Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Har du en slik overgang som bare er en liten plastdings? Man får overganger med kabel originalt fra Apple også. Disse har lightning-kontakt med vanlig størrelse i telefonenden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står med liten skrift der, at på CIC på E-serien er det ikke mulig å lese av dekktrykk og temp...

 

*For CIC in F-series and NBT, both pressure and temperature values will be displayed CCC and CIC in E-series cannot display tire pressure and temperature values; in these vehicles TPMS will only give visual and audible signals in case of abnormal changes in pressure and/or temperature (which can be defined by customer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Mulig drete på draget her nå..

 

Ivrig som jeg er så fant jeg ut at jeg ville oppdatere kartet på navien min, så gikk inn på bmw-navi.co.uk for å bestille. Fant frem til kart for CIC, Road Map Europe West PREMIUM 2015-2. La i kassa og valgte og få den på USB. Oppga også VIN for FSC-kode.

 

Gikk nå inn for å se åssen dette skulle installeres, siden jeg mottok 3 (!!) USB'er. En hvit 16 GB, og 2 svarte hvor det står 1 USB på en og 2 USB på den andre. Ble ikke noe klok.

 

Javel, greit nok. Så fant jeg ut jeg skulle slå inn siste 7 nummer i VIN for å se hva som er riktig kart for min bil, gjennom "System check" på siden der. Fikk da opp "Road Map Europe PREMIUM". Så dette virka jo greit. Så da gikk jeg til produktene og fant "Road Map Europe WEST PREMIUM 2015-2". 

 

OG der, JO der står det "Please Note cars from 2008 and 2009 can only be updated by DVD"...... !!!

 

Hvorfor stod det ikke på den andre artikkelen? Går det ikke å bruke USB'en(e) fra hanskerommet?? 

 

Hvis det går, hvordan installere? Har ikke sjekket USB'ene, kanskje starte der?

 

Er det eventuelt mulig å få det over på DVD?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye betalte du for det? Her på tråden er det link til hvor du kan laste ned kartene gratis. Er nok noen som kan hjelpe deg med FSC kode også, skulle du trenge hjelp neste gang :)

Over til problemet ditt;

Syns det er litt rart du fikk 3 stk usb da 2015 er vel 22 gb for west som skal være på en pinne, etter hva jeg har forstått. Har du prøvd å sette inn noen av pinnene eller spurt etter en forklaring hva de forskjellige er på nettsiden du handlet?

Jeg har ikke hørt om dette med at 2008 og 2009 må oppdateres via dvd men har heller ikke letet etter det, så kan ikke hjelpe noe der, men kansje noen andre her vet :)

Innholdet på usb skal egentlig klares og brennes som iso dvd men er svært vanskelig å få til synes jeg. Anbefaler isåfall verbatim dual-layer, om det er nok plass på en slik.. må også brennes med laveste hastighet etter hva jeg forstår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte det som stod på siden der.. ;) Prisen er ikke så farlig så lenge det funker. 

 

Googlet det med USB/DVD 08/09 modeller, og leser nå flere plasser at det kun funker på DVD..

 

Ja, 22 gb ja.. Går det ikke å brenne over på flere plater da? ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...