Gå til innhold

Sonora metallic 1 Serie E87 2006 Mye utstyr++ Luftes for eventuelt salg!


 Share

Anbefalte innlegg

Noen som hadde vært så greie å sendt et bilde av hvordan xenon høyde sensoren skal sitte på bakstillingen på høyre side??

Har prøvd å finne bilder, men finner ingenting... Og alle bilder fra alle diagnoseprogrammer/ledningsdiagram viser bilder fra E90 som ikke er til å forstå..

 

Hvis noen har eller kan ta et bilde av hvor denne sitter hadde jeg vært kjempetakknemlig! Foran har jeg funnet ut hvor den skal sitte.

Tar gjerne imot bilde av hvor ledningen skal rutes inn i bilen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tusen takk! Det forklarer en hel del! Ikke rart jeg ikke fant ut hvordan den skulle festes når den skal sitte på venstre side.. :) Trodde alle BMW hadde venstre foran og høyre bak jeg, vet at det er ganske standard på MANGE, men tydeligvis ikke på 1 serien hehe :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 1 måneds tid tilbake fikk jeg opp motorlampe pga ingen aktivitet fra oksygensensor før katalysator.. Kjøpte ny sensor, byttet denne og feilmeldingen forsvant ved første øyekast. Men iløpet av 4-5 dager så kom motorlampen tilbake.. Jeg trodde da sensoren var defekt, så fikk tilsendt ny på garanti, og byttet nok en gang. Nå har det gått 4-5 dager igjen, og motorlampen er kommet tilbake for 3 gang.. 

 

Jeg får opp disse feilmeldingene:

 

I Rheingold: 002C45 DME: Oxygen sensor before catalytic converter i Rheingold

I INPA: 0x2C45 CDKLSV - Lambda-Sonde vor Kat. 

 

Og neon ganger denne istedenfor de over, og det er da motorlampen kommer:

I INPA: 0x2C45 CDKLSV - Lambda-Sonde vor Kat. P0134 Lambdasonde (Bank 1, vor Katalysator) - keine Aktivitet festzustellen

 

Nå som jeg har bytta sensor 2 ganger, er vel sannsynligheten liten for at sensoren er problemet? Hva bør jeg sjekke videre?

 

Her er noen diagnosebilder:

post-67554-0-43191100-1434015995_thumb.p

post-67554-0-29552700-1434016001_thumb.p

post-67554-0-53297600-1434015992_thumb.p

post-67554-0-46470100-1434015998_thumb.p

post-67554-0-81724100-1434016004_thumb.p

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig.. 

Ja.. godt det ikke er noe mer alvorlig da, men kjedelig å bytte noe opp til flere ganger uten at det hjelper..

 

Hvilken av sondene har du byttet ? Den før kat?

Har byttet den før kat ja, 2 ganger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelige greier. er delen du har byttet til orginal?

Ikke original nei.. kjøpte på ebay, ga 600kr så håper den er brukanes.. :) original er jo fort 2-3 tusen :o

 

Har du bytte selve lambdasonden? Hvor langt har bilen din gått? :)

Bytta selve sonden ja, gått 137000 :)

 

Snakket med BMW nå, og de sa at hvis de feilsøkte okysgensensoren på sine bmw programmer, så fikk de opp beskjed om at motorstyreenheten skulle oppdateres pga noe feil i de tidligere versjoner som gjør at den tror det er feil.. Jeg oppdaterte jo selv min DME i mars, men har jo et par måneder etter det så lite sannsynlig kanskje at det har skjedd noe feil der siden det ikke kom med en gang? Kan jo eventuelt oppdatere på nytt for å se :)

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...