Gå til innhold

Sonora metallic 1 Serie E87 2006 Mye utstyr++ Luftes for eventuelt salg!


 Share

Anbefalte innlegg

Men trenger du WinKFP når du har ICOM og ISTA?

Kommer til å bruke ICOM da, men må bruke WinKFP til oppdatering pga at ISTA oppgraderer alle moduler sammen og siden CIC modulen er ettermontert og egentlig ikke kom til min bil så vil ikke programmet la meg oppdatere.. Så derfor må jeg bruke WinKFP så jeg kan oppdatere én og én modul! :)

Kommer nok til å sette in Radio Business spilleren først tenker jeg så jeg får oppdatert alle modulene med ISTA, og så sette inn CIC enheten å oppdatere den etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ICOM korrekt konfigurert, MOST ledninger og diagnosekontakt på plass, og også riktige oppdateringsfiler klare for å brukes!

Trenger da bare en strømforsyning som kan holde spenningen på batteriet konstant under hele oppdateringen.. vil nok ikke holde med en vanlig batterilader da det tar rundt 2 timer å oppdatere CIC enheten. 

 

Noen som vet om noen, eller noe sted jeg kan få lånt en slik? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke du defa med batterilader? Den burde fungere :)

Har det, ,men defa batterilader blir nok alt for svak dessverre. I tillegg så lader ikke den batteriet når tenningen er på har jeg funnet ut.. så den blir nok ikke mye til hjelp når jeg må ha på tenning i et par timer :)

 

En vanlig batterilader er altfor svak. Man bør ha en strømforsyning på minst 30A, aller helst mer. Jeg har en 50A fra eBay som er tiltenkt til slik.

Okei, skjønner! Så på en på ebay i går som ga 20A, men det blir for lite det da? Nå er det jo en liten 1 serie, så den trekker vel ikke like mye strøm som en svær 7 serie, men burde kanskje hatt 30a som du sier ja! :) Hva slags merke er den du har a? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe merke på den jeg har, bare en tilfeldig fra eBay. Det er nok ikke så stor forskjell på å kode denne kontra en større bil når det kommer til strømtrekk, så du bør absolutt ha større enn 20A. Kan være verdt å lese litt om dette, står endel på bl.a. bmwcoding.com.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk på 12V 40A eller 50A og HAMM på eBay. Det er mange radioamatører som trenger kraftige strømforsyninger. De er ofte uten display, og spenningen må justeres med en skrutrekker og et multimeter. Men de koster ofte bare noen hundrelapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe merke på den jeg har, bare en tilfeldig fra eBay. Det er nok ikke så stor forskjell på å kode denne kontra en større bil når det kommer til strømtrekk, så du bør absolutt ha større enn 20A. Kan være verdt å lese litt om dette, står endel på bl.a. bmwcoding.com.

Okei, skjønner! :) Skal lese meg opp! 

 

Søk på 12V 40A eller 50A og HAMM på eBay. Det er mange radioamatører som trenger kraftige strømforsyninger. De er ofte uten display, og spenningen må justeres med en skrutrekker og et multimeter. Men de koster ofte bare noen hundrelapper.

Det var ingen dum idé! Tusen takk! :D Da var 10,5 - 13.8V 480w 40A power supply bestilt! 350kr var ikke ille! :) Det bør nok holde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Noe nytt med bilen?

Ser det er lenge siden jeg har skrevet her gitt! 

Fikk power supplyen jeg bestilte fra ebay, og oppdateringen av CIC navigasjonen gikk så og si smertefritt, så nå er navigasjonen up to date og klar for å kunne brukes med combox som blant annet gir blåtann og bmw apps! Denne har jeg derimot ikke fått montert enda.. Vært litt hektisk med skole i høst, så har rett og slett hatt altfor lite tid til bilen :( Trenger kun ledningsnett, så skal combox monteres!

 

Utenom det, så har det ikke skjedd så altfor mye!

Sliter med å få aktivert navigasjonsdelen på CIC enheten min.. har prøvd aktivering med såkalt CAN-filtere fra kina som fungerer på 99% av alle andre bmwer men selvfølgelig ikke fungerer hos meg.. Så nå er jeg igang med å script aktivere navigasjonen min gjennom FTP kontakt med ethernet ledning koblet direkte til quadlock kontakten på cic enheten! :) Håper at jeg får til dette i nærmeste framtid! 

