Gå til innhold

Dieselbiler kan bli forbudt om vinteren!!!

Jørgen Lie
 Share

Anbefalte innlegg

Driter så langt i det her jeg.Jeg betaler årsavgift hvert jævla år.Jeg har betalt staten eks antall kr ved kjøp av bilene mine.Jeg betaler penger i bommen samma faen hvor enn jeg drar.Og jeg blir straffet hardt hver gang bilen min er tørst og trenger litt påfyll.

Ikke en jævla idiot fra staten kan nekte meg å bruke bilene mine når enn jeg vil 24 timer i døgnet.Jeg betaler lønnen til Jens Stoltenberg med mine skatte penger.Så han og den mafia gjengen hans skal holde kjeft..

Uf,var godt å få ut litt sinne ja.Natta tid nå,hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Huset til jens bruker for mye strøm om vinteren, og siden man vanligvis har smått med strøm da, skal det legges forbud mot og bo i det i vinterhalvåret. Sorry jens, du må kjøpe deg et vinterhus..........

Syns jeg ser det.. Like dumt som å ikke få bruke bilen.. :roll:

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle skylder på Staten som det store stygge trollet, men hva med å tenke selv? Har nordmenn glemt hva det er? Man behøver da for pokker ikke la Staten diktere livet sitt på alle måter.

Jeg kjøpte ny bil i 2009 da Norge var midt i diesel-rusen, og jeg valgte selvfølgelig bensin, siden JEG synes det er best. Skulle jeg velge å se på NRK istedenfor Viasat4 bare fordi myndighetene sier at jeg har godt av "Norge rundt"??

Det er ikke nytt at dieselbiler forurenser, det visste jeg allerede som 10-åring. Hvorfor voksne folk (med og uten bilinteresse) lar myndighetene bestemme livet sitt synes jeg er galskap. Men Norge og Europa forøvrig er jo på vei mot kommunisme i full fart, ledet an av kontrollkåte EU-byråkrater.

Et godt råd til alle sinna nordmenn som beskylder Kristin Halvorsen for å ødelegge livet sitt: gjør et forsøk på å tenke selv, det er ikke så ille når man blir vant til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle skylder på Staten som det store stygge trollet, men hva med å tenke selv? Har nordmenn glemt hva det er? Man behøver da for pokker ikke la Staten diktere livet sitt på alle måter.

Jeg kjøpte ny bil i 2009 da Norge var midt i diesel-rusen, og jeg valgte selvfølgelig bensin, siden JEG synes det er best. Skulle jeg velge å se på NRK istedenfor Viasat4 bare fordi myndighetene sier at jeg har godt av "Norge rundt"??

Det er ikke nytt at dieselbiler forurenser, det visste jeg allerede som 10-åring. Hvorfor voksne folk (med og uten bilinteresse) lar myndighetene bestemme livet sitt synes jeg er galskap. Men Norge og Europa forøvrig er jo på vei mot kommunisme i full fart, ledet an av kontrollkåte EU-byråkrater.

Et godt råd til alle sinna nordmenn som beskylder Kristin Halvorsen for å ødelegge livet sitt: gjør et forsøk på å tenke selv, det er ikke så ille når man blir vant til det.

Du kan så si, men forestill deg hvilket kaos som vil oppstå hvis alle skulle gå rundt å tenke selv... :-s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reguleringene gjelder foreløpig kun varebiler og lastebiler som skal inn til sentrum av byene. Den store "miljø" diskusjonen her i Danmark nå gjelder forøvrig hvorvidt man skal innføre betalings/bomringer a la Oslo og Stockholm. De politiske frontene står steilt mot hverandre... de røde vil, mens de blå sier nei.

I Danmark er det jo iallfall akseptabelt med bompenger, der har de jo ett topp veinett! I Norge har vi masse bommer og bomringer og ett ræva veinett!

Men det skal bil spennende å så hvordan Danmark går nå med ho nye Gucci dama (eller hva de kalte ho)som statsminister! Men det kan iallfall ikke gå værre enn Norge, Jens (Norges største idiot) og hans menn har jo stellt i standt ett salig rot :(

norges største idiot? sikker på at han heter jens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte vår dieselbil i 2004 pga. økonomi. Vi kjører langt og den gangen var forskjellen i totaløkonomien effektive 40-50% (alt inkludert) mellom tilsvarende diesel og bensinbiler. Vi har spart mange penger i løpet av de 270000 Km bilen har kjørt i vårt eie. Jeg har imidlertid ingen planer om å gjenta dieselprosjektet på fast basis (dog kanskje som en overgangsbil)... det blir en moderne bensinbil neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinmotoren er nesten like effektiv som dieselmotoren den dag idag og det er jo flott :) Bare å se på bmw's nye 2.0L bensinturbo, maks dreiemoment fra imponerende 2200rpm!

Ser for meg at diesel motoren fases ut av privat transport og kun blir tilgjengelig i lastebiler og busser m.m. om få år.

Sent from my Telefon using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte vår dieselbil i 2004 pga. økonomi. Vi kjører langt og den gangen var forskjellen i totaløkonomien effektive 40-50% (alt inkludert) mellom tilsvarende diesel og bensinbiler. Vi har spart mange penger i løpet av de 270000 Km bilen har kjørt i vårt eie. Jeg har imidlertid ingen planer om å gjenta dieselprosjektet på fast basis (dog kanskje som en overgangsbil)... det blir en moderne bensinbil neste gang.

Er vel kanskje indirekte dette staten vil at skal skje? Derfor de gjør tiltak slik at det blir ugunstig med dieselbiler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når alle kjører bensin igjen så må avgiften skrues opp der da de har funnet no nytt som er skadelig ved dem, så da må alle kjøpe diesel igjen for da har de utviklet noe som er så bra med dem....

Vi må bare innse at stortsett alle normenn er som sauer i flokk.. Ett lite BØØ! og alle løper hver sin vei..

Skulle tatt mer lærdom av Franskmenn som stopper HELE jævla landet dersom de er uenige..

Fly,tog,busser,taxi,langtransport samt den vanlige mann i gata tramper bremsen i bånn og står der til de er kommet til enighet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke nytt at dieselbiler forurenser, det visste jeg allerede som 10-åring. Hvorfor voksne folk (med og uten bilinteresse) lar myndighetene bestemme livet sitt synes jeg er galskap.

Selv har jeg alltid foretrukket bensin (og gjør det fremdeles), men etter hvert så ble "miljøvennlige" dieselbiler betraktelig billigere å eie enn en bensinbil med tilsvarende ytelser.

Når jeg for 2 år siden skulle ha bil til rundt 100 000 med ca 200hk sto valget mellom en diesel som slurper i seg 0.7-0.8 liter på mila, eller en bensinbil som går på literen. Kombinert med lavere pumpepris, ble det en del gunstigere å kjøre diesel.

Jeg bryr meg veldig lite om miljøaspektet ved bilene jeg kjører. Så når staten la opp til at folk skulle kjøpe diesel fordi det var miljøvennlig, bestemte jeg meg for å late som jeg trodde på det. :P

Jeg regnet med at situasjonen kom til å snu seg før eller siden når jeg bestemte meg for å kjøpe dieselbil, men jeg bestemte meg for å nyte godt av det så lenge det varer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Danmark er det jo iallfall akseptabelt med bompenger, der har de jo ett topp veinett! I Norge har vi masse bommer og bomringer og ett ræva veinett!

Antar att du ikke er helt klar over de 130 prosentene bilskatten ligger på i danmark.

Men tennplugg>glødeplugg all day all night.

Kommer heller ikke gå igjennom, skal f.eks. politi begynne med hest igjen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar att du ikke er helt klar over de 130 prosentene bilskatten ligger på i danmark.

180%... ikke 130%. Bilavgiftene slår imidlertid forskjellig ut fordi den danske registreringsavgiften er verdibasert, mens den norske engangsavgiften primært er basert på miljøfaktorer. Billige biler har derfor en tendens til å være billigere i Danmark enn i Norge. Halvdyre biler opp til og med ca. 600K koster omtrent det samme, mens dyre biler er tildels svært mye billigere i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...