Gå til innhold

Sonora metallic 1 Serie E87 2006 Mye utstyr++ Luftes for eventuelt salg!


 Share

Anbefalte innlegg

Veldig fornøyd med CIC upgraden så langt! :)

 

ICOM er på vei så gleder meg til å få oppdatert enheten så jeg kan koble til combox!

Så blir det vel også noe oppgradering av lyden etterhvert.

 

Jeg hadde pioneer spiller og basskasse tidligere, men denne er nå ikke i bruk på grunn av at CIC enheten har jo ikke signal ledninger..

Men jeg har en 5-kanals forsterker med høy-linje inngang så har bestilt meg et slikt blaupunkt plug&play ledningsnett som jeg da kobler til cic enheten, og strekker det bakover til bagasjerommet hvor jeg kobler ledningsnettet inn på forsterkeren. Ledningsnettet har både input og output til høyttalerne, så er bare å koble til og skru på, så skal lyden være betraktelig mye bedre :D

 

Gleder meg til det!

 

 

Fikk festa dekselet ordentlig nå, så er det jevnt på alle kanter! :)

post-67554-0-39142600-1412672384_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt jo på regnsensor nå samtidig nå med navigasjonen, og da har jeg jo også mulighet til å få til automatiske lys! :)

Så da kjøpte meg jeg en ny lysbryter for automatiske lys på ebay! Siden jeg allerede hadde kodet at jeg hadde automatiske lys, så vare det plug & play og så fungerte det! Kjekt å slippe å vri på lysbryteren.. hehe

Så nå er DRL lysene stilt slik at angel eyes + tåkelys lyser når det er lyst, og med en gang det blir mørkt så er det kun angel eyes + nærlys! :D

$_57.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt jo på regnsensor nå samtidig nå med navigasjonen, og da har jeg jo også mulighet til å få til automatiske lys! :)

Så da kjøpte meg jeg en ny lysbryter for automatiske lys på ebay! Siden jeg allerede hadde kodet at jeg hadde automatiske lys, så vare det plug & play og så fungerte det! Kjekt å slippe å vri på lysbryteren.. hehe

Så nå er DRL lysene stilt slik at angel eyes + tåkelys lyser når det er lyst, og med en gang det blir mørkt så er det kun angel eyes + nærlys! :D

$_57.JPG

Hva endret du for å få Park+tåkelys som DRL? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Mye kult du har gjort med bilen! Hva slags ICOM har du bestilt? Har du fått prøvd den? Vet du hvordan man kalibrerer lyssensoren? Mine lys står på uansett hvor lyst det er ute.

Har bestilt ICOM A1, B og C :)

Har ikke fått den enda!

Regn/Lyssensoren kan kalibreres via for eksempel INPA :)

Sånn var det på min i starten også, og vet mange har det slik! Sensoren måler infrarødt lys og med en gang det er litt overskyet så vil nærlysene komme på selvom det er mer enn lyst nok.. Dette fikset jeg ved å skille lyssensitiviteten fra 3 til 1 i BC menyen :)

 

Om du ikke har dette valget i BC menyen, noe jeg heller ikke hadde så kan du kode følgende linjer i KOMBI modulen så får du den opp:

MMI_ENA_PIA

aktiv

LICHT_AUT_WERT_1

aktiv

LICHT_AUT_WERT_2

aktiv

LICHT_AUT_WERT_3

aktiv

;)

 

Hva endret du for å få Park+tåkelys som DRL? :)

Noen av disse verdiene er nok allerede satt hos deg, men om du kodet det slik som under i lysmodulen din, så vil det være hvertfall være park og tåke som DRL :)

 

PWM_NSW_FKT_TFL               (PULSE-WIDTH MODULATION (PWM) CONTROL OF FORNT FOG LIGHTS AS DAYTIME RUNNING LIGHTS) = wert_02

VERHALTEN_DRL_TFL_3R      (DAYTIME RUNNING LIGHTS)= tfl_s  (european daytime running lights with dedicated lights)

DRL_TFL_MIT_SL_1                (DAYTIME RUNNING LIGHTS WITH STANDING LIGHTS 1(AngelEyes)) = aktiv

DRL_TFL_MIT_NSW                (DAYTIME RUNNING LIGHTS WITH FRONT FOG LIGHTS) = aktiv

TAGFAHRLICHT_ECE_0          (DAYTIME RUNNING LIGHTS (EUROPE) 0 = aktiv

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ICOM settet på plass også! :) Henta pakken nå i stad, koblet den til bilen og etter noen små endringer i EDIABAS.INI filen så var den koblet til! :) Funket både med INPA og RHEINGOLD!

