Gå til innhold

Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Ny bil…igjen! S 133


Anbefalte innlegg

Bra at du vedlikeholder! :)

Ja jeg må jo prøve på det :) Blir færre og færre av disse bilene nå, til og med han på verkstedet (som er kjente for å ha god kompetanse på BMW) sa at det blir lengre og lengre mellom hver E34 de har innafor portene...

Men over til noe annet, jeg ble forespeilet en pris på 5000 kr for ventilløftere av verkstedet. Da kom arbeidet i tillegg, men koed skal ha 2600 for 24 hydrauliske løftere. Er det noe jeg ikke har regnet med eller tar verkstedet seg godt betalt, isåfall forandrer jo det saken drastisk i henhold til å vente med å bytte løfterene...

Skal høre med Bavaria i morgen for morroskyld, noen ganger har de faktisk vært billigere på gamle biler som dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stikk på høggern og røsk ut noen fra en rusten E34…. du kjøper ikke nye deler til disse bilene… ;) det er økonomisk harakiri..

Ikke pokker om jeg skal stå med ræva i været og skru ut slike deler hos høggern, og attpåtil risikere å få noe som er enda dårligere enn det jeg hadde fra før. Greit å gå på høggern for ei lykt eller en list, men ikke vitale motor og drivverksdeler ;)

Nei da blir å kjøpe nytt, godt vi har Koed sier jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg meddele at klimaanlegget er opp å går og blåser deilig isklad luft :) Så da gjenstår spørsmålet om jeg skal bytte ventilløfterene også eller vente litt til jeg har kjørt en motorrens og fått på litt tykkere olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg meddele at klimaanlegget er opp å går og blåser deilig isklad luft :) Så da gjenstår spørsmålet om jeg skal bytte ventilløfterene også eller vente litt til jeg har kjørt en motorrens og fått på litt tykkere olje.

Veldig gøy.:).

Hva var det du byttet og fikset?

Jeg ville ha ventet å sett hvordan det ble med rens og tykkere olje.

Hvis jeg for tid imorgen så,tar vi en huggertur.

Men lover ingenting da ting står litt på hue hjemme for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da kan jeg meddele at klimaanlegget er opp å går og blåser deilig iskald luft.....

....og så lenge varte den moroa :( Plutselig her en dag så var det ikke mye kjøling å få, tilbake til verkstedet bar det noe småirritert da å kjøre bil uten klima eller takluke i slike temperaturer ikke er morsomt.

post-47692-0-92993300-1405249955_thumb.j

Jo da fikk jeg konstatert at det er kondensatoren som er gåen, noe som visstnok kom til å skje før eller siden uansett. Han kunne skaffe ny ifra Tyskland for 1995,- og det er billigere enn hva jeg selv kan skaffe. Med arbeid og ny gass så kommer alt på 6300,- Så da er spørsmålet om dette er en påkost jeg burde ta, ettersom jeg allerede har begynt å fikse opp det som er galt med klimaen. Er i følge verkstedet ikke så mye mer som kan gå galt etter som kompressoren så fin ut :)

Det skulle altså gå hele 2,5 år før dyre feil skulle dukke opp på denne gamle BMWen, eller det blir jo litt feil det også. Bilen starter jo og går som den alltid har gjort :) Skal man være villig til å betale såpass for å ha det komfortabelt i sommervarmen? Det er jo ikke bare å rulle ned ruta når man ligger i 120 km/t på motorveien heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt AC i min bil, har kompressor liggende, og resten tror jeg enda sitter montert.. Kan sikkert få kjøpt noen deler hvis du trenger.

 

Selv er jeg veldig fan av takluke og vinduer. Blåser faktisk ikke så mye i E34'n når alle fire rutene er nede, i motsetning til når bare fremrutene er nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt AC i min bil, har kompressor liggende, og resten tror jeg enda sitter montert.. Kan sikkert få kjøpt noen deler hvis du trenger.

 

Selv er jeg veldig fan av takluke og vinduer. Blåser faktisk ikke så mye i E34'n når alle fire rutene er nede, i motsetning til når bare fremrutene er nede.

Har du det, godt å vite :)

Jeg kan godt ha vinduet nede i 50 og 60 sona men jeg er en del ute på firefelts motorvei og da er det ikke så kult å kjøre med vinduene nede ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Det har vært stille rundt bilen denne måneden, lite nytt å melde. Det går så smått mot neste service og voksing for høsten, ellers er den still going strong hver dag. Men jeg kom over disse E34 brosjyrene jeg bare måtte kjøpe. Utrolig hele og fine, artig å se og lese fra da disse bilene var nye :)

post-47692-0-94139400-1408972894_thumb.j

post-47692-0-74275000-1408972909_thumb.j

post-47692-0-10960900-1408972923_thumb.j

post-47692-0-25170000-1408972940_thumb.j

post-47692-0-45340300-1408972955_thumb.j

post-47692-0-31989600-1408972969_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff å huff, kjønner ikke hvor du får tak i disse mint condition brosjyrene, men eller går traveren bra, gøy å høre ;)★sent from my wifi microwave★

Hehe, det gjelder å holde øyne og ører åpne ;) Ja bilen går og går, har hatt litt tikking ifra ventilløfterene men det kommer og går. Blir nok eliminert helt etter en service og motorrens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fredrik 90 changed the title to Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Ny bil…igjen! S 133

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...