andreaskarm Skrevet Juni 7, 2015 Share Skrevet Juni 7, 2015 Grattis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorneoen Skrevet Juni 7, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2015 Noen som hadde vært så greie å sendt et bilde av hvordan xenon høyde sensoren skal sitte på bakstillingen på høyre side?? Har prøvd å finne bilder, men finner ingenting... Og alle bilder fra alle diagnoseprogrammer/ledningsdiagram viser bilder fra E90 som ikke er til å forstå.. Hvis noen har eller kan ta et bilde av hvor denne sitter hadde jeg vært kjempetakknemlig! Foran har jeg funnet ut hvor den skal sitte. Tar gjerne imot bilde av hvor ledningen skal rutes inn i bilen også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 7, 2015 Share Skrevet Juni 7, 2015 Hadde jeg vært hjemme kunne jeg gjort det, men om du ikke finner utav det innen et par dager så kan jeg nok sjekke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Juni 7, 2015 Share Skrevet Juni 7, 2015 (endret) Den sitter på venstre side bak også. Dette er tatt forfra. Her et bilde bakfra. Endret Juni 7, 2015 av ogee1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorneoen Skrevet Juni 7, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2015 Tusen tusen takk! Det forklarer en hel del! Ikke rart jeg ikke fant ut hvordan den skulle festes når den skal sitte på venstre side.. Trodde alle BMW hadde venstre foran og høyre bak jeg, vet at det er ganske standard på MANGE, men tydeligvis ikke på 1 serien hehe ogee1 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorneoen Skrevet Juni 9, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2015 Har lagt ut noen deler for salg, så bare å rope ut om noe er av interesse http://bimmers.no/topic/799120-bmw-1-serie-og-3-serie-deler-e81-e82-e87-e87-facelift-e88-e90-e90-facelift-e91-e91-facelift-e92-e92-facelift-e93-e93-facelift/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorneoen Skrevet Juni 9, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2015 Har oppdatert listen nå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorneoen Skrevet Juni 11, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 11, 2015 (endret) For 1 måneds tid tilbake fikk jeg opp motorlampe pga ingen aktivitet fra oksygensensor før katalysator.. Kjøpte ny sensor, byttet denne og feilmeldingen forsvant ved første øyekast. Men iløpet av 4-5 dager så kom motorlampen tilbake.. Jeg trodde da sensoren var defekt, så fikk tilsendt ny på garanti, og byttet nok en gang. Nå har det gått 4-5 dager igjen, og motorlampen er kommet tilbake for 3 gang.. Jeg får opp disse feilmeldingene: I Rheingold: 002C45 DME: Oxygen sensor before catalytic converter i Rheingold I INPA: 0x2C45 CDKLSV - Lambda-Sonde vor Kat. Og neon ganger denne istedenfor de over, og det er da motorlampen kommer: I INPA: 0x2C45 CDKLSV - Lambda-Sonde vor Kat. P0134 Lambdasonde (Bank 1, vor Katalysator) - keine Aktivitet festzustellen Nå som jeg har bytta sensor 2 ganger, er vel sannsynligheten liten for at sensoren er problemet? Hva bør jeg sjekke videre? Her er noen diagnosebilder: Endret Juni 11, 2015 av bjorneoen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet Juni 11, 2015 Share Skrevet Juni 11, 2015 (endret) Kjedelig.. Endret Juni 11, 2015 av andreaskarm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet Juni 11, 2015 Share Skrevet Juni 11, 2015 Hvilken av sondene har du byttet ? Den før kat? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorneoen Skrevet Juni 11, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 11, 2015 Kjedelig.. Ja.. godt det ikke er noe mer alvorlig da, men kjedelig å bytte noe opp til flere ganger uten at det hjelper.. Hvilken av sondene har du byttet ? Den før kat? Har byttet den før kat ja, 2 ganger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet Juni 11, 2015 Share Skrevet Juni 11, 2015 Merkelige greier. er delen du har byttet til orginal? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Juni 11, 2015 Share Skrevet Juni 11, 2015 Har du bytte selve lambdasonden? Hvor langt har bilen din gått? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorneoen Skrevet Juni 11, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 11, 2015 (endret) Merkelige greier. er delen du har byttet til orginal? Ikke original nei.. kjøpte på ebay, ga 600kr så håper den er brukanes.. original er jo fort 2-3 tusen Har du bytte selve lambdasonden? Hvor langt har bilen din gått? Bytta selve sonden ja, gått 137000 Snakket med BMW nå, og de sa at hvis de feilsøkte okysgensensoren på sine bmw programmer, så fikk de opp beskjed om at motorstyreenheten skulle oppdateres pga noe feil i de tidligere versjoner som gjør at den tror det er feil.. Jeg oppdaterte jo selv min DME i mars, men har jo et par måneder etter det så lite sannsynlig kanskje at det har skjedd noe feil der siden det ikke kom med en gang? Kan jo eventuelt oppdatere på nytt for å se Endret Juni 13, 2015 av bjorneoen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet Juni 11, 2015 Share Skrevet Juni 11, 2015 akkurat de der bør vel være orginale... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå