Gå til innhold

Bil kjøp 316, 318 eller 320 ?

Gulbrandsen95
 Share

Hvem av E36 modellene  

35 stemmer

1. 1. Hvem av E36 modellene

• 316
      2
    • 318
      9
    • 320
      24

Anbefalte innlegg

Ingen forskjell nei :) Modern kjører 316i(M43) synes denne går akseptabelt! Om du ferielesser den + har 4 passasjerer skal jeg love at du merker at den mangler krefter når man prøver å ta forbikjøringer etc., men til bykjøring/småkjøring funker den finfint! Hehe jeg satte meg inn i bilen til modern min da jeg hadde vært på langtur i Merca mi(300 sugediesel på 136HK). Det var to forskjellige verdener. BMWn er som en gocart iforhold samt sparket godt fra på turtall! :)

Har vært på langtur med BMWn til mor tidligere og det går fint å ta forbikjøringer sålenge man planlegger skikkelig og hyppig bruk av 3. gir :)

Når det gjelder E36 hadde jeg sikta meg inn på 97 og nyere da jeg synes bilene før facelift er litt triste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville valgt en som er i best mulig stand og helst facelift (96 og nyere) da di er mye mer moderne enn preface.

Hvor stor motor du velger kommer jo Ann på hvor mye du skal legge i bil ;) selv ville jeg ikke hatt no mindre enn 323i

Men velg som sagt heller en bra 318 enn en dårlig 320/325 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mrgreen:

Du skriver ikke om du ønsker coupe eller ikke men hvorfor ikke 318IS?

316 100hk denne synes jeg du bør styre unna, jeg har prøvd den og jeg synes motoren gir så lite kraft at den nesten "sliter" ved vanlig kjøring.

318I 115 hk synes jeg er grei til vanlig, den er traust og bruker ikke mye bensin.

318IS 140 (16V topp på vanlig 318) denne synes jeg er den artigste, kjapp aks og går tåelig i forhold til bil-vekten.

320 150 bare sittet på men for meg virket 318IS "litt hissigere" men som sagt tror jeg bare 318IS kommer i coupe i norge.... #-o

Den mest fornuftige synes jeg er 318, grei nok og mest sannsynlig den billigste forsikringen.

Men jeg ville nok valgt 318IS om jeg ville ha coupe men 320 i sedan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville valgt en som er i best mulig stand og helst facelift (96 og nyere) da di er mye mer moderne enn preface.

Hvor stor motor du velger kommer jo Ann på hvor mye du skal legge i bil ;) selv ville jeg ikke hatt no mindre enn 323i

Men velg som sagt heller en bra 318 enn en dårlig 320/325 :)

Jeg er helt enig. Om det er en 316i eller en 320i er ikke så viktig bare bilen er nogenlunde rustfri og godt vedlikeholdt. Et tips er å kikke på compactmodellen. Den modellen har unge bileiere skydd som pesten i alle år og det gjør at mange stadig er i god stand. Denne E36 modellen ble også produsert helt frem til og med 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M43 318 vil nok være det mest fornuftige kjøpet, lite som går galt med disse motorene.

M50 320 er også en rimelig sikker konstruksjon, men de fleste eksemplarene lider STORT av å ha vært ungdomskjørt!

Forskjeller mellom 316,318 og 320 er vel at 316 og 318 har trommelbrems bak (i sedanutgave) Og ellers noe forskjeller i understell o.l

Det viktigste du bør se etter er rust,rust og rust + at du bør finne noe som ikke er ihjelstyla, ihjelskrudd, og ihjelkjørt :P

Husk også at km stand ikke er alt, vedlikehold betyr mye mer. Du kan finne en bil som har gått 170.000 som er i MYE dårligere stand enn en bil som har gått 270.000!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv 316 E46, nyere enn den du ser på, og er strålende fornøyd med alt unntatt aks på de 3 første girene. Men det har ikke så mye å si :) Tror ikke det er så mye forskjell fra 36 til 46, unntatt at motoren min er 1.9l (av en eller annen merkelig grunn), uten at det har veldig stor effekt.

Den er ikke så ille på forbruk heller, kjører ca 40-50 mil i uka og fyller en tank :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...