 

Så nå venter jeg bare på en MOST optisk diagnoseplugg og optisk ledning fra spilleren og ut til diagnosepluggen så er alt klart for å oppdatere CIC navigasjonen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monterte meg noen pærer i tåkelysa her om dagen, denne gangen ble det LED pærer. Utrolig kjekt med LED da de lyser omtrent som xenon i styrke og trenger ikke noe oppladingstid :)

Disse er på 40W hver og skal lyse 2400 lumen hver! Måtte bare prøve, og vil si det lyste ganske greit! :D

 

Her er det nærlys og tåkelys som er på:

post-67554-0-21745600-1413548456_thumb.j

 

Har også vært litt skeptisk på parkeringshus etter jeg monterte nye fangeren siden den var en del lavere enn m-sport fangeren. Fikk prøvd ut kuben parkeringshus i Hønefoss her om dagen og gikk akkurat det hehe :P Var ca 2cm klaring, fikk ikke hånda under.. men tok hvertfall ikke nedi da! :) Har fått nok i noen M-Sport fjærer, så tror det blir montering av disse snart, noe jeg tror blir en del bedre enn de orignale 116i fjærene.. Da blir bilen ca 15mm lavere og tror dette kan være passe høyde jeg, lavere vil jeg ikke da jeg gjerne vil ha muligheten til å kjøre i parkeringshus! :D

 

post-67554-0-36505900-1413548490_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ble såpass lav med nye fronten ja. Kuben har noen litt krappe bakker ja :)

Blei visst det :) tror den er ca 5cm lavere enn m-sport fangeren :) ja hehe de har det.. godt det gikk akkurat da, kjedelig å droppe parkeringshus pga at man tar nedi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si CIC-en så veldig bra ut på måten du gjorde det på. :) Hvordan festet du klimapanelet? Der har jeg ikke funnet på noe smart. Kan selvfølgelig lime det, men har ikke så veldig lyst til det.

 

Blir spennende å se hvordand et går med oppdatering gjennom ICOM og alt det der også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si CIC-en så veldig bra ut på måten du gjorde det på. :) Hvordan festet du klimapanelet? Der har jeg ikke funnet på noe smart. Kan selvfølgelig lime det, men har ikke så veldig lyst til det.

 

Blir spennende å se hvordand et går med oppdatering gjennom ICOM og alt det der også. :)

Takk! :) 

Nei, det var ikke så lett med klimapanelet.. Det er jo hull der på toppen fra før ser det ut som hvertfall, men disse passet ikke helt optimalt.. Hullet på høyresiden passet forsåvidt greit, men venstresiden blei litt rar, så kutta rett og slett litt i underkant av venstre hullet for å gjøre det større slik at jeg fikk pressa inn klimapanelet på et vis :) Det er langt fra så godt som festa som det var før.. Det klikket ikke på plass liksom, så har egentlig bare dytta det inn slik at det ligger så vidt litt innpå hullene, og så presset jeg rett og slett sidene på dekselet som sitter rundt enheten hardt sammen når jeg skrudde det fast, og da satt det greit fast! :) Sitter på en måte litt i spenn samt at festene på siden av klimapanelet er halveis i de hullene i dashbordet så sitter ganske greit fast egentlig :) Ikke helt optimalt men merker ikke noe til det når jeg trykker på det og ser jo normalt ut så det får gå! :) Ja, tenkte på liming selv men har ikke så lyst til det jeg heller! Funker jo men kjedelig om man skal ha det ut og inn.

 

Ja, er ganske spent selv også.. Ikke veldig mange guider å finne på dette med CIC update med winkfp.. så det blir litt spenennde.. håper jeg ikke knerter hele enheten! Skjønt at man må oppdatere 3 deler om man gjør det med winkfp og ikke med ista/p, så var viktig å gjøre disse i riktig rekkefølge og var lurt å starte med gateway delen! Så får lese meg litt mer opp på det så går det vel får vi håpe :) ICOMen funka hvertfall strålende, så trenger bare MOST diagnoseport nå så er alt klart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...