en dings med Dension-dingsen som gjør at det koder seg selv, men det hele virker noe småjalla ut etter det jeg har forstått.

 

Ettersom du har assist-funksjonene har du nok TCU ja. TCU har ingenting med combox å gjøre, men om du har CIC-mid og ikke M-ASK skal det gå greit å montere combox.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser i denne tråden vil du få svar på hvordan USB-kontaktene fungerer.

 

1. Det er kun en mobilholder/-lader, og gjør ikke så veldig mye mer enn det så lenge du ikke har moduler som støtter dette (Mulf2, Combox).

 

2. Tja. Ettersom du har handsfree fra før vil det være nok å kjøpe kun selve kabelen som går til USB-kontakten (forskjellige delenumre avhengig av lengde og litt slikt, met et eksempel er 61119208346). I tillegg trenger du MULF2-, eller combox-modul som erstatter bluetooth-modulen du har, samt selve USB-kontakten.

 

3. Etter min mening, nei. Du har forøvrig ikke CIC, men CIC-mid (vil jeg tro). Normalt følger det med en dings med Dension-dingsen som gjør at det koder seg selv, men det hele virker noe småjalla ut etter det jeg har forstått.

 

Ettersom du har assist-funksjonene har du nok TCU ja. TCU har ingenting med combox å gjøre, men om du har CIC-mid og ikke M-ASK skal det gå greit å montere combox.

 

Takk for godt svar, ser at det er litt mer å sette seg inn i.

 

Ut i fra første innlegg i denne tråden ser det ut som det kan være CIC-mid, men det hadde vært greit å være helt sikker før jeg investerer i noe. Finnes det noen måte å bekrefte CIC-mid? 

 

Combox er nok et godt alternativ.

 

Har dere erfaring med leverandører av disse? Eks. http://www.bpmsport.com/combox-retrofit.html

De tilbyr et kit for 11-13.000kr (+ mva antar jeg) er litt mer en det jeg så for meg å betale (i hvertfall uten å være sikker på at dette vil funke).

Har dere erfaring med å kjøpe brukt (fant noen på ebay fra 2000 og opp over)? Da må du nok kode dette selv, er det relativt ok å gjøre selv?

 

Oppdatering:

Etter mer graving i forumet her ser jeg at det flere diskusjoner rundt combox ettermontering. Leser meg opp :)

Endret av danielkaldheim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også ta en tapebit rundt hver enkelt pinne og bare sette de på pinnene i kontakten som en midlertidig løsning. De står fast, men ville ikke brukt dette permanent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig, når det står flytt over fra feks. 1 til 1 fra den gamle til den nye.spørs fra hvilken side man skal telle fra? kobler jeg feil kan det vel skade skjermen.

Det var irriterende dette. Ikke bare det som blev feil, men dem sende med RHD i stedenfor LHD deksel :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...