Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du har ikke en link til ett sett jeg trenger ? Må jeg bytte idrive kontrollen å ? har den nyeste typen navi men ikke stor skjerm....

Det er ganske enkelt å finne ut av dette selv, både hva- og hvilket sett du trenger. Skal du gjøre en ettermontering som denne bør du sjekke guidene som folk har lagt ut tidligere. Nei, du trenger ikke å bytte ut iDrive kontrolleren, da du har riktig type fra før av.

Skrevet

Jeg kan jo legge til litt flere ting fra min 2008 e81 1-serie:

Originale 1M-seter, samt litt andre interiørdetaljer fra 1M (hvorvidt dette kan kalles ettermontering kan nok diskuteres, da det egentlig bare var bytting av deler):

file_zps4d9a5866.jpg

e82/e88 LCI frontlykter med LED-stripe i topp:

file_zps23934d24.jpg

Combox som gir mulighet for bluetooth-handsfree, stemmestyring, trådløs overføring av musikk, internett m.m.:

file_zps4e579cd6.jpg

file_zps10420e94.jpg

Skrevet

Noen som er interissert i et sånt kamera? :P

front_camera.jpg

Har funnet en plass i tyskland som ser ut til og ha et kamera som er nesten likt det som er/var tilgjengelig til blant annet E39.

Men man må ha den "switchbox" greia, og den er vist ikke mulig og få tak i lenger. Men det må jo gå an og lage til noe med releer vil jeg tro. :) + at dette kameraet er PAL, og i mitt tilfelle der jeg har orginalt ryggekamera mener jeg og huske det var NTSC.
MEN man får PAL til NTSC converter på ebay for 25$......... :P Tenkte og styre det med et sånt ibus rele, som kan programmeres til og styres fra hvilken som helst knapp på 16:9 skjermen. Da kan man enkelt slå det på med en knapp på skjermen. :)

Jeg sitter på gjerdet og lurer på og bestille.. :P Hadde vært jævla kult.. :)

Skrevet

Har jeg forstått det riktig om jeg kan sette LCM III på min 98' E39 for å kunne programere "us-blink" og to blink ved betjening av sentrallås?

Er den plug and play eller må jeg bytte kontakter og ledningsnett også? :)

• 2 weeks later...
Skrevet

Vil det da fungere på en 2002 E65 745i om den er produsert etter 09/2002? Hvor kobles den til egentlig?

Den vil dessverre ikke passe til E65. For en pre-facelift (eller tidlig facelift som min) så må du bytte ut ASK (og MMIGT i ditt tilfelle) til enheter produsert ca. etter 07/2006 (husker ikke eksakt måned). Med ny ASK på plass kan du bruke samme AUX-in-kabel som E60.

Skrevet

Merkelig det står til E38 på annonsen og det må være nyere enn 09.2002

Siste E38 ble laga 27.07.2001

Skrevet

eBay-annonser er sjeldent et fasitsvar på ting.

Den kan forøvrig brukes på e38 om man bytter radiomodul. :)

Skrevet

Okeei, har du sett tråder der folk bygger om dette? Blir det dyrt kontra en Dension løsning? (Rundt 3-4000kr)

Jeg antar at oppgradering av ASK og MMIGT kommer på mer enn en Dension Gateway. Av det jeg har sett på eBay så langt, så koster den billigste kompatible ASK-enheten ca. 400€. Personlig så vurderer jeg sterkt Dension Gateway 500, så jeg får DAB+ i tillegg, men har ikke hørt om noen som har testet dette i E65 ennå.

Så vidt jeg husker så ligger det en tråd eller to om retrofit på bmwcoding og på et annet US forum.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...