SigurdE36 Skrevet April 29, 2012 Share Skrevet April 29, 2012 "Norsk" film Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet April 29, 2012 Share Skrevet April 29, 2012 "Norsk" film den filmen er faktisk litt kul, men tar alle eldre bmw'er under en kam, vi er alle kebab gangstere, walla bror! sant ey man? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OrjanBmw Skrevet April 30, 2012 Share Skrevet April 30, 2012 merket iallefall at kebabforbruket mitt gikk opp etter jeg skaffet meg min E36 Izzat anbefales, god film for å være norsk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matz Skrevet April 30, 2012 Share Skrevet April 30, 2012 En kamerat av meg kjøpte seg en E36 325 coupe av en "bekjent" som drev med litt tvilsomme saker før i tiden, han som kjøpte bilen ble stoppet så ofte og ble så plaget at det endte med at han solgte bilen lengre opp i landet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik89 Skrevet April 30, 2012 Share Skrevet April 30, 2012 Det er ikke mange gangene politiet lar vær å stoppe meg om de havner bak meg, men det finnes tilfeller hvor de kjørere forbi istedet (når de skrur på blålysa bak meg). Men jeg har ikke noe å skjule, så er jo bare å kjøre inn til siden og vise papirene ;P m-tech, senk, felger = oppmerksomhet, mest fra politiet. Men jeg tror alle politifolka i skien har stoppa meg nå, og vet alt er på stell, for jeg har ikke blitt stoppa på noen måneder nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpiXi Skrevet April 30, 2012 Share Skrevet April 30, 2012 her er gamle bilen min den så litt kebab ut men ble aldri stoppa med den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet April 30, 2012 Share Skrevet April 30, 2012 bare noen tanker til den første siden.. Vis meg en politimann (billedlig talt, altså, en nevneverdig andel av up styrken) som i det hele tatt ser forskjell på en firer og sekser. De har så lite greie på hva dem driver med (når det kommer til rent tekniske ting) at det meste kan være galt, hadde dem i det minste sjekka dekkmønster, og brydd seg mindre om kranglinga rundt nær/park/tåkelys (jeg driter i hele den diskusjonen der, kjører med kjørelys jeg). Det er jo den sikreste måten å unngå å få pes for noe som faktisk er galt (hør gjerne med yrkessjåfører), ettersom den tekniske innsikten er totalt fraværende vil man lett slippe unna med alvorlige feil om man gir dem en feil de forstår å henge seg opp i (ref tåkelys). Noen gjør en fantastisk jobb som tjenestemenn, desverre er og blir en stor andel av den yrkesgruppen totalt cowboyer (dog godt skjult bak "gode holdninger"), med et hjernevaska forherliget syn på seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon85 Skrevet April 30, 2012 Share Skrevet April 30, 2012 Ikke glem småkongene som ikke tåler å ha makt, de som har et behov for å markere seg ved enhver anledning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet April 30, 2012 Share Skrevet April 30, 2012 Litt lettvint å komme med slike påstander TRF-Racing. Vis meg en dataingeniør som ser forskjell på en sekser og firer (er ikke både dirtydicky og fredrik her inne utdannet innenfor det feltet)? Vis meg en snekker som ser forskjell på en sekser og en firer (tipper det er noen snekkere her inne) Vis meg en automatiker/elektriker som ser forskjell på en sekser og en firer (jeg kjenner iallefall flere) Tipper du finner et godt spenn i arbeidstitler om du ser gjennom medlemsmassen på bimmers.no eller bmwccn. Jeg kjenner en snut, og han ser forskjell på en firer og sekser. Han lærte faktisk å telle så tidlig som på ungdomsskolen. 100% av snutene jeg kjenner ser altså forskjell på en firer og en sekser. Han kjører forøvrig i UP, og stopper ofte opphora e36'er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet April 30, 2012 Share Skrevet April 30, 2012 Det er jo den sikreste måten å unngå å få pes for noe som faktisk er galt (hør gjerne med yrkessjåfører), ettersom den tekniske innsikten er totalt fraværende vil man lett slippe unna med alvorlige feil om man gir dem en feil de forstår å henge seg opp i (ref tåkelys). Kjenner meg litt igjen i den. Jeg ble stoppet i min e39 fordi jeg hadde gule lys på den. Siden de trodde at jeg hadde gule pærer, slapp jeg greit unna ved å sitere kjøretøysforskriften. De la ikke merke til manglende parklys, felger og senk som ikke var godkjent i vognkortet og frieksos etter downpipe. Men til gjengjeld hadde de nok ikke stoppa meg hvis det ikke var for den feilen som var lett å henge seg opp i. Når det kommer til trakkasering av bmw eiere, virker det som politiet er mye hissigere på å stoppe ungdom i modifiserte biler på østlandet enn på vestlandet. Jeg har kjørt rundt i E30en i 6 år uten å blitt stoppet en eneste gang utenom promillekontroll og dokumentkontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet April 30, 2012 Share Skrevet April 30, 2012 flonoen, lese innlegget mitt på nytt, og kanskje med en smule mindre motvilje? Jeg kjenner flere snuter, og jeg har hatt tåpelig mye med dem å gjøre (jeg er ingen kjeltring, kjører ikke noe videre provoserende, men har ofte hatt kjøretøy som tiltrekker seg slik oppmerksomhet, deriblant traktor regga atv for flere år siden) Yngvejos, akkurat slike ting ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet April 30, 2012 Share Skrevet April 30, 2012 Leser at du skriver at de ikke ser forskjell på firer og sekser, det tror jeg de gjør om de tar seg bryet med å åpne panseret. Enig med at de kanskje ikke alltid har kompetansen/muligheten til å finne rust i bærende konstruksjoner, tfinne ut om innmaten i katten mangler så avgasskrav ikke innfris, om man har økt turbotrykket på biler det gjelder, og sikkert i mange tilfeller ikke vet hva motorer som ble levert med og uten turbo. Men du skrev vel at de ikke ser forskjell på firer og sekser? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet April 30, 2012 Share Skrevet April 30, 2012 Men alder på bil har uansett noe å si. Har du en bil som ikke er gammel nok til å være en veteran eller klassiker samtidig som den ikke er ny nok til å virke som du er en "ordnet" person, er det jo ikke til å stikke under en stol at man oftere blir stoppet. Godt poeng. Jeg har merket dette ekstremt godt. Livet på veien kan faktisk bli slitsomt hvis man har en oppjazzet halvgammel bil, da man er fritt villt for lensmannen. Blitt stoppet i underkant av 40 ganger de siste ti årene, og 30 av dem var bare bullshit pga fordommer. Det mest ekstreme jeg opplevde var en gang jeg kom langs landeveien i fartsgrensen, og en uniformert V70 kom i motgående. Han la seg midt i veien og prøvde å presse meg ut på jordet...Jeg ble mektig forbanna, og kjørte fra faenskapet. Så politiet er de siste jeg respekterer, makan til maktkåte bygdetullinger skal man se lenge etter. Jeg betaler skatt hvert år samt masse moms og avgifter, bruker ikke narkotika og fyllekjører ikke. Hvem faen er de som tror de kan bruke mafia-metoder for å vise "makta" si ovenfor arbeiderklassen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet April 30, 2012 Share Skrevet April 30, 2012 ... skjønner ikke hva du prater om, det er ihvertfall ikke politiets jobb det du nevner. Jeg svarer på folks teorier om at "e36 blir my stoppa siden det er så vanlig å bygge om." Nytter ikke å stoppe på det grunnlaget når en ikke ser forskjell allikevel. Hadde en småhissig tds for noen år siden, ble stoppa med denne, hvorpå snuten begynte å krangle på at det hørtes mer ut som en 535i, og at den trolig var ombygd, hva i helvete jeg tror jeg holder på med bla bla. Dette var for ordens skyld i bergen. En annen, mer fornuftig kar har bestemt seg for å gi blanke i dette, og sjekker mønsterdybde på dekk, ser over bremser osv. Hvorpå han huker tak i førstnevnte og presiserer at dekk og bremser er "jævlig bra" (bilen rulla forøvrig på 245 foran, 265 bak, nye dekk, brembo 4 pot bremser, nytt osv). Han bryr seg tydeligvis lite om dimminsjonen som ikke står i vognkortet (hvilket jeg synes er bra). En annen tur blir jeg stoppa, denne gangen med min nåværende frue på passasjer plass, vi kjører kanskje 85 på speedo i 80 sone, mellom kongsvinger og flisa. Brått kommer det en politimann løpende ut i vegen og vifte med armene, jeg ruller ned vinduet og spør høflig om jeg kan hjelpe han med noe. Fyren dirrer av sinne, banner og steiker verre enn de fleste jeg har hørt, hva slags kjøring dette er, jeg ser på han litt spørrende, da jeg vet jeg har kjørt lovlig, fyren skriker og banner videre. Henviser meg til at "slik går det med sånn kjøring" (to atver på jordet ved vegen, kræsja med hvernadre). Jeg legger meg flat da fyren er jo totalt i svart og handler irrasjonelt (svart, da mener jeg på stressnivå pyramiden for de som vet hva det er). Jeg kjører videre, og ser at noen hundre meter lengre nede (der han nettop kom fra) er det 50. Bra at de har kontroll iallefall. Gassa jeg eller provoserte med bilen? nei. Det var en e34, med svarte fangere, panser og en skjerm, den så isåmåte noe skabbete ut. Har lite respekt for folk i uniform som ikke greier å te seg bedre. Er dette mine eneste to eksempler? nei. Ble stoppa 7 ganger på 6 måneder med atv (aldri tatt for noe, alltid fått en form for beklagelse etterpå). UP kom uten lys vi holdt på å treffe hverandre (15kmt, men det var bekmørkt og de kom bak fra sida). Blitt stoppa flere ganger med bil også. Senest i dag lå en up bil helt oppi ræva mens fruen kjørte, i 2 mil. De var ikke interessert i oss eller noe, han bare hadde en slik kjørestil, men vent, kanskje han kan gjøre det siden han har c160? da er han jo automatisk verdensmester på bilkjøring og risikoforståelse. Eller når ei frekk dame stoppa meg i laser kontroll, uten at jeg hadde kjørt for fort, hvorpå jeg høflig spør hva jeg kan hjelpe henne med. Det ender med at jeg må gi en lang avhandling på hva jeg gjør på jæren, når jeg har adresse på østlandet (jeg prata på den tiden kav jærsk, så burde ikke være så vanskelig å forstå). Jeg forklarer at jeg har familie her som jeg besøker, nja, det var merkelig. Hvorpå jeg til slutt blir lei og sier at dette har du vel ikke noe med allikevel. Får da kjøre videre. Dersom den etaten der hadde begynt å tygge litt på hva det vil si å være en tjenestemann, ville jeg nok brått fått større respekt for flere av dem. Når det er sagt møter jeg hver og en med respekt, synd å se at så få fortjener det. Jeg har ørten flere eksempler, men det er ikke poeng i å dra frem. Jeg har også gode eksempler, bare litt færre. Og til de som er redd for å bli tatt for motor, felger, senk, skru på tåkelysa så ordner det seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet April 30, 2012 Share Skrevet April 30, 2012 Men alder på bil har uansett noe å si. Har du en bil som ikke er gammel nok til å være en veteran eller klassiker samtidig som den ikke er ny nok til å virke som du er en "ordnet" person, er det jo ikke til å stikke under en stol at man oftere blir stoppet. Godt poeng. Jeg har merket dette ekstremt godt. Livet på veien kan faktisk bli slitsomt hvis man har en oppjazzet halvgammel bil, da man er fritt villt for lensmannen. Blitt stoppet i underkant av 40 ganger de siste ti årene, og 30 av dem var bare bullshit pga fordommer. Det mest ekstreme jeg opplevde var en gang jeg kom langs landeveien i fartsgrensen, og en uniformert V70 kom i motgående. Han la seg midt i veien og prøvde å presse meg ut på jordet...Jeg ble mektig forbanna, og kjørte fra faenskapet. Så politiet er de siste jeg respekterer, makan til maktkåte bygdetullinger skal man se lenge etter. Jeg betaler skatt hvert år samt masse moms og avgifter, bruker ikke narkotika og fyllekjører ikke. Hvem faen er de som tror de kan bruke mafia-metoder for å vise "makta" si ovenfor arbeiderklassen? +1 er ikke den første som vil yppe med onkel blå, men hvis du har nesten 200 hester mer enn onkel og blir behandla som dette, er dette noe jeg lett ville ha gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå