Gå til innhold

Du gjør det helt feil!-tråden


Tzunami
 Share

Anbefalte innlegg

Altså...det er veldig straffbart å lage, selge og gå med fake Louis Vuitton vesker og andre dyre merker. Kunne det ikke vært like forbanna strengt og straffbart å "modifisere" en bil sitt utseende på den måten der, å skaffe så dårlig rykte og skam over ett merke. Finnes det ikke en regel bilfabrikkene kan forholde seg til for å få bukt med slik usmakelig styling.

Jeg husker jo han briten som laget en en limo av ett par Ferrari 360 Modenaer, han ble dømt til enten å vrake bilen eller å fjerne alle emblemer over, inni og under som kunne identifisere bilen som en Ferrari.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel litt strengere det i Italia enn i Norge.

Du får prøve å lage en bmw m4 limo og se om BMW reagerer :P

Det er ganske stengt i hele Europa og USA skal jeg love deg, du risikerer i værste fall fengsel i enkelte land. Hadde ikke hatt baller til å gå rundt med noe sånt offentlig...

Tenker litt mer på de som produserer slikt dritt til BMWer og andre, greit nok med AC Schnitzer og Hartge som er godkjent av BMW. Men da skulle det bare vært de to som hadde "lisens" til å selge BMW styling, alt annet skulle vært ulovlig under en eller annen copyright lov

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er fint med slike fæle biler jeg. De hjelper de fine bilene til å bli ennå finere. Og man ser mye lettere hvem biler man ikke skal kjøpe.

Bør jeg komdemnere 740'n min? Står ikke BMW på alle delene på den. Ikke er det AC Schnitzer eller Hartge deler heller :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også veldig forskjeld på forfalskning og modifisering.
Var den ferrari limmoen bygget på en orginal Ferrari? hvis ikke skjønner jeg dommen, om den var det ser jeg ikke hvorfor noe rettsvesen skal beskytte merkevaren på den måten.

Finnes mye styling annet en ac, hartge og alpina (takk gud, da AC ikke alltid har det peneste, hartge ALDRI har det og alpina fortsatt designer ting for E30 og monterer det på E90), men det er ikke alle som utgir det for å være bmw deler.

Styling og andre uorginale deler er helt greit, er først ulovelig når det prøver å utgi seg for en vare det ikke er (f.eks fake bmw merker etc, også grunnen til at forhandlere ikke kan montere bmw senterkopper på andre hjul, selv om de ikke er kopi av bmw design)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Alpina Dynamic kopi hos GS. Da fikk jeg helt tomme senterkopper. BMW og Alpina merker fulgte med løst ved siden av.

Husker også ferrari'n i de 2 første sesongene av Miami vice.

Det var en replika bygget på Corvette. Bilen ble omtalt som Ferrari og hadde Ferrari merker over alt.

De fikk problemer med søksmål av Ferrari. Dette endte med at replika bilen ble forkestet (en ble faktisk sprengt i småbiter i en episode) og serien fikk 2 nye Testarossa av Ferrari som de brukte de resterende 3 sesongene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...