Z1 Skrevet Mai 7, 2012 Share Skrevet Mai 7, 2012 Blir sånn når lufta bilen suger inn er mere forurenset enn det som skal komme ut bak. Bilen skal gå som et helvete men den skal ikke bruke drivstoff og ikke slippe ut noe . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustav C. Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Jeg er konsekvent fan av alt BMW gjør. Det kan muligens defineres som en lidelse.. Edit: Hva skjedde med at Bimmers er blitt infiltrert av motbydlige WAG surve-unger?? Nå er det krrihg! Selv synes jeg de nyeste Audiene (A4, A5, A6 og A7 ink. allroade) er drit-lekkre, men de er ikke diskre lengre! De er tvert i mot ekstremt glorete og grenser til trendy. Audi er ikke synonymt med holdbarhet, noe som for meg inngår i utrykket "kvalitet". I tillegg blir det å ha en Audi uten Quattro, som å ha en BMW med framhjulsdrift. Identiteten til merke forsvinner helt, og har du en Audi med fwd kunne du like gjerne kjørt en VW/Skoda. Må jo også legge til at premiumbiler ikke har framjulsdrift, med unntak av Cadillac og Audi da seff.. Jeg er lei av å høre Audi's "Forspranget ligger i tenknikken". Hva er det egentlig de har kommet med? Det blir ikke nevnt spesifikt som jeg kan se. Hvis de forsatt tviholder på Rally epoken sin på starten av 80-tallet, så er det litt drøyt å skryte av de 30 år senere! Har de i det hele tatt kommet med noe nytt i ettertid? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
q1337 Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Jeg er da en av de som faller under kategorien "fan av tyske biler", uavhengig om det er MB, Audi eller BMW. Selv kjører jeg Audi nå, men venter snart på en BMW. Jeg har i mange år vært stor-fan av nettopp Audi, men har i de siste årene fått øynene opp for andre merker også, jeg har nok rett og slett blitt litt lei av Audi, siden det meste der er blitt så likt, bilene mangler litt særegenhet og identitet innenfor Audi sine modellrekker. Det skal være forskjell på en A4 og en A8, noe jeg synes vaskes stadig mer ut. Likevel har vel Audi noen ting de er gode på, kanskje ikke revolusjonerende, men de er flinke til å promotere sine ting riktig. Den "nye" 3.0 TDI med 313 hk er et lite eksempel på dette, der ble de andre tyske merkene tatt på senga, Audi har lenge vært store i Le-Mans med deres satsning på Diesel, mens de andre i stor grad har holdt seg til bensin. Her tenker jeg både på ytelser fra motoren, samt lyd-systemet de benytter seg av for å få frem "gromlyd" av dieselmotoren. MMI-systemet til Audi er kanskje det systemet jeg finner desidert best å bruke, og med deres nye "musepad" er de i mine øyne overlegne f.eks. iDrive, og ikke minst MB sitt system. De var tidlig ute med å benytte seg av LED-frontlykter (da tenker jeg ikke på DRL, men nær- og fjernlys). Audi var også "forholdsvis" tidlig ute med sin "Space Frame" som de benyttet i A8 ganske tidlig, altså utstrakt bruk av Alu. i oppbygningen av bilen. Det er nok kanskje ikke noen store revolusjoner, men det er det vel egentlig strengt tatt få merker som har den dag i dag, BMW er nok av de jeg anser for å gjøre størst "sprang" av de tyske merkene nå om dagen, med tanke på deres svært økonomiske motorer, hvor de nok ligger et lite hakk foran de andre tyske merkene. De har jo også hele tiden forbedret sitt allerede meget gode quattro-system, men det er ikke noe som trengs å trekkes frem. En ting som vel sjokkerte de fleste i bilverden var vel lanseringen av R8, som slo ned som en bombe innenfor bilindustrien (blant de tyske merkene) Audi lanserte en bil som vel egentlig ingen av de andre tyske merkene hadde noen konkurrent til, og det har de vel forsåvidt ikke enda.. Ekstreme kjøreegenskaper (selv med 4wd) og uhemmet skryt fra alle som testet den, dette er vel kanskje den største bomben Audi har hatt de siste årene.. Blir uansett spennende å se hvordan R18 E-tron quattro gjør det i Le-Mans i år, med en diesel-hybrid samt quattro! Noe gjør de nok riktig Dette var uansett ikke ment som en "opphausing" av Audi, men som en liten gjennomgang av de tingene jeg husker Audi har kommet med de siste årene Jeg er ny her inne, men slapp helt av, jeg forsvarer ikke Audi med nebb og klør, jeg ytrer kun mine egne personlige erfaringer - på godt, og vondt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustav C. Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Skal ikke besudle denne tråden mer nå, men er det en egen tråd her for "merke krig" her ell? Det er jo ekstremt morsomt, så lenge man klarer å være litt saklig. Samt at man utestenger Ford, Opel og Volvo-fans.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Jeg er konsekvent fan av alt BMW gjør. Det kan muligens defineres som en lidelse.. Må si meg enig der! Nå det er snakk om bil for meg så er det kun BMW, mens alt det andre på markedet bare er biler og totalt uaktuelt for meg å kjøpe. Trenger jeg en liten bil så velger jeg 1-serie, trenger jeg stor bil så blir det X5 og nå når vi trengte en billig nummer to bil så ble det E34 Andre merker er liksom ikke noe tema Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Jaja, dere for drømme om BMW's ultimate dieselkjøreglede, skal jo bli ganske så dyrt og kjøre diesel fremover også avgifter på alt mulig, og diesel i kø kommer definitivt til og slå igjennom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Må si meg enig der! Nå det er snakk om bil for meg så er det kun BMW, mens alt det andre på markedet bare er biler og totalt uaktuelt for meg å kjøpe. Trenger jeg en liten bil så velger jeg 1-serie, trenger jeg stor bil så blir det X5 og nå når vi trengte en billig nummer to bil så ble det E34 Andre merker er liksom ikke noe tema BMW har dessverre ikke biler i alle sjangere, enda, og spesielt på innvendig størrelse har de enda et problem. Jaja, dere for drømme om BMW's ultimate dieselkjøreglede, skal jo bli ganske så dyrt og kjøre diesel fremover også avgifter på alt mulig, og diesel i kø kommer definitivt til og slå igjennom Forstår ikke helt alt sinnet du tydeligvis besitter ift. diesel. BMW har kjempebra dieselmotorer. At du ikke liker diesel er jo ditt valg, men hvorfor gidder du bruke så mye energi på at andre gjør det? Foreløpig er det jo en fin flatskjerm "gratis" hver eneste år å kjøre moderne diesel kontra bensin. Det kan helt sikkert snu, men inntil videre er det slik. Har hatt mange bensinbiler, og liker godt bensin, men vi har vår første diesel BMW nå, og har hatt den i over to år nå, og kunne faktisk ikke vært mer fornøyd. Det har vært en helt sinnsykt god bil, selv madammen, som ikke egentlig bryr seg om biler, får helt panikk når jeg snakker om å selge en bil. Nærmere et kinderegg forkledd som en liten bil har jeg aldri vært borti, og jeg skal love at den ikke hadde vært den samme med bensin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Jaja, dere for drømme om BMW's ultimate dieselkjøreglede, skal jo bli ganske så dyrt og kjøre diesel fremover også avgifter på alt mulig, og diesel i kø kommer definitivt til og slå igjennom Er det noe BMW mestrer bedre så er det å lage knallgode dieselmotorer, noe de har gjort i mange år nå Et eksempel på det er M550d som er nevnt tidligere i tråden og jeg kjører heller sekser diesel enn firer bensin BMW har dessverre ikke biler i alle sjangere, enda, og spesielt på innvendig størrelse har de enda et problem. Det er jeg veldig glad for at de ikke har heller, BMW skal være noe spesiellt og jeg ville ikke at de tok etter VAG f eks. Men jeg tror nok jeg skulle klart å finne en BMW som passer mine behov iallfall, så lenge jeg ikke trenger minibuss eller varebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mai 8, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2012 BMW har dessverre ikke biler i alle sjangere, enda, og spesielt på innvendig størrelse har de enda et problem. Det er jeg veldig glad for at de ikke har heller, BMW skal være noe spesiellt og jeg ville ikke at de tok etter VAG f eks. Men jeg tror nok jeg skulle klart å finne en BMW som passer mine behov iallfall, så lenge jeg ikke trenger minibuss eller varebil Eller superbil... Selv om dette ikke er aktuelt for hvermansen er mangelen på en skikkelig sportsbil ala R8 påfallende. Joda, M6 er en seriøst rask coupe, men har fortsatt motor foran og 4 seter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Eller superbil... Selv om dette ikke er aktuelt for hvermansen er mangelen på en skikkelig sportsbil ala R8 påfallende. Joda, M6 er en seriøst rask coupe, men har fortsatt motor foran og 4 seter. Ja hvis det skulle være noe så måtte det enten ha vært en superbil (Ny versjon av M1) eller en større SUV enn X5 for å konkurrere mot GL (noe som det forøvrig var planer om også) Forøvrig så savner jeg en M versjon av 7-serien, en brutus som virkelig kan sette S65 AMG og S8 på plass selv om 760I gjør jobben bra mot disse Selv så føler jeg M5 og M6 forsvarer manglen på en superbil, de som vi ha noe ut over dette velger uansett Ferrari eller Lamborghini. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Mai 9, 2012 Share Skrevet Mai 9, 2012 Nå er jo ikke i8 langt unna produksjon, og selv om den ikke er en superbil så ligger den jo an til å bli en riktig spennende liten sportsbil for de som ellers vurderer R8, 911 og tilsvarende. Ikke tvil om at den alt gjør jobben bra som en teknisk spydspiss for BMW, og den tar konkurrentene på sengen selv om den har vært kjent i flere år, først som noe de fleste mente var usannsynlig at ville komme i produksjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Mai 9, 2012 Share Skrevet Mai 9, 2012 Må si meg enig der! Nå det er snakk om bil for meg så er det kun BMW, mens alt det andre på markedet bare er biler og totalt uaktuelt for meg å kjøpe. Trenger jeg en liten bil så velger jeg 1-serie, trenger jeg stor bil så blir det X5 og nå når vi trengte en billig nummer to bil så ble det E34 Andre merker er liksom ikke noe tema BMW har dessverre ikke biler i alle sjangere, enda, og spesielt på innvendig størrelse har de enda et problem. Jaja, dere for drømme om BMW's ultimate dieselkjøreglede, skal jo bli ganske så dyrt og kjøre diesel fremover også avgifter på alt mulig, og diesel i kø kommer definitivt til og slå igjennom Forstår ikke helt alt sinnet du tydeligvis besitter ift. diesel. BMW har kjempebra dieselmotorer. At du ikke liker diesel er jo ditt valg, men hvorfor gidder du bruke så mye energi på at andre gjør det? Foreløpig er det jo en fin flatskjerm "gratis" hver eneste år å kjøre moderne diesel kontra bensin. Det kan helt sikkert snu, men inntil videre er det slik. Har hatt mange bensinbiler, og liker godt bensin, men vi har vår første diesel BMW nå, og har hatt den i over to år nå, og kunne faktisk ikke vært mer fornøyd. Det har vært en helt sinnsykt god bil, selv madammen, som ikke egentlig bryr seg om biler, får helt panikk når jeg snakker om å selge en bil. Nærmere et kinderegg forkledd som en liten bil har jeg aldri vært borti, og jeg skal love at den ikke hadde vært den samme med bensin. Gunnar, du mener altså at en 125i ikke ville vært et hyggeligere bekjentskap? Diesel er greit det, men bensin blir noe helt annet. Det er en grunn til at det heter PETROLhead og ikke DIESELhead Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 9, 2012 Share Skrevet Mai 9, 2012 Selvfølgelig er en 125i mer spennende enn en 118d, men den er ikke et like godt kompromiss. Den er bl.a mye dyrere i innkjøp (iallefall som ny) og den bruker mye mer drivstoff. Det er individuelt hvor viktig dette er, men det kan ikke bestrides som et faktum. Apropos 1-serien som et kinderegg. Det er en god metafor for hva jeg mener at vår E46 Touring også alltid har vært for oss. Hver gang vi har vurdert en annen modell (E39 Touring, E91 samt div. VAG og Mercedes-Benz modeller) har de ikke riktig kunnet tilføre noen signifikante fordeler vis a vis E46 Touring... iallefall ikke uten å koste mye mer. For oss gikk dermed store deler av vinningen opp i spinningen når E46 Touring har vært så bra (ref: kinderegg). Nå begynner den imidlertid å bli gammel og det store spørsmålet er om en F20 kan være et like bra kinderegg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mai 9, 2012 Share Skrevet Mai 9, 2012 Eller superbil... Selv om dette ikke er aktuelt for hvermansen er mangelen på en skikkelig sportsbil ala R8 påfallende. Joda, M6 er en seriøst rask coupe, men har fortsatt motor foran og 4 seter. Ja hvis det skulle være noe så måtte det enten ha vært en superbil (Ny versjon av M1) eller en større SUV enn X5 for å konkurrere mot GL (noe som det forøvrig var planer om også) Forøvrig så savner jeg en M versjon av 7-serien, en brutus som virkelig kan sette S65 AMG og S8 på plass selv om 760I gjør jobben bra mot disse Selv så føler jeg M5 og M6 forsvarer manglen på en superbil, de som vi ha noe ut over dette velger uansett Ferrari eller Lamborghini. BMW hadde lenge planer om en X7, men denne idéen ble vraket under finanskrisen for et par år tilbake. I disse tider er det kinesiske markedet aller viktigst for BMW noe som resulterer at 7 serien alene ikke kan stå som BMWs eneste "High-end" modell. BMW har relansert konseptet om X7 og denne modellen vil stille seg som sterk konkurrent mot Bentley's SUV og Lamborghini's SUV. Modellen vil også bli levert med V12'er. Som enda et luksustiltak børstes det på nytt støv av Concept CS. "CS II" er høyaktuell for BMW og vil høyst trolig også bli lansert som en M versjon i tillegg. Jeg tror BMW har innsett at det må fokuseres mere på "High-end" modeller og ikke bare firesylindrede motorer.. F01 7 serie LCI vil for øvrig få en ny "baby" dieselsekser med et CO2 utslipp på under 150 g/km... Jeg tolker dette som et hint til at BMW "angrer" seg for 4er-fetisjen og at vi i fremtiden vil kunne se flere innstegsmodeller med seksere igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Mai 9, 2012 Share Skrevet Mai 9, 2012 Med tanke på BMW's nye motorbasis (felles for bensin og diesel) må jo det da være snakk om en 3-liters motor om det skal være en ny R6 diesel som skal i F01 LCI. Kan ikke tenke meg at de har droppet denne alt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå