Gå til innhold

Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Ny bil…igjen! S 133


Anbefalte innlegg

1 time siden, 7ertzen skrev:

Skal du ha 525 bakpotte må du vel bytte mellompotta også, hvis ikke du vil kappe det til.

Tenkte å sette på en overgang bak bakpotta, hvis det lar seg gjøre :) Får sjekke litt, er ikke aktuelt riktig ennå ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok bilen ett skikkelig tak utvendig og innvendig i dag. Er så strålende fint vær for tiden så det er deilig å holde på ute, endelig kan man dille og holde på med bilen.

image.thumb.jpg.63f50b797bfde60a8509ee45

image.thumb.jpg.0bd024d846dd27c8d916cfd3

La på ett godt lag med skum, lot det få stå å dra vekk skitt ifra lakken.

image.thumb.jpg.9207aa46e93fbef4cde2917b

image.thumb.jpg.24f86327bf3747f9e7461939

Spylte godt, også under og inni hjulbuer. Vasket nøye over hele bilen med microhanske og godt med vann

image.thumb.jpg.82df5a43b6def782f5ac5aa5

Så var det å spyle godt igjen...

image.thumb.jpg.3c073f06d9ae413fc45fdf26

Før det ble godt tørk med microhåndkle og Meguiars Quick Detaler. Tørker også godt inni dører og rundt om. Deilig med ren og blank E34 :) 

image.thumb.jpg.ed5549fdf06269daa1c91957

image.thumb.jpg.5d6bcf163d2b6ad967597732

Tok full shine innvendig også, men glemte bilder. Støvsuging, vask og rydding. Så nå er bilen skinnende ren og klar for våren. Sommerdekkene kommer også på snart, men venter til over påske :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan koble fra DEFA alarmen på bilen? Nå er den til å kødder igjen slik at bilen ikke vil starte, strøm og alt går på men ikke en lyd ifra starter. Akkruat samme som skjedde sistgang, da koblet Bavaria starteren utenom startsperra slik at bilen kan startes. Men tydligvis har de enten glemt noe eller oversett ett eller annet, for nå nekter bilen å starte igjen. Når jeg drar ut ledninger av en sort liten defa boks under baksetet så uler alarmen hvis jeg forsøker å starte. Sentralen sitter under dasjbordet på førersiden og det var der Bavaria gjorde ett eller annet.

NÅ begynner jeg å bli grundig lei her for å si det mildt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dere, nå føler jeg meg litt dum... Kan være lurt å sjekke at bilen står i Park i stede for Drive når man banner over at den ikke starter... Kom til bilen nå (som har stått på jobb over natta) for å taue den bort til Bavaria, så ser jeg at den står i D og tenkte at det var rart. Satte den i P og da fyra den med en gang :P Så mye banning, feilsøking og bestilling av time hos Bavaria også er det bare meg som har vært svimmel.

Men når det er sagt så trodde jeg ikke man fikk ut nøkkelen så lenge den ikke sto i Park? Men iallfall, er ingenting i veien med bilen....eiern derimot må skjerpe seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, sier som du sa til meg, det var ikke den 22 år gamle E34'n sin feil :P

Tror ikke den sperrefunksjonen du nevner kom før på E39 såvidt jeg kan huske.

Gleder meg til å få polert min bil så den ser likedan ut som din i lakken, virkelig en flott farge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Kennethe34 skrev:

Hehe, sier som du sa til meg, det var ikke den 22 år gamle E34'n sin feil :P

Tror ikke den sperrefunksjonen du nevner kom før på E39 såvidt jeg kan huske.

Gleder meg til å få polert min bil så den ser likedan ut som din i lakken, virkelig en flott farge :)

Hehe, ja der kan du se. Jeg har litt forsiktig sagt at det er sjelden noe går i stykker på en E34, bank i bordet. Men etter å ha kjørt denne bilen i fire år så har det jo kun vært bytte av slite deler, med noen ytterst få unntak (speedometer, lykte motor og klima kondensator) Så det kan jo være en viss sannhet i dette utsagnet. 

Ja 310 Fjordgrau er en veldig fin farge, flott glans i den når den er velpleid. Må få tatt en skikkelig lakkshine på min også nå, skal bare utbedre noe overflate rust her og der først :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte på sommerdekkene i dag, ble litt mer veistøy nå ja. Men det var godt å få gjort det, fått vaska godt inni hjulbuene også :) Satte framdekka bak denne gangen for å gjevne ut slitasjen litt. Spylte også rask over bilen, har vært så tørt i det siste så det holdt.

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Bytta dekk og shina Golfen til bestemor også :) Er en kjedelig bil men den er som ett familiemedlem. Vært i familien siden den var ny (2001) og er bilen jeg lærte å kjøre i. Var vel 12 år eller noe første gangen jeg ratta denne alene :P 

image.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja da har jeg nettopp vært å hentet bilen på EU kontroll, hvor den som forventet ikke gikk igjennom. Ingen overraskelser, det meste var jeg klar over fra før bortsett ifra noen få punkter. Følgende feil ble funnet :

2 Håndbrekk tar ikke 

2 Rust på bremserør begge sider foran

2 Rust på bremserør begge sider bak

2 Rust på innside av bremseskiver bak

2 Knekt fjær venstre fremme

2 Matt reflektor i høyre fjernlys lykt

2 Morken bensinslange bak

2 ABS lampe lyser

2 Lekkasje/gåent eksosanlegg mellom bakpotte og mellompotte

1 Mangler refleksvest

Så som dere ser så er det litt å ta tak i her. Jeg var ikke klar over den knekte fjæra og heller ikke den dårlige bensinslangen. Men som de sa så er disse feilene stort sett slitedeler som før eller siden likevel måtte ha blitt byttet. Ellers så var bilen solid og fin under, motor og drivverk var tørt og fint. Ellers en bra bil som kun trenger noen enkle utbedringer for å godkjennes. 

525i eksos ligger i planene, ny høyre fremlykt ligger klar i boden. Denne hadde jeg tenkt å bytte uansett :) Så nå er det bare å sette i gang, rop ut om noen har fjær og original 525i bakpotte som kan selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var grei liste Fredrik.

Det meste av dette har jo jeg fikset på min ,så her skal stå på tilbudsiden.:) 

Jeg ringer deg imorgen da jeg har fri fra jobb da ,så skal vi legge en slagplan.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, DanielStance skrev:

Ikke så forferdelig gale det da :) Min går sikkert ikke igjennom heller :P

Ny fjær koster "bare" 434kr på old.koed.no :) 

Nei egentelig ikke, ser bare ille ut på papiret :) Det var som han sa, dette er småting som kan regnes som slitedeler. Hadde vært litt verre om vi snakket rust i kanaler, gåene bærebroer, drivakslinger og slikt. Bilen er sunn og frisk den, men det er ingen ungdom lenger. 

2 timer siden, sveigis skrev:

Dette var grei liste Fredrik.

Det meste av dette har jo jeg fikset på min ,så her skal stå på tilbudsiden.:) 

Jeg ringer deg imorgen da jeg har fri fra jobb da ,så skal vi legge en slagplan.

 

Supert :) E34 eierskapet hadde ikke vært det samme uten hjelpsomme venner som deg Jan ;) 

Jeg har gjort klar en liten liste hos GS, kommer til å kjøpe originale BMW deler da det ikke skiller så mye i pris pga kampanje. Bakpotte og fjær kjøper jeg på Koed, så takk for tipset ang fjæra DieselStance :) Bytter også bremseskjolda når jeg først har av skivene tenkte jeg. 

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt diverse feil å utbedre her ja, men ser ut til å være overkommelig. Slapp heldigvis "billig" unna på min i høst. Kun feil justerte nærlys og en skade på håndbrekkvaier.

Du må nok av med mer enn kun bremseskiver for å bytte bremseskjold. Hvertfall om du ikke vil snitte de på mideten og tre de over navet. Det gjor jeg, ingen problem så lang. La på litt hammerite maling der hvor jeg kuttet og en fuge med Tec7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Nei egentelig ikke, ser bare ille ut på papiret :) Det var som han sa, dette er småting som kan regnes som slitedeler. Hadde vært litt verre om vi snakket rust i kanaler, gåene bærebroer, drivakslinger og slikt. Bilen er sunn og frisk den, men det er ingen ungdom lenger. 

Supert :) E34 eierskapet hadde ikke vært det samme uten hjelpsomme venner som deg Jan ;) 

Jeg har gjort klar en liten liste hos GS, kommer til å kjøpe originale BMW deler da det ikke skiller så mye i pris pga kampanje. Bakpotte og fjær kjøper jeg på Koed, så takk for tipset ang fjæra DieselStance :) Bytter også bremseskjolda når jeg først har av skivene tenkte jeg. 

Ja det er i grunn slitedeler alt sammen :) Håper jeg slipper kanaler denne gangen, var nok med forrige bilen hehe. Nei ikke noe ungdom lengre, men de holder seg enda :)

DieselStance faktisk! :P

Må desverre av med hjullager om du skal skifte bremseskjold (evt. Gjøre som BMW525ix sier).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, DanielStance skrev:

Ja det er i grunn slitedeler alt sammen :) Håper jeg slipper kanaler denne gangen, var nok med forrige bilen hehe. Nei ikke noe ungdom lengre, men de holder seg enda :)

DieselStance faktisk! :P

Må desverre av med hjullager om du skal skifte bremseskjold (evt. Gjøre som BMW525ix sier).

Ja det er jo igrunnen det :) De holder seg bra og kjører overraskende godt til å være en tett på 30 år gammal modell.

Skulle være Daniel ja, ser autokorrekt har gjort det om til diesel :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil Fredrik! får lyst på en e34 en dag

E34 var første BMWen vi fikk inn i familien, siden har hele familien vært hel frelst. Jeg var rundt 10 år når vi fikk vår diamantsvart 520i shadowline! For en bil! lager veldig fin lyd og så god kvalitetsfølelse, nesten ikke noe tull med, hadde den fra 120 000 til 270 000, Skulle aldri ha solgt den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fredrik 90 changed the title to Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Ny bil…igjen! S 133

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...