Gå til innhold

Hvor skal vi kjøre vår BMW i fremtiden?

Kjell Z3
 Share

Anbefalte innlegg

Det er ubegripelig at det store flertallet av politikere ikke ser betydningen av en rask veiutbygging. Tallene er krystallklare : (1) Statistikken sier at det vil ta 50-70 år før stamveinettet vårt er oppe og går i den stand det burde vært i dag, i tillegg kommer alle de andre sterkt trafikerte veiene som forfaller eller ikke har planlagt utbedring i overskuelig fremtid. (2) Trafikken har økt med over 50 % siste 12 år. (3) Befolknkngen vil vokse fra 5 til 6 millioner de neste 15-30 årene.

Når skal myndighetene se at veibyggingen på ingen måte står i stil med tallfakta som jeg her har lagt frem? Handlingsregel eller ikke, dette kan man ikke lukke øynene for, det vil til slutt ruinere norsk næringsliv, varene og bilene må frem. De nevner ofte kolektivtrafikk, men det er ingen løsning, et godt kolektivtilbud er noe som må være i tillegg til gode veier og ikke i stedet for... Sigbjørn Johnsen uttalte nettopp at det ikke kom på tale å bygge flere veier enn det som var i planene. Det er på tide noen tenker på våre etterkommere, regjeringen og de fleste på stortinget skyver problememe over på de neste generasjonene med påskudd om at det er bra å overlate en stor oljeformue til dem. Sannheten er imidlertid at de overtar et oppussingsobjekt der man ikke vet hvor man skal begynne, og det er så mye at det er umulig å få det gjort. La våre etterkommere heller overta et land i god stand, da kan de lettere skape nye arbeidsplasser selv og utgiftene deres blir mindre.

Jeg blir så forbanna og fortvilt når de som burde forstå ikke forstår noe som er så opplagt..

MÅTTE BARE FÅ DET UT, DET GJORDE GODT................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Fremskrittspartiet kommer ikke til å styre landet alene, det tror jeg ikke de er kompetente til heller. De andre partiene er dessverre like lite villige til å bryte handlingsregelen som regjeringspartiene.

Om all politikk handlet om vei hadde FRP fått min stemme. Slik den blå sammensetningen blir så vil det ikke bli så veldig mye mer veier da heller tror jeg, om de ikke plutselig åpner øynene da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig fornøyd med mengden veiprosjekter som er på gang pr. i dag. Kunne dog tenkt meg litt høyere kvalitet på det som blir bygget.

Håper høy oppslutning hos de blå gjør at dagens regjering kanskje kjører noen kroner ekstra i veiene som blir bygget.

Tror forøvrig de som flytter ut av landet for å få bedre veier vil bli skuffet når de oppdager at det finnes værre ting her i verden enn dårlige veier. ;)

Dette "verdt et forsøk" argumentet er det værste jeg hører. Det er en grunn til at dem ikke har hatt makten enda.

Hadde vi latt dem regjere på 90-tallet hadde nok statoil blitt solgt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har så rett, så rett!

Jeg vurderer sterkt å flytte fra Norge om 4-5 år.

Pga veiene? :D Ikke krisemaksimer, er jo andre ting med landet som er bra ;)

Ingenting som heter dårlig vei, bare dårlig bil (æsj, det rimer ikke)..

Neida, hadde fint lite med veiene å gjøre!

Skrev opprinnelig mer i innlegget, men forkortet det så mye at det ble dårlig formulert.

Så ser hvordan det fremstår! hehe

Jeg vurderer seriøst å flytte til utlandet.

Har mest med at jeg har byttet utdanning til en der man kan få mange gode jobbtilbud utenfor Norge, så jeg kan få drømmehuset og en fin ny BMW, med palmer i hagen og stabil årstemperatur. Mao norsk lønn i utlandet.

Hvis jeg skal fortsette å bo her, og samtidig skulle jobbet med det jeg elsker, måtte jeg ha jobbet veldig mye svart, og hadde vært heldig om jeg fikk lån på en liten leilighet, mens bilen måtte vært brukt og noen år gammel.

Så har jeg bodd i Spania et år her og der i barndommen, og et år når jeg var rett over 20. Så trives veldig der nede, og kunne tenkt meg å bo der permanent.

Tanten til samboeren flyttet nylig til Frankrike. Hun jobber 2 uker av/på i Bergen, med narkomane og misbrukte tenåringer etc. Så da bor hun på jobben i 14 dager, så bor hun hjemme i Frankrike i 14 dager. Er mange måter å gjøre det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg ville satset på en karriere i sør-Europa nå om dagene. :)

Det er forøvrig en god del nordsjø-arbeidere som bor i utlandet, noe som virker ganske fint ut. Dessverre tror jeg ikke det er så spennende å sitte et sted med gode veier alene, langt fra familie og venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge er verdens BESTE land .........

Har dere ikke hørt det ??

Høye lønninger ,mye ferie ,fin natur ,is kaldt 9 mdr i året ,

Alt er på stell ,helsevesenet ,skoler,,,, ja alt skinner som det skulle ha vert nytt.

Og så lenge alle vil slappe av og nyte et slapt liv så er jo norge bra.

Om jeg over lever 14 år til i dette landet så drar jeg til asia .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg siktet ikke direkte til FRP egentlig, men jeg har troa på en kombinasjon av Høyre og FRP. Mye ulikt, men mye likt også. Verdt et forsøk :P

Hadde absolutt vært artig å latt FRP og Høyre fått prøve seg å se hva de er gode for, de som sitter nå må iallfall bort før de skakk kjører landet enda mer #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror forøvrig de som flytter ut av landet for å få bedre veier vil bli skuffet når de oppdager at det finnes værre ting her i verden enn dårlige veier. ;)

Så sant som det kan sies... og dette burde understrekes med tre streker. Man skal ikke lenger enn til Danmark før arbeidsløsheten er foruroligende høy innenfor enkelte bransjer (f.eks når det gjelder ingeniører og arkitekter). Jeg har pendlet i to år mellom Århus og Oslo (den gangen man kunne fly mellom Billund og Gardermoen for 400 kroner), men det var svært vanskelig å få en slik arbeidssituasjon til å fungere på en god måte med et alminnelig familieliv (type: to voksne, to barn og en vovse). Jeg gjør det derfor ikke en gang til uansett hvor høye lønningene er i Norge. Enten så flytter jeg tilbake til Norge eller så blir jeg hvor jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant som det kan sies... og dette burde understrekes med tre streker. Man skal ikke lenger enn til Danmark før arbeidsløsheten er foruroligende høy innenfor enkelte bransjer (f.eks når det gjelder ingeniører og arkitekter). Jeg har pendlet i to år mellom Århus og Oslo (den gangen man kunne fly mellom Billund og Gardermoen for 400 kroner), men det var svært vanskelig å få en slik arbeidssituasjon til å fungere på en god måte med et alminnelig familieliv (type: to voksne, to barn og en vovse). Jeg gjør det derfor ikke en gang til uansett hvor høye lønningene er i Norge. Enten så flytter jeg tilbake til Norge eller så blir jeg hvor jeg er.

Men nå var dette en debatt om veier, ikke det som er bra her i landet. Poenget mitt er jo at selv veiprosjektene som pågar ikke dekker trafikken om 20 år.

Vi har hatt borgerlig regjering før også uten at landet er fullt av motorveier av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...