hsd Skrevet April 18, 2012 Share Skrevet April 18, 2012 Har man en lav e36, så får man ikke normale garasjejekker under. Dersom man da bruker orginaljekken rett, er den gull verdt. La hjulet stå på til du har sikra bilen med bukk, det er ikke værre enn det. Tror nok godt 90% av jekking skjer hjemme i garasja, dersom man da velger å ikke bruke bukk, så får man jammen meg tåle konsekvensene av egen latskap. Greit nok dersom man står langt ute i skogen, men tar man en kjapp førbrukskontroll og har underlaget, fungerer den helt greit. - Er rett og slett meningsløst at folk omkommer ved å krype under en oppjekka bil, men jeg har en følelse av at man egentlig kan regne di som ikke bruker bilbelte i samme kategorien. Er rett og slett alt for mange som ikke eier risikoforståelse/sunn fornuft Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robkill Skrevet April 18, 2012 Share Skrevet April 18, 2012 Slikt løser jeg helt enkelt ved å kjøre opp på noen planker før jeg skal jekke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. Gunstad Skrevet Mai 17, 2012 Share Skrevet Mai 17, 2012 http://www.adressa.no/nyheter/nordtrond ... 824118.ece Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Mai 17, 2012 Share Skrevet Mai 17, 2012 Så trist og så unødvendig. Kanskje dette må inn i opplæring på ungdomskolen der man viser til alle omkomne etter slike unødvendige ulykker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Mai 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 17, 2012 HVORFOR ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivanrogov Skrevet Mai 17, 2012 Share Skrevet Mai 17, 2012 En BMW entusiast har gått bort. RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Mai 21, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2012 Vi trenger en på minnelse så legger denne på topp igjen. SIKRE BIL VED ARBEID UNDER DEN !!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet Mai 21, 2012 Share Skrevet Mai 21, 2012 Vil også anbefale alle å gå over å sjekke bukkene man setter bilen på og en gang i blandt. Jeg lå under min for å montere eksosanlegget, å da så jeg tilfeldigvis at bukken var sprukket! Hadde ikke tenkt på å sjekke om bukkene er i orden før, men det blir nøye gjennomgang fra nå av! Er ikke så veldig langt unna at den sprekken er gått hele veien ned! Stålet på den foten er også bulkete og hele bukken er skeiv! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Mai 22, 2012 Share Skrevet Mai 22, 2012 Legg også hjulet under kanalen, om bukken da svikter eller noe skulle skje faller ikke bilen helt ned. Spiller ingen rolle om det er fine felger, det er jo bare en ekstra sikring og bilen skal jo ikke ligge på dem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Mai 22, 2012 Share Skrevet Mai 22, 2012 Disse jekkene som følger med fra fabrikk er jo en vits. Pinglete rakkleverk som velter bare man hoster på dem. Får gjentatte ganger klager på at det ikke følger med jekk i nye BMW. "hvordan skal jeg få byttet til sommerhjul da?" -" på samme måte som ellers, med en garasjejekk. Jekkene som følger med orginalt i biler er en NØD-jekk, til å bruke i nødsituasjoner langs veien, og er ikke konstruert for å brukes til hjulskift 2ggr i året". -"så da må jeg kjøpe meg en jekk da?" Fra nå av skal jeg huske å si "ja, det er vel livet ditt verdt? Og husk god sikring av bilen!" Like greit ja nesten at det ikke er med jekk i bilen min, aldri brukt jekken i de andre BMW'ene jeg har hatt uansett tror jeg. Prøvd samme opplegget til Ford, og kan ikke annet enn å stille meg bak at her er Toyota flinkere med sine saksejekker som fint funker også til hjulskift. Egentlig bedre også med deres hjulmutre enn med bolter som tyskerne bruker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Mai 29, 2013 Share Skrevet Mai 29, 2013 Da er det skjedd igjen: Fikk bilen over seg og omkom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Mai 29, 2013 Share Skrevet Mai 29, 2013 En BMW entusiast har gått bort. RIP Tragisk :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Mai 29, 2013 Share Skrevet Mai 29, 2013 Når det gjelder originaljekken til BMW(som kommer på bla. E36), synes ikke den er ikke så fæl igrunn.. Den går jævlig lavt og den kan jekke usedvanlig høyt. Trikset er å ta i bruk stoppeskoen som også følger med bilen og tenke litt på underlag og retningen på jekken. Har samme type jekk på Merca og synes den er helt grom, jekker først opp på garasjejekken sålangt det går på gummiputa på kanalen med en 2/4" under(det er litt slitsomt med så fine gjenger i originaljekken.. mye sveiving). Deretter stiller jeg opp originaljekken på 3x2/4" og fortsetter å jekke mens jeg stadig legger under på garasjejekken for å følge på. Med denne metoden har jeg jekka Merca så høyt bak at jeg ikke rakk opp til drivakslene bak når jeg lå på rullebrettet(Jeg overdrev jekkinga litt..)! Uten stor dramatikk og ordnede forhold. Jeg har i det siste lagt merke til at står ikke garasjejekken på et helt plant underlag(har fliser med fall i garasjen) ,så har jekken en tendens til å legge seg over på 2 eller 3 hjul.. Dette er en tanke skummelt om man ikke er obs.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet August 29, 2013 Share Skrevet August 29, 2013 Da har det skjedd igjen. Tragisk.. http://www.ta.no/nyheter/vest-telemark/ ... 833148.ece http://www.varden.no/nyheter/mann-omkom ... -1.8042904 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet September 9, 2013 Share Skrevet September 9, 2013 S-klassen falt oppå meg grunnet skjult rust i kanalfestet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå