Gå til innhold

Cityhopper sin familievogn: 08' 525dAT - solgt

cityhopper
 Share

Anbefalte innlegg

Synes selv det er artig å se bildetråder her inne, så da er det vel på tide å legge ut litt info om familiebilen.

Kjøpte denne i april 2011, den kom da ganske direkte fra Sør-Tyskland med ca 120 000 på telleren. Etter et par år i MB E-klasse ble det fristende å forsøke BMW, kan vel ikke si at jeg angrer foreløpig i alle fall ;-)

Når det gjelder utstyr er den vel ca midt på treet. Viktigst for meg var skjult hengerfeste, sportsseter og navi pro. Er etterhvert blitt glad i Webastoen også, kjekt både med timer samt fjernkontroll til denne. Adaptive hovedlys m Xenon og fjernlysassist bidrar også til en fin kjøreopplevelse. Ellers ser beskrivelsen slik ut:

Type code PX51
Type 525D UL (EUR)
Dev. series E61 (MUE)
Line 5
Body type TOUR
Steering LL
Door count 5
Engine M57/T2
Cubical capacity 3.00
Power 145
Transmision HECK
Gearbox AUT
Colour SCHWARZ 2 (668)
Upholstery STOFF-/LEDERK. REFLEX/ANTHRAZIT (FLAT)
Prod. date 2007-11-07
Order options
No. Description
1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES
1CB CO2 CONTENT
205 AUTOMATIC TRANSMISSION
3AC TRAILER TOW HITCH
320 MODEL DESIGNATION, DELETION
4AT INT.TR.FINI. BLACK HIGH-GLOSS
423 FLOOR MATS, VELOUR
428 WARNING TRIANGLE
431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D
441 SMOKERS PACKAGE
481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER
488 LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER
494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER
5AC AUTOM. HIGH-BEAM HEADLIGHTS CONTROL
502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM
508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)
522 XENON LIGHT
524 ADAPTIVE HEADLIGHTS
534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING
536 AUXILIARY HEATING
544 CRUISE CONTROL WITH BRAKING FUNCTION
6AA BMW TELESERVICES
6AB CONTROL TELESERVICES
609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL
610 HEAD UP DISPLAY
612 BMW ASSIST
616 BMW ONLINE
620 VOICE INPUT SYSTEM
633 PREP.MOB. PH. BUSINESS BLUET.INTERF.
698 AREA-CODE 2
7A4 ADVANTAGE PACK.I.C.W.INNOVATIONPACK.
7SP NAVI PROFESSINAL W.HANDYPREP.BLUETOOTH
8SA COUNTRY SPEC. RELEASE OF NAVIGATION
8SC COUNTRY SPEC. RELEASE OF TELESERVICE
8SP COP CONTROL
8S8 COUNTRY SPEC.NAVI CONTROL (ACC)
801 GERMANY VERSION
863 EUROPE/DEALER DIRECTORY
879 GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET
Series options
No. Description
2SB ALLOY WHEELS STAR SPOKE 242
346 CHROME-LINE EXTERIOR
548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING
851 LANGUAGE VERSION GERMAN

Bilen er original bortsett fra AC Schnitzer spring kit foran, samt senk m diagnose bak. Synes bilen var litt høy fremme originalt, men det ser bedre ut nå. Den ble også noe mer kontant og gir bedre styrerespons enn originalt. Har vel ikke så mange planer for den, er såpass voksen/gammel/konservativ/what ever... at jeg liker å holde ting tett opp til originalt. Men for all del; en kan virkelig gjøre mye heftig når det gjelder utseende på disse bilene. Lar dog andre her inne ta seg av det.

Endret av cityhopper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil!

At du ønsker å beholde bilen original gjør ingenting, bilene er ikke akkurat stygge fra fabrikk. :)

Misunner deg den senken litt, håper jeg får gjort det samme med tid og stunder jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par bilder til:

IMG_1628.JPG

Felgene kjøpte jeg av en BMW-eier her i byen (Hei, Walkabout!), de ble riktig bra etter en runde med avfetting og polering:

IMG_1623.JPG

Dimensjonen 245/45 passer fint til disse originale 8x17-felgene. Valgte Nokian Hakka Z, meget fornøyd med egenskapene til dekket. Fin miks av komfort og sportslighet, veldig stabile når veibanen er våt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er da altfor meget å gå på! :P man får til det meste bare man vil nok, så kunne vært mye lavere :P

men ser den funksjonelle delen såklart ;) uansett, tøff bil og blank og fin i lakken! misunner deg det hengerfestet! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fet vogn du har skaffet deg :) At den har ca. midt på treet utstyrt er jeg ikke helt enig med deg. Den har jo mye godsaker som du bare "må" ha! Head up display er noe jeg først synes var litt jall på min bil. Men nå som jeg har blitt vant med det ser jeg nesten aldri på speedometeret mer.

Importerte du bilen selv? Kjørte du den selv fra Sør-Tyskland eller fikk du transportert den med trailer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, den har vel ikke så verst med utstyr. Men mangler vel panoramatak, cruise m/avstandsradar, night vision, koppholdere og litt annet snacks som andre biler her inne har. Men vanskelig å få alt med når en handler brukt og har et budsjett å forholde seg til.

Bilen ble tatt inn av Automotive AS, som holder til utenfor Bergen. Super oppfølging av Geir, som er sjef i butikken. Han henter selv alle bilene i Tyskland, for å ha kontroll på hva han selger. Bra mann, skikkelig entusiast når det gjelder biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...