Jørgen Lie Skrevet Desember 20, 2011 Share Skrevet Desember 20, 2011 http://www.nettavisen.no/motor/article3296639.ece http://www.ta.no/motor/article5853745.ece Hva faen er det som foregår i dette landet her??? Det kommer nytt søppel om lover og regler omtrent en gang i uka!!!!! Kan stoppe å sende en og en politiker på hvert sitt fly rundt om i hele verden i stedet!! Hva skal busser og lastebiler gjøre? Skal de også settes i ro? Busser er vel, i alle fall bybusser, på vei til å bli elektriske.. Men uansett.. Om denne NOX-saken kom som en bombe på staten, så bør de jaggu bytte ut noen suppehuer som sitter og forsker på dette. Det er vel en grunn til at alle båter har krav om max utslipp, og mange av de er NOX-ombygget for mindre utslipp.. Dette tredde i kraft for mange år siden. Med i stedet, så fronter de dieselbilen, og kjører på med at folk bør benytte denne, pga mindre CO2 utslipp.. I dag så er dieselprisen omtrent like høy som bensinen, og bilene som leveres nye i dag, og har bensinmotor, gjerne er like fine på forbruket.. Dette kan ikke være annet enn lureri, for å tjene penger.. Kjenner at mye av det spillet som staten driv med gir skikkelig bismak..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EasyL Skrevet Desember 20, 2011 Share Skrevet Desember 20, 2011 Typisk Norge . Det eneste de klarer å tenke ut er forbud og økte bompenger. Jeg har dieselbil og er jo nødt til å komme meg på jobb. Jeg kjører uansett, det gjorde jeg når de innførte odde/partallskjøring her for noen år siden også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 20, 2011 Share Skrevet Desember 20, 2011 Det sier seg selv at et slikt unyansert forbud ikke er gjennomførbart i praksis, men jeg kan forestille meg at dieselkjøretøyer uten et partikkelfilter kan få et forbud mot å kjøre enkelte vinterdager. Dette gjelder eldre dieselkjøretøyer som f.eks E46 318d/320d og E39 520d. Et slikt forbud vil mer eller mindre svare til tilsvarende begrensninger i f.eks tyske byer (Umweltzonen). http://www.umwelt-plakette.de/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet Desember 20, 2011 Share Skrevet Desember 20, 2011 Diesel suger kjør bensin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Desember 20, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2011 Hehe, jaa, det er vel en smakssak.. Personlig foretrekker jeg diesel i bruksbil av nyere dato, pga at man har "draget" såpass tidlig, og slipper og dra turtall om kan skal jazze forbi noen biler, men den neste bilen blir nok bensin der også.. Og blir det slik som dette etterhvert skal jeg kun kjøre gaaaaammel amerikaner med stooort volum og et alvorlig høyt forbruk.!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Desember 20, 2011 Share Skrevet Desember 20, 2011 Godt merca ikke er verdt så mye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 20, 2011 Share Skrevet Desember 20, 2011 Nei nå får de FAEN meg ta å gi seg der inne på stortinget! Jævla fordømte idioter Dette her er på grensen til svindel og lureri, først nærmest tvinges man til å kjøpe diesel og så skal man lide for det i ettertid! Men for all dell! kan godt la E90en med co2 utlipp på 179 g per km stå om vintern jeg og kjøpe Chevrolet Tahoe med CO2 utslipp på 400 g per km, som vinterbil! Har lyst på amerikansk SUV med V8er jeg Skal gledelig betale bensinutgiftene på en sånn vogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Desember 20, 2011 Share Skrevet Desember 20, 2011 Somebody stop me Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Desember 20, 2011 Share Skrevet Desember 20, 2011 Nei, dem kan dra til helvette hele gjengen. Jeg skal IKKE kjøre gressklipper-drivstoff til daglig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Desember 20, 2011 Share Skrevet Desember 20, 2011 Kommer aldri gjennom. vert oppe før også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Desember 20, 2011 Share Skrevet Desember 20, 2011 Burde ikke vært nevnt med en stavelse i det hele tatt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet Desember 20, 2011 Share Skrevet Desember 20, 2011 Fredrik.Var det ikke på trappene med reguleringer i Århus, Odense og Ålborg også? Var da jeg hadde hus der nede og mye snakk om dieselforbud i bla Århus og Ålborg sentrum. Også endel snakk om forbud mot dieselbiler uten partikkelfilter. Var avisskriverier om at Ålborgs da nye brannbiler ihvertfall ikke bestod kravene og ville måtte byttes ut VIS DE SKULLE BRUKES I SENTRUM som om det var noe valg . Er f meg ikke bare norske politikere som er idioter. P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 20, 2011 Share Skrevet Desember 20, 2011 Fredrik.Var det ikke på trappene med reguleringer i Århus, Odense og Ålborg også? Var da jeg hadde hus der nede og mye snakk om dieselforbud i bla Århus og Ålborg sentrum. Også endel snakk om forbud mot dieselbiler uten partikkelfilter. Var avisskriverier om at Ålborgs da nye brannbiler ihvertfall ikke bestod kravene og ville måtte byttes ut VIS DE SKULLE BRUKES I SENTRUM som om det var noe valg .Er f meg ikke bare norske politikere som er idioter. P Reguleringene gjelder foreløpig kun varebiler og lastebiler som skal inn til sentrum av byene. Den store "miljø" diskusjonen her i Danmark nå gjelder forøvrig hvorvidt man skal innføre betalings/bomringer a la Oslo og Stockholm. De politiske frontene står steilt mot hverandre... de røde vil, mens de blå sier nei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsBMW Skrevet Desember 20, 2011 Share Skrevet Desember 20, 2011 Jeg forstår prOblemstillingen. Dieselmotorer skulle aldri vært tilgjengelige i personbiler, men nå er det for sent å snu. Synd det går utover den vanlige borger IGJEN. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 20, 2011 Share Skrevet Desember 20, 2011 Reguleringene gjelder foreløpig kun varebiler og lastebiler som skal inn til sentrum av byene. Den store "miljø" diskusjonen her i Danmark nå gjelder forøvrig hvorvidt man skal innføre betalings/bomringer a la Oslo og Stockholm. De politiske frontene står steilt mot hverandre... de røde vil, mens de blå sier nei. I Danmark er det jo iallfall akseptabelt med bompenger, der har de jo ett topp veinett! I Norge har vi masse bommer og bomringer og ett ræva veinett! Men det skal bil spennende å så hvordan Danmark går nå med ho nye Gucci dama (eller hva de kalte ho)som statsminister! Men det kan iallfall ikke gå værre enn Norge, Jens (Norges største idiot) og hans menn har jo stellt i standt ett salig rot Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå