awt Skrevet April 15, 2015 Forfatter Share Skrevet April 15, 2015 Hvis du ser i denne tråden vil du få svar på hvordan USB-kontaktene fungerer. 1. Det er kun en mobilholder/-lader, og gjør ikke så veldig mye mer enn det så lenge du ikke har moduler som støtter dette (Mulf2, Combox). 2. Tja. Ettersom du har handsfree fra før vil det være nok å kjøpe kun selve kabelen som går til USB-kontakten (forskjellige delenumre avhengig av lengde og litt slikt, met et eksempel er 61119208346). I tillegg trenger du MULF2-, eller combox-modul som erstatter bluetooth-modulen du har, samt selve USB-kontakten. 3. Etter min mening, nei. Du har forøvrig ikke CIC, men CIC-mid (vil jeg tro). Normalt følger det med en dings med Dension-dingsen som gjør at det koder seg selv, men det hele virker noe småjalla ut etter det jeg har forstått. Ettersom du har assist-funksjonene har du nok TCU ja. TCU har ingenting med combox å gjøre, men om du har CIC-mid og ikke M-ASK skal det gå greit å montere combox. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danielkaldheim Skrevet April 15, 2015 Share Skrevet April 15, 2015 (endret) Hvis du ser i denne tråden vil du få svar på hvordan USB-kontaktene fungerer. 1. Det er kun en mobilholder/-lader, og gjør ikke så veldig mye mer enn det så lenge du ikke har moduler som støtter dette (Mulf2, Combox). 2. Tja. Ettersom du har handsfree fra før vil det være nok å kjøpe kun selve kabelen som går til USB-kontakten (forskjellige delenumre avhengig av lengde og litt slikt, met et eksempel er 61119208346). I tillegg trenger du MULF2-, eller combox-modul som erstatter bluetooth-modulen du har, samt selve USB-kontakten. 3. Etter min mening, nei. Du har forøvrig ikke CIC, men CIC-mid (vil jeg tro). Normalt følger det med en dings med Dension-dingsen som gjør at det koder seg selv, men det hele virker noe småjalla ut etter det jeg har forstått. Ettersom du har assist-funksjonene har du nok TCU ja. TCU har ingenting med combox å gjøre, men om du har CIC-mid og ikke M-ASK skal det gå greit å montere combox. Takk for godt svar, ser at det er litt mer å sette seg inn i. Ut i fra første innlegg i denne tråden ser det ut som det kan være CIC-mid, men det hadde vært greit å være helt sikker før jeg investerer i noe. Finnes det noen måte å bekrefte CIC-mid? Combox er nok et godt alternativ. Har dere erfaring med leverandører av disse? Eks. http://www.bpmsport.com/combox-retrofit.html De tilbyr et kit for 11-13.000kr (+ mva antar jeg) er litt mer en det jeg så for meg å betale (i hvertfall uten å være sikker på at dette vil funke). Har dere erfaring med å kjøpe brukt (fant noen på ebay fra 2000 og opp over)? Da må du nok kode dette selv, er det relativt ok å gjøre selv? Oppdatering: Etter mer graving i forumet her ser jeg at det flere diskusjoner rundt combox ettermontering. Leser meg opp Endret April 15, 2015 av danielkaldheim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Gondal Skrevet April 15, 2015 Share Skrevet April 15, 2015 @awt Kjapt spørsmål, kan jeg bruke en combox media 2010, fra en BMW F10 ? Med delenr 8410 9257150-01 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet April 15, 2015 Share Skrevet April 15, 2015 Nei. Annet system. awt reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet April 21, 2015 Share Skrevet April 21, 2015 Hei, Driver og skifter fra CCC til CIC. MEn dem har glemt å sende med den blå pluggen bak skjermen. Noen som har en slik liggende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet April 21, 2015 Share Skrevet April 21, 2015 Den blå pluggen bak skjermen? Det er en rød kontakt og en 8-pins kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet April 21, 2015 Share Skrevet April 21, 2015 Jeg må flytte over 4 kabler for å få liv i CIC skjermen, Men jeg mangler selve kabelskoen/kontakten. for å flytte dem over. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet April 21, 2015 Share Skrevet April 21, 2015 Jeg mangler den 8 pols kontakten, saltkjelen. CCC er annen type kontakt. Den røde eller rosa har jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet April 21, 2015 Share Skrevet April 21, 2015 Jeg vet at CIC CID har en annen kontakt enn CCC CID. 8-pins kontakten til den gamle iDrive kontrolleren din passer. Jeg har en liggende, men det er nok enklere for deg om du reiser på GS og kjøper en. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet April 21, 2015 Share Skrevet April 21, 2015 Det er altfor langt. kan du sende meg den kontakten? Betaler gjerne porto og det. Er ikke helt med på hva du mener med gamle idrive controll? er vel en mindre kontakt dær`? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 21, 2015 Forfatter Share Skrevet April 21, 2015 Du kan også ta en tapebit rundt hver enkelt pinne og bare sette de på pinnene i kontakten som en midlertidig løsning. De står fast, men ville ikke brukt dette permanent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet April 21, 2015 Share Skrevet April 21, 2015 ok.vet du hvilken pinne vær farge skal på ? Dem sender ny kontakt, men jeg vet jo ikke hvor fort jeg får den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 21, 2015 Forfatter Share Skrevet April 21, 2015 Det vil jo bli på samme måte som de skal kobles i den nye kontakten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet April 21, 2015 Share Skrevet April 21, 2015 Litt vanskelig, når det står flytt over fra feks. 1 til 1 fra den gamle til den nye.spørs fra hvilken side man skal telle fra? kobler jeg feil kan det vel skade skjermen. Det var irriterende dette. Ikke bare det som blev feil, men dem sende med RHD i stedenfor LHD deksel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet April 22, 2015 Share Skrevet April 22, 2015 Det står tall på nye 8pin kontakta..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå