Gå til innhold

Turbo-HF's "nye" stolthet: BMW 520dM F10 2011! <3 :-D

Share

Anbefalte innlegg

Da er det ikke noe å tenke på. Er bilen norsksolgt har den vell 5 års?

Den er importert, så 2 år uansett. Fikk den i mai da jeg kjøpte den.

Skjønt, ingen BMW'er er produsert i Norge, så synes skillet er mer eller mindre meningsløst, de kommer fra samme fabrikk i München.

(Betaler ikke 50 - 80000 mer for tilsvarende bil, bare for at den skal være ny fra Bilia, eller Bavaria.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff nå skal jeg pirke fælt HF, men 5-serien lages i Dingolfing noen mil utenfor München, er kun 3-serie sedan og Touring som lages ved fabrikken inne i München :wink:

Er forøvrig enig, er ikke verd å betale opp imot 100 000,- for en Norsk bil, eneste forskjellen er den såkalte Cold clima versjonene med litt kraftigere varmeapperat, forvarmer og oppvarmere spyler dyser. Jeg klarer meg fin fint uten dette iallfall, selv om spyler vesken har fryst så jeg ikke får spylt vinduet. Med det er den dårlige spylervesken sin skyld og ikke bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff nå skal jeg pirke fælt HF, men 5-serien lages i Dingolfing noen mil utenfor München, er kun 3-serie sedan og Touring som lages ved fabrikken inne i München :wink:

Er forøvrig enig, er ikke verd å betale opp imot 100 000,- for en Norsk bil, eneste forskjellen er den såkalte Cold clima versjonene med litt kraftigere varmeapperat, forvarmer og oppvarmere spyler dyser. Jeg klarer meg fin fint uten dette iallfall, selv om spyler vesken har fryst så jeg ikke får spylt vinduet. Med det er den dårlige spylervesken sin skyld og ikke bilen :)

Flisespikking, min venn! ;) Hehe, detaljer er viktig, men ikke så nøye, BMW 5'ern er likevel syd-tysk! ;) Dette fungerer i mengder for meg, men nå er det sovetid for å få bilen avgårde imorgen. Blir diagnose, finne feilen og softwareoppdatering, tenker jeg. Vil og skal ha den friskmeldt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men cold climate greia er faktisk ganske hendig å ha. Alltid lurt på hvordan bilen min klarer å blåse varmt i kupeen med engang. Viser seg at de faktisk har en elektrisk oven ved kupeviften, som starter når det er mindre en fem varmegrader ute. Dermed varmt i bilen i løpet av veldig kort tid. Er vel også grunnen til at BMW ikke har webasto standard slik mange andre biler har.

Ellers veldig kjedelig og høre at du har problemer, selv om det ordner seg på garanti så er det jo veldig mye styr å få den kjørt bort og hente den. Ofte må man organisere veldig og ta fri fra jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men cold climate greia er faktisk ganske hendig å ha. Alltid lurt på hvordan bilen min klarer å blåse varmt i kupeen med engang. Viser seg at de faktisk har en elektrisk oven ved kupeviften, som starter når det er mindre en fem varmegrader ute. Dermed varmt i bilen i løpet av veldig kort tid. Er vel også grunnen til at BMW ikke har webasto standard slik mange andre biler har.

Ellers veldig kjedelig og høre at du har problemer, selv om det ordner seg på garanti så er det jo veldig mye styr å få den kjørt bort og hente den. Ofte må man organisere veldig og ta fri fra jobben.

Jo, takk for det, ja er kjedelig.. Ikke vant med problemer, ikke hatt det tidligere, og derfor var det rart at den ikke ville starte. Virket fint på kjøreturen mandag, etter det ville den ikke starte. Hørte noen rare lyder under bilen, av og til, også, men.. De skal undersøke hele bilen med fullsjekk nå, så får vi se... Håper det er en enkel sak og bagatell å friskmelde den igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har jeg nettopp snakket med dem. De var travle, men ser ut til at det løser seg enkelt, for de hadde klart å få flyttet den, så den starter tydeligvis nå. De fortsetter å lete igjennom grundig, så satser fremdeles på at det er en bagatell. Lurer på om det er kulda som hadde frosset dieselfilter eller pumpen, da? Spent på å få avklart årsaken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...