Gå til innhold

Min "nye" 2008 E61 530xdat

spitz
 Share

Anbefalte innlegg

Solgte en bil rett før jul, så da måtte jeg jo finne noe nytt, og hadde lyst på grom stasjonsvogn. Valget falt riiimelig kjapt på E61 LCI - og da selvfølgelig med sekser under panseret. At det ble 530 og ikke 525 var egentlig tilfeldig - denne dukket opp på Mobile.de for et par uker siden og hadde alt utstyret jeg var på jakt etter - og siden jeg hadde mistet to biler tidligere som var riktig utstyrt, måtte jeg være kjapp.

Det innebar også at forhandleren ikke hadde rukket å ta bilder av bilen enda - så den ble ikke bare kjøpt usett, men også uten bilder - og det eneste jeg hadde å forholde meg til, var utstyrslista fra fabrikk... Klart det er litt nervepirrende, men bilen ble solgt av BMW-forhandler i Bremerhaven som har servet bilen hele dens liv, så skummelt kunne det jo ikke være...

Fikk omsider fingrene i bilen i dag - mangler fortsatt de hvite skiltplatene, men etter en "ørliten" overføring til Tollvesenet i løpet av morgendagen er skiltene på plass før helgen.

Bilen er en 2008 530xdat i spacegrau met med det aller meste av utstyr. Felgene på bildet er knockoffs - det sto sommerdekk med de originale M-felgene på bilen, og jeg trengte et sett nye felger kjapt så måtte ta noe de hadde på lager for å få bilen på veien med nye vinterdekk i dag. Synes imidlertid det ser rimelig bra ut, så beholder dem nok.

399620_10151168721355459_853100458_22484773_383573763_n.jpg

Order options

No. Description

1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES

2NP M LT/ALY W. DOUBLE SPOKE 135 M W.RUNFLA

203 ALL-WHEEL-DRIVE SYSTEM

205 AUTOMATIC TRANSMISSION

261 SIDE AIRBAG FOR REAR PASSENGERS

302 ALARM SYSTEM

316 AUTOMATIC TAILGATE OPERATION

320 MODEL DESIGNATION, DELETION

337 M SPORTS PACKAGE

386 ROOF RAIL

402 PANORAMA GLASS ROOF

417 SUNBLINDS FOR REAR SIDE WINDOWS, MECH

423 FLOOR MATS, VELOUR

428 WARNING TRIANGLE

430 INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE

431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D

439 INTERIOR TRIM FINISHERS

442 CUPHOLDER

453 ACTIVE SEAT VENTILATION, FRONT

456 COMFORT SEATS, ELECTRIC. ADJUSTABLE

464 SKIBAG

494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER

496 SEAT HEATING FOR REAR SEATS

5AC AUTOM. HIGH-BEAM HEADLIGHTS CONTROL

502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM

508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)

522 XENON LIGHT

524 ADAPTIVE HEADLIGHTS

534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING

536 AUXILIARY HEATING

544 CRUISE CONTROL WITH BRAKING FUNCTION

563 LIGHTS PACKAGE

6AA BMW TELESERVICES

6AB CONTROL TELESERVICES

609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL

610 HEAD UP DISPLAY

612 BMW ASSIST

616 BMW ONLINE

620 VOICE INPUT SYSTEM

633 PREP.MOB. PH. BUSINESS BLUET.INTERF.

672 CD CHANGER BMW FOR 6 CDS

676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM

698 AREA-CODE 2

7A4 ADVANTAGE PACK.I.C.W.INNOVATIONPACK.

7SP NAVI PROFESSINAL W.HANDYPREP.BLUETOOTH

710 M LEATHER STEERING WHEEL

715 M AERODYNAMICS PACKAGE

760 INDIVIDUAL HIGH-GLOSS SATIN CHROME

761 INDIVIDUAL SUN PROTECTION GLAZING

775 INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE

8SA COUNTRY SPEC. RELEASE OF NAVIGATION

8SC COUNTRY SPEC. RELEASE OF TELESERVICE

8SP COP CONTROL

8S8 COUNTRY SPEC.NAVI CONTROL (ACC)

801 GERMANY VERSION

863 EUROPE/DEALER DIRECTORY

879 GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET

934 WINTER TYRES ON LT/ALY WHEELS

936 REQUEST BMW MOBILE PHONE ON DELIVERY

964 REQUEST NAVI DVD ON DELIVERY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentli ikke så kjempefan av sorte/grå/sølv biler, men denne likte jeg av en eller annen grunn. Vet ikke om det er bildet som gjør det, men noe er det i alle fall.

Gratulerer med en skikkelig tøff E61. Synes også den kledde de felgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratis med flott bil! Venter fortsatt spent her, den skulle bli hentet på onsdag, men har ikke hørt noe ennå... Har du planer om å gjøre noe med swirl flaps, egr og DPF?

Har ikke planer om å gjøre noe som helst, bortsett fra å tegne superforsikring som dekker maskinskade. Når det gjelder avgiftene, hadde jeg hjelp av forhandler til å regge opp bilen, så her har jeg dessverre ikke oversikt over den nøyaktige summen - annet enn at den traff rimelig på spikeren ift hva jeg hadde regnet ut via Toll.no på forhånd.

Tusen takk for skryt, alle sammen. Jeg var egentlig på jakt etter en sort bil, men etter å ha fått denne er jeg veldig fornøyd med at det ble denne fargen, som jeg synes er mye fetere. Flere bilder kommer - men når det gjelder planer, har jeg ingen andre enn å bytte en bulket list i dashbordet og få kodet om talestyringen til engelsk :?

Og når det gjelder dugg i lyktene - jepp, det er veldig irriterende, men såvidt jeg har skjønt er det ikke noe poeng i å bytte lykter, da de sannsynligvis vil dugge, de også. Det gidder jeg ikke risikere når nye koster 25-30k...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow, det der er grom bil.. den ultimate bruksbilen med 4x4, mye motor, stv osv:)

Takk for det! Og jeg er helt enig når det gjelder ultimat bruksbil - hadde denne på langtur i helgen, og kom til at dette er veldig, veldig nær det jeg ville valgt som bruksbil selv med ubegrenset budsjett. Da ville det blitt en splitter ny en, og sikkert en 535xd, men ellers er den nær perfekt. Jeg er veldig, veldig fornøyd med valget :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig bil, gratulere. Spent på å se bilder i dagslys. Tenker ellers som deg når det kommer til swirl flaps etc. Forsikringen får betale dersom noe i motor eller drivverk (uten forvarsel) går åt skogen.

Bilder i dagslys kommer - men ikke før dagslyset varer lenger enn arbeidsdagen :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
Lenge siden denne tråden ble oppdatert? Har det skjedd noe spennende?

Her har det ikke skjedd stort annet enn at jeg har brukt bilen - har ikke planer om noen mods, så det er stort sett en fullshinings og noen bilder som står på tapetet. Er det bra vær i helgen spørs det om jeg ikke må finne frem såpe og vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...