Gå til innhold

Indrehus garasjen "Alpina B10 4.6 og AC Schnitzer S7"

Anbefalte innlegg

• 1 month later...
  • 7 months later...

Superflott bil du har...

Ser flere her inne er helt enige med meg... Det mørke alcantara interiøret er det fineste i E34.

Jeg har et superstrøkent el. sedan-interiør til salgs m/minne. Komplett med strøkne dørtrekk.

Om noen er på utkikk etter det... Har også noen sjeldne 18" orginale Hartge felger til salgs.

Ikke strøkne og helt utslitte dekk... Har også forstilling/bakstilling komplett med bremser/dempere/diffsperre. (gått under 100.000km)

(Hønefoss)

(Arkivfoto) Samme typen og like strøkent...

sya9562d6hbxt3jtid0z.jpg

ldjpe9exh3m6cxbj6f1p.jpg

Bilen for noen år tilbake og før demonteringen... Ombygd M5

5zw12u7pls5xicgvmj91.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Hei, vært stille en stund nå men IKKE på bilfronten. Det har ikke vært mye tid til overs for å pleie gode gamle 530´en. Den har nærmest stått stille siden september 2011!!

Kun kjørt 700 km på nå 2 år, men heldigvis står den tørt og i ro. Det har blitt ett par nye bil kjøpt verdt å nevne, en MEGET pen B10 BiTurbo og en B3 3.2 Coupe nå i sommer.

Det har vært lite tid til å nyte disse bilene i sommer da vi jobber med et større garasjeprosjekt hjemme, som vil til slutt huse alle bilene :D !

Måtte dra å se til 530´en i dag å kjøre den ut for et par bilder før det blir helt høst og vinter.. Så fort garasjen er ferdig og bilene kan kjøres inn blir det endelig denne bilen sin tur for litt pleie.

Det er godt å se en pen E34 ute i lyset, nå når det virkelig begynner å bli tynt med disse i trafikken, en virkelig kommende klassikker som man må ta vare på.

Nå med fire E34 i samlingen blir det pent å sette de ved siden av hverandre i den nye garasjen. Det blir et pent syn med en rød, en grønn, en sort og en blå!

amnuxf1ie61h39i2cfz6.jpg

decrpwr5kxsux3034gen.jpg

ji17dqefbmyzz6mh2f1s.jpg

jcm1li9a60hx3ikyu2eu.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var ett herlig gjensyn, flott å se den fortsatt i fantastisk stand. MEN å la denne bilen bare stå i nesten to år er fyfy [-X Artig å høre ang de nye Alpinaene, dere gjør en formidabel jobb med å øke Alpina bastanden i Norge. Må vel være en av verdens råeste Alpina samlinger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk å Takk!

Ja det er nærmest en skam å bare la den stå, men får trøste meg med at den har det bra og vil bare bli bedre nå som den ikke kjører stort. Legger ut et bilde av den nye E34 Alpina´en også så dere kan se:) denne blir nok å se til neste år på noen treff kanskje. Sjelden pen bil i helt original stand, en av de siste 50 produserte med store V8 fronten og Recaro Skinn og sort taktrekk..NAM NAM :D:D

wpo9vc0ouql9p2b9ggi0.jpg

0aehrth8hpo6lnk8q8i6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget pent, nr.487?. Håper jeg får muligheten til å se bilene deres en gang. Mangler en B10 3.0 Allrad da, det er jo en veldig spesiell e34 som jeg ikke tror finnes i Norge. Som Fredrik sier så har vel dere en av verdens største Alpina samlinger, vet bare om Reiner Witt som har mer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste gjennom tråden her nå,og det var jaggu litt av en bilpark du/dere hadde.Nydelige biler alle som en.

Og spesielt for en hardbarka e34 fan som meg er det virkelig godt å se de blir passet godt på. :) .

Rød e34 er virkelig pent det må jeg si.

Er det deres den Granadaen og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget pent, nr.487?. Håper jeg får muligheten til å se bilene deres en gang. Mangler en B10 3.0 Allrad da, det er jo en veldig spesiell e34 som jeg ikke tror finnes i Norge. Som Fredrik sier så har vel dere en av verdens største Alpina samlinger, vet bare om Reiner Witt som har mer :P

Hyggelig å høre du/dere liker det dere ser. Ja vi er lidenskapelig opptatt og interessert i BMW generelt og Alpina. Dette er ikke nummer # 487, men # 474! Utrolig pen original bil med svært lav kilometer:) skal på med nye striper, alt nytt i fronten av plastikk, lys og stiper.. Blir nydelig !:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste gjennom tråden her nå,og det var jaggu litt av en bilpark du/dere hadde.Nydelige biler alle som en.

Og spesielt for en hardbarka e34 fan som meg er det virkelig godt å se de blir passet godt på. :) .

Rød e34 er virkelig pent det må jeg si.

Er det deres den Granadaen og?

Takk! Granada var vår ja, men er solgt til fordel for en ny Granada. Trolig Norges peneste 2.8injection den kåksgrå der.. Synd å selge men "alt" til salgs for rett pris:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk den Alpinaen der, rett og slett herlige biler dette her. E34 B10 er en av mine topp 5 drømmebiler :D Har dere fått skilter på noen av bilene siden sist, mener å huske det var planen :)

Uten skilter så havner de så fort i utlandet igjen hvis de blir solgt og det er ikke noe gøy :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ut noen bilder fra en liten shine vi tok på den gode gamle Alpina B12 5.0 i fra 1992 som vi nå har hatt siden 2005.

Ikke lenge før høsten kommer for fult og da er det greit å ta en liten shine og friske opp lakken før den settes bort for vinteren. Og midt oppe i stort garasje prosjekt er det greit å stelle bilene litt selv om middlene er minimale på en "byggeplass". Bilen er i svært god stand for alderen og kilometerstanden, men det skyldes vel utrolig godt stell av vask og polering og ikke minst jevnt servet med servicer på Alpina i Tyskland og Castrol 10W-60 oljen.

Bilen skulle egentlig på sin "siste" tur i dag til Sverige for litt handel men den ble for pen til å kjøres med, blir heller en cruisetur i SLS Roadster:) går sikkert greit det også, selv om gamle BMW´er bedre :P:D

30dgjypu72zx3tz1nf2v.jpg

c6m9yk5urb8oduzpxsns.jpg

ho8ii0xkvzgkmqe0ai56.jpg

ea6jq2f3q781qlv8pksu.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• OddErik_E34 changed the title to Indrehus garasjen "Alpina B10 4.6 og AC Schnitzer S7"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Opprett ny...