 

Har ikke montert noe nytt verken utvendig eller innvendig i det siste.. Kjøpte et par LED tåkelys som var veldig kraftige og fungerte veldig bra, men disse tålte tydeligvis ikke 25 minus grader, og begge tok halveis kvelden (ene blinker og andre sluttet å lyse).. så disse blir nok sendt tilbake til kina for å få et par nye som forhåpentligvis varer lenger! :) Kjøpte også blank svarte lister til å ha imellom sidevinduene på bilen, disse har jeg heller ikke montert enda da det har vært så fryktelig kaldt, men skal få på disse snart, tror det blir stilig med "blackline" look :D

 

Skaffet meg også 130i eksos som jeg skal prøve å få montert så fort jeg har tid! Denne har dobbelt uttak, så da får jeg endelig fylt rommet som er på den bakre M-Sport fangeren min. Har kun singel 116i eksos nå som ikke fyller hullet i det hele tatt og man ser tydelig at fangeren har sitti på noe mer sprekt før den kom på min bil :) Så dette skal gjøres noe med nå! Denne eksospotta, har jo også et vakumstyrt spjeld på ene enderøret, så tenkte å prøve å få montert en elektrisk aktuator eller noe lignende slik at jeg kan justere dette spjeldet fra innvendig i bilen siden jeg ikke har slik vakumstyring på min motor :) Gir visst litt mer snerr i lyden når spjeldet står åpent og går ganske rolig og fint når det er lukket, så hadde vært kult å kunne åpnet og lukket dette med en knapp eller noe!

 

Bilde av eksosen:

post-67554-0-23897400-1420486120_thumb.j

 

Så har noen planer, må bare få satt dem i gang! :)

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er banen opp  hver helg? Frister VELDIG å ta en tur dit!! Har banen en slags hjemmeside hvor det står åpningstider osv?

Målet tror jeg er å ha åpent hver helg, men kommer selvfølgelig ann på hva værgudene er i humør for! :)

Er bra med is, men har vært ganske mildt nå de siste dagene, så da blir det fort litt overvann som legger seg i banen.. så hvis det holder seg på minus så fryser det fort og da holder det åpent så lenge minusgradene holder seg! Kveldskjøring torsdager og fredager og dagskjøring lørdager og søndager!

 

Er ikke noe hjemmeside tror jeg, men er en offentlig facebook gruppe som heter "Isbanekjøring på Trytetjern"!

Her har du link:

https://www.facebook.com/groups/273355319368303/?fref=ts

 

Søk på den så får du all info du trenger der og bilder og video fra kjøring som har vært. Der får du opp info om åpningstider også!

Anbefaler deg å ta turen, var VELDIG gøy :D 

 

Video fra litt av kjøringa nå på søndagen som var (klikk på HD knappen for bedre kvalitet):

https://www.facebook.com/video.php?v=10205548170803235

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet tror jeg er å ha åpent hver helg, men kommer selvfølgelig ann på hva værgudene er i humør for! :)

Er bra med is, men har vært ganske mildt nå de siste dagene, så da blir det fort litt overvann som legger seg i banen.. så hvis det holder seg på minus så fryser det fort og da holder det åpent så lenge minusgradene holder seg! Kveldskjøring torsdager og fredager og dagskjøring lørdager og søndager!

 

Er ikke noe hjemmeside tror jeg, men er en offentlig facebook gruppe som heter "Isbanekjøring på Trytetjern"!

Her har du link:

https://www.facebook.com/groups/273355319368303/?fref=ts

 

Søk på den så får du all info du trenger der og bilder og video fra kjøring som har vært. Der får du opp info om åpningstider også!

Anbefaler deg å ta turen, var VELDIG gøy :D 

 

Video fra litt av kjøringa nå på søndagen som var (klikk på HD knappen for bedre kvalitet):

https://www.facebook.com/video.php?v=10205548170803235

Tusen takk for VELDIG utfyllende svar!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...