S. Gunstad Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 Først X5M og X6M, nå følger M-Power med diesel. Riktig nok under en nyoppstartet avdeling innen M GmbH. Disse bilene heter M-preformance-modeller og skal ligge mellom de vanlig modellene og M-modellen, både i design og pris. M550d X-Drive http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 43570.html Kommer 12.Mai 2012. ca. 80 000 Euro. 15.juni 2012 X5 og X6 M50d ca. 82 og 85 000 Euro. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjekk82 Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 Sorry meg alltså men dette blir for dumt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ls44mm Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 diesel... djevelens suppe... og M... har ikke noe å gjøre i samma setningen en gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wendel Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 Trur dette blir bra jeg Skulle gjerne tatt en M550d på strak arm! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 Hva er problemet, stort sett alle her inne prøver jo å bygge om bilen til en M bil så er vel like greit at BMW gjør det for dere? Syns det er spennende at BMW utvider modell sortimentet, om det er M Performance er jo bare tøft. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjekk82 Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 M-biler skal da vell være das uber grosse når det kommer til Bmw, som før når man hadde kun M3,M5 og M635csi og M1 noen få år. Fjorårets 1M er også en verdig M bil da den er helt rå. Det som er tullete er når dei begynte å lage M biler av X modellene, og nå endatil Disel biler. Men klart, dette er da min mening og alle har sine forskjellige meninger.. For dei som digger Oljefyring så er dette sikkert helt topp, men M bil i mine øyner er en supersprek bensiner som man kan dra skikkelig ut på turtallet på en bane Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 Audi vinner jo LeMans med diesel så ser ikke problemet. Skjønner prinsippet med M biler av X modellene, men hvem av dere hadde sagt nei om BMW Norge stod på garden deres i morgen med en X6M og spurte om dere ville ha..? Og finnes det rike kjøpere blir produkter laget. Bedre de da kjører BMW enn andre merker slik at BMW tjener mer penger og kan utvikle nye ting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 Audi vinner jo LeMans med diesel så ser ikke problemet. Skjønner prinsippet med M biler av X modellene, men hvem av dere hadde sagt nei om BMW Norge stod på garden deres i morgen med en X6M og spurte om dere ville ha..? Og finnes det rike kjøpere blir produkter laget. Bedre de da kjører BMW enn andre merker slik at BMW tjener mer penger og kan utvikle nye ting. Nå vant jo Audi LM med diesel pga rekkevidden på bila over bensin da, hvis du setter det litt på spissen.' More racing, less refueling! Chop chop! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 Audi vinner jo LeMans med diesel så ser ikke problemet. Skjønner prinsippet med M biler av X modellene, men hvem av dere hadde sagt nei om BMW Norge stod på garden deres i morgen med en X6M og spurte om dere ville ha..? Og finnes det rike kjøpere blir produkter laget. Bedre de da kjører BMW enn andre merker slik at BMW tjener mer penger og kan utvikle nye ting. i følge denne testen er jo x6m raskere rundt banen en e60 m5. Så jeg hadde sagt ja takk. x6en er vel bedre å bruke året rundt her i Norge også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ørjan^^ Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 Fett! Diesel er gleden! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveinis Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 Steike! Såvidt jeg kan forstå med min rustne tysk snakker man om TRE turboer til en treliter? 381hk/740Nm og trekk på alle fire må jo bli ekstremt giftig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 En stor dieselmotor er selvfølgelig morsomt, og mye morsommere enn en trist liten dieselmotor, men har hittill ikke vært borti en dieselmotor som er i nærheten av en tilsvarende bensinmotor når det kommer til respons og lyd (og selvfølgelig glede ved å dra ut på girene). Største jeg har prøvd av diesel er E420cdi V8, som jo ikke er en helt liten sak. Ganske morsomt, men forventet mer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 FLobben: Nå er det jo slik at X6M har mer hester også da, og M gutta kan sette opp understell, så tror ikke det er så rart at den var raskere syns jeg da. Sveinis: Ja det er snakk om en V8 Twinturbo med en 3. elektrisk turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 Jeg skjønner ikke helt dette konseptet og umiddelbart virker modellbetegnelsene veldig rotete. Før i tiden hadde BMW ganske enkelt: M3, M5 og f.eks M535i. Idag har BMW: M1 Coupé (i Tyskland heter modellen 1M Coupé), M3, M5 og M6. I tillegg kommer X5M og X6M. Nå kommer altså X5M50d, X6M50d og M550d. Hvis f.eks M550d er en ekte M-modell... hvorfor heter den ikke ganske enkelt M5d?... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 Er vel et skille mellom de skikkelige M-modellene og de som modellene som M-avdelingen ellers står bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå