Gå til innhold

Shell's nye drivstoff

Jay-O
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Står her på en Shell stasjon og leser litt i brosjyren for deres nye V-power bensin og diesel. Syns det virker interressant at de har en diesel med rensemidler i, men har det noe for seg? Dette er ikke som tyske Racing Diesel? Hva er langtidseffekten av å bruke denne type drivstoff? Shell viser til ingen vitenskapelige fakta eller verdier, bare lover gull og grønne skoger.

Hva mener dere? Er det noen der ute som sitter på reell info om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ny gimmick for å tjene mer penger : ))

Du i din hverdagsbil vil ikke merke noe forskjell. Bilen din har bedre av hyppigere bytte av slitedeler istede (bensinfilter, luftfilter, olje, plugger, katalysator etc.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shell sier vel at du vil merke forskjell "allerede etter 240 mil" dieselen vil koste 80 øre mer pr liter , bullshit........kjøp heller en dyserens til 100 lappen og få akkurat samme resultat, alt skal høres så lukrativt ut med samarbeid med Ferarri osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo reklameshit da, for og tjene mer penger, og at folk skal velge dem, og ikke Statoil og de derre, men er vel samme bensina eller dieselen anyway... :roll:

Jeg beit faktisk på det. Oppdaga at det sto 98 v-power på kortautomaten når jeg fylte her om dagen, så når jeg nå skulle fylle bensin igjen tenkte jeg at jeg kunne fortsette å ha v-power i systemet. :lol:

Tviler på at det er særlig forskjell kontra vanlig 98 oktan, men det gir jo en god følelse at drivstoffet muligens renser motoren litt ekstra. Dumpa ei flaske seafoam i bensintanken før jeg fylte v-power første gang, så det er ikke godt å si hva som er årsaken hvis det blir noen forbedringer. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vedde på at avgiftsfri diesel er bedre for motoren.

På gamle dieseler så får man høyere toppfart på avgiftsfri enn den søppel-dieselen som leveres i dag. Den ødelegger bare dieselpumpene. Dieselen i Tyskland sies også å være bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...