cityhopper Skrevet Desember 29, 2011 Share Skrevet Desember 29, 2011 (endret) Synes selv det er artig å se bildetråder her inne, så da er det vel på tide å legge ut litt info om familiebilen.Kjøpte denne i april 2011, den kom da ganske direkte fra Sør-Tyskland med ca 120 000 på telleren. Etter et par år i MB E-klasse ble det fristende å forsøke BMW, kan vel ikke si at jeg angrer foreløpig i alle fall Når det gjelder utstyr er den vel ca midt på treet. Viktigst for meg var skjult hengerfeste, sportsseter og navi pro. Er etterhvert blitt glad i Webastoen også, kjekt både med timer samt fjernkontroll til denne. Adaptive hovedlys m Xenon og fjernlysassist bidrar også til en fin kjøreopplevelse. Ellers ser beskrivelsen slik ut:Type code PX51Type 525D UL (EUR)Dev. series E61 (MUE)Line 5Body type TOURSteering LLDoor count 5Engine M57/T2Cubical capacity 3.00Power 145Transmision HECKGearbox AUTColour SCHWARZ 2 (668)Upholstery STOFF-/LEDERK. REFLEX/ANTHRAZIT (FLAT)Prod. date 2007-11-07Order optionsNo. Description1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES1CB CO2 CONTENT205 AUTOMATIC TRANSMISSION3AC TRAILER TOW HITCH320 MODEL DESIGNATION, DELETION4AT INT.TR.FINI. BLACK HIGH-GLOSS423 FLOOR MATS, VELOUR428 WARNING TRIANGLE431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D441 SMOKERS PACKAGE481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER488 LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER5AC AUTOM. HIGH-BEAM HEADLIGHTS CONTROL502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)522 XENON LIGHT524 ADAPTIVE HEADLIGHTS534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING536 AUXILIARY HEATING544 CRUISE CONTROL WITH BRAKING FUNCTION6AA BMW TELESERVICES6AB CONTROL TELESERVICES609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL610 HEAD UP DISPLAY612 BMW ASSIST616 BMW ONLINE620 VOICE INPUT SYSTEM633 PREP.MOB. PH. BUSINESS BLUET.INTERF.698 AREA-CODE 27A4 ADVANTAGE PACK.I.C.W.INNOVATIONPACK.7SP NAVI PROFESSINAL W.HANDYPREP.BLUETOOTH8SA COUNTRY SPEC. RELEASE OF NAVIGATION8SC COUNTRY SPEC. RELEASE OF TELESERVICE8SP COP CONTROL8S8 COUNTRY SPEC.NAVI CONTROL (ACC)801 GERMANY VERSION863 EUROPE/DEALER DIRECTORY879 GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLETSeries optionsNo. Description2SB ALLOY WHEELS STAR SPOKE 242346 CHROME-LINE EXTERIOR548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING851 LANGUAGE VERSION GERMANBilen er original bortsett fra AC Schnitzer spring kit foran, samt senk m diagnose bak. Synes bilen var litt høy fremme originalt, men det ser bedre ut nå. Den ble også noe mer kontant og gir bedre styrerespons enn originalt. Har vel ikke så mange planer for den, er såpass voksen/gammel/konservativ/what ever... at jeg liker å holde ting tett opp til originalt. Men for all del; en kan virkelig gjøre mye heftig når det gjelder utseende på disse bilene. Lar dog andre her inne ta seg av det. Endret Januar 20, 2014 av cityhopper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cityhopper Skrevet Desember 29, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2011 Noen bilder fra i høst, siste polering før "vinteren" satte inn: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Desember 29, 2011 Share Skrevet Desember 29, 2011 Meget lekker vogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 29, 2011 Share Skrevet Desember 29, 2011 Pen bil! At du ønsker å beholde bilen original gjør ingenting, bilene er ikke akkurat stygge fra fabrikk. Misunner deg den senken litt, håper jeg får gjort det samme med tid og stunder jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cityhopper Skrevet Januar 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2012 Takker for det. Ja, kan absolutt anbefale senk til disse bilene så du får sette igang til våren, awt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cityhopper Skrevet Januar 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2012 Et par bilder til: Felgene kjøpte jeg av en BMW-eier her i byen (Hei, Walkabout!), de ble riktig bra etter en runde med avfetting og polering: Dimensjonen 245/45 passer fint til disse originale 8x17-felgene. Valgte Nokian Hakka Z, meget fornøyd med egenskapene til dekket. Fin miks av komfort og sportslighet, veldig stabile når veibanen er våt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cityhopper Skrevet Januar 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2012 Innvendig: Ganske standard interiør: Refleksvesten er med på tur: Bak panelet finner man knappen som svinger ut/inn hengerfestet. Kameratene som kjører Passat ble ganske imponert da jeg demonstrerte funksjonen for dem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cityhopper Skrevet Januar 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2012 Pene linjer, synes jeg: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cityhopper Skrevet Januar 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2012 Innkjøringen fra gata og opp til garasjen er ganske bratt: Minner fruen på at hun må ta det litt rolig i overgangen her Lite å gå på: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Januar 1, 2012 Share Skrevet Januar 1, 2012 Det der er da altfor meget å gå på! man får til det meste bare man vil nok, så kunne vært mye lavere men ser den funksjonelle delen såklart uansett, tøff bil og blank og fin i lakken! misunner deg det hengerfestet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Januar 1, 2012 Share Skrevet Januar 1, 2012 Nydelig bil ja, felgene passa veldig bra også. Hengerfeste var jo litt tøft,aldri hørt om hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
in2you Skrevet Januar 1, 2012 Share Skrevet Januar 1, 2012 Facelift touring er meget pene biler, hadde ikke sagt nei-takk til denne her heller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cityhopper Skrevet Januar 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2012 Jo, takk for det folkens. Det har sine fordeler å ikke ha den laveste bilen i gata, slipper da å være brøytebil for naboene på vinterstid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb79 Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 Fet vogn du har skaffet deg At den har ca. midt på treet utstyrt er jeg ikke helt enig med deg. Den har jo mye godsaker som du bare "må" ha! Head up display er noe jeg først synes var litt jall på min bil. Men nå som jeg har blitt vant med det ser jeg nesten aldri på speedometeret mer. Importerte du bilen selv? Kjørte du den selv fra Sør-Tyskland eller fikk du transportert den med trailer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cityhopper Skrevet Januar 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2012 Joda, den har vel ikke så verst med utstyr. Men mangler vel panoramatak, cruise m/avstandsradar, night vision, koppholdere og litt annet snacks som andre biler her inne har. Men vanskelig å få alt med når en handler brukt og har et budsjett å forholde seg til. Bilen ble tatt inn av Automotive AS, som holder til utenfor Bergen. Super oppfølging av Geir, som er sjef i butikken. Han henter selv alle bilene i Tyskland, for å ha kontroll på hva han selger. Bra mann, skikkelig entusiast når det gjelder biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå