Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Kan du forklare litt mer hvordan du gikk frem for å fjerne rusten?

Veldig fine bilder! Nydelig bil!

Vel i og med dørene hadde denne vanlige rusten nederst, på dørene ,valgte jeg og gjøre det enkelt.

Drill med rondell ,type " negerkuse".Altså den rondellen som er svart plastlignende.Veldig god.

Derretter,2 lag Wurth rustomvandler,2lag Corrostabil rustkiler.Så mange tynne lag med lakkboks,avsluttet med klarlakk.

Når der var gått en uke ,brukte jeg en grov rubbiing,får å få overgang fra gamel til ny lakk så gjevn som mulig.

Det som er viktig,ikke bruk tape ,da får du en voldsom overgang fra gammel til ny lakk.

Men jeg er ikke ferdig,kan lage en mer detaljert "greie" når jeg gjør det andre plasser.

Går du inntil bilen,ser du selvsagt at noe er gjort.Men for gud å hvermansen,må du vite om det.

Flott oppdatering Jan (som alltid) :) Blir det å vrake Opelen altså?

Takk for det :).

Ja Opelen ble taksert som vrak etter noen kjørte på den.

Var egentlig greit da bilen var til salgs.

Det som ikke var greit,var å ringe den stakkars familiefaren som egentlig hadde kjøpt den og si at bilen var kollidert.

Så nå blir det ny familiebil etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten ,men gøy oppdatering.

På lørdag ,så var vi på tur til en plass som heter Åmli.

Vi reiste inn på bakeriet der og spiste.

Mens jeg satt der,la jeg merke til at der var endel eldre mennesker på utsiden.Tenkte ikke mer på det inntil der stod to menn og tok bilder av bilen.

Da ble jeg nysgjerrig...:).

Gikk da ut og gikk mot bilen.

De ble litt brydd ,men jeg begynte å prate med dem.Det viste seg at det var sveitsere som var på tur.

Det viste seg at dette var Bmw entusiaster og at de likte denne bilen godt.

Fargen på bilen med lyst sportinteriør,gjorde at spesielt han ene,var i ekstase."perfekt,perfekt,wunderbar".sa han hele tiden.

Han hadde hatt mange e32 og e34.Holdt forøvrig på og restaurere en 530v8 og brukte en e34 518 som jobb bil ettersom jeg skjønte.:).

De lurte på fortid på bilen og jeg forklarte alt fra A til Å.

Bilen mente de at jeg aldri måtte kvitte meg med da ,det begynner å bli vanskelig med e34 gennerelt,samt at en manuell 535i begynner å bli kult biler nedover i Europa.

Er ikke hver gang enn treffer enrusiaster oppi landet.

Følte jeg måtte dele dette:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste nettopp hele "Sveigis sin e34"..

 

Må si jeg er imponert over noen som elsker bilen sin så høyt! Du må nok ha noen timer i denne bilen, haha! Selv er jeg en e34 engasjert gutt på 16 år, som eier en 520i. Lyst til å pusse og fiffe den opp skikkelig, men vet ikke om det er tilstrekkelig desverre. Er redd for at det er mye å gjøre..

Men kan være ett utgangspunkt i noe.. med tanke på at forrige eier nevnte at bilen kan få skilter, med bare vise TUV papirer på senkesettet. 

 

 

 

Stå på!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste nettopp hele "Sveigis sin e34"..

 

Må si jeg er imponert over noen som elsker bilen sin så høyt! Du må nok ha noen timer i denne bilen, haha! Selv er jeg en e34 engasjert gutt på 16 år, som eier en 520i. Lyst til å pusse og fiffe den opp skikkelig, men vet ikke om det er tilstrekkelig desverre. Er redd for at det er mye å gjøre..

Men kan være ett utgangspunkt i noe.. med tanke på at forrige eier nevnte at bilen kan få skilter, med bare vise TUV papirer på senkesettet. 

 

 

 

Stå på!

 

Kan jo starte en tråd om bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble ble finere synes jeg.:).

Der surrer mye rundt i huet på Sveigis av og til og vet dere hva jeg skal teste til våren?

Det tar meg en lørdag inkludert skruing men jeg skal bygge den klin original for en dag.

Alt av fjærer,lykter skal byttes ut i originalt.

Felgene skal bort og krysseike i 15 skal på.

Altså kun for å se hvordan den da.Dette gleder jeg meg til.

Men den blir ikke sånn.

Nå er den sånn jeg vil ha den:).

Det blir kult, da skal vi ha fotoshoot av bilene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste nettopp hele "Sveigis sin e34"..

 

Må si jeg er imponert over noen som elsker bilen sin så høyt! Du må nok ha noen timer i denne bilen, haha! Selv er jeg en e34 engasjert gutt på 16 år, som eier en 520i. Lyst til å pusse og fiffe den opp skikkelig, men vet ikke om det er tilstrekkelig desverre. Er redd for at det er mye å gjøre..

Men kan være ett utgangspunkt i noe.. med tanke på at forrige eier nevnte at bilen kan få skilter, med bare vise TUV papirer på senkesettet. 

 

 

 

Stå på!

 

 

Leste nettopp hele "Sveigis sin e34"..

 

Må si jeg er imponert over noen som elsker bilen sin så høyt! Du må nok ha noen timer i denne bilen, haha! Selv er jeg en e34 engasjert gutt på 16 år, som eier en 520i. Lyst til å pusse og fiffe den opp skikkelig, men vet ikke om det er tilstrekkelig desverre. Er redd for at det er mye å gjøre..

Men kan være ett utgangspunkt i noe.. med tanke på at forrige eier nevnte at bilen kan få skilter, med bare vise TUV papirer på senkesettet. 

 

 

 

Stå på!

 

 

Takk for at du leste hele tråden ,og noen sider har det blitt.

Vel om jeg elsker den så høyt,kan vel diskuteres.:).

Jeg er vel mest egentlig opptatt av å ha reddet den,sånn at den er på veien.Og en gammel e34 trengs det mange timer på hvis enn skal ha den respektabel.:).

Så ja,jeg har brukt mye tid,krefter og penger på den ,men absolutt verdt det i mine øyne.

Det at du er en 16 åring med engasjemang for e34 er et godt tegn.

Å begynne som du gjør med en 520 er og lurt.

Sats på å få bilen på veien.

Begynn med det små,så ser du bilen blir ferdig,ikke stress med det,men heller ikke ha for lange pauser med den.Da blir det et drømmeprosjekt du gir opp og tilslutt hiver..

Start opp en tråd du og husk at her er det mange som kan hjelpe til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel folkens,stadig noe som dukker opp.

Skrev for en tid siden at jeg har fått skaffet rustfrie dører og bagasjeromlokk.

Dette skulle vært hentet for lenge siden og for å være ærlig ,har jeg ikke prioritert det.

En kombinasjon med masse jobbing,krash av annen bil,tømming,salg av et hus,har gjort at jeg ikke har fått hentet det men...

Igår fikkjeg en melding om at han hadde dette liggende enda og ikke nok med det,han leverte det på døren neste mandag da broren hadde flyttet i nærheten av meg.

Snakk om service.

Så nå blir det myye skruing og ikke minst update fremover:

Og det beste,en mer eller mindre rustfri e34 :) :).

 

Litt bilder av delene:

 

post-58602-0-77677400-1443617499_thumb.j

 

post-58602-0-82044400-1443617570_thumb.j

 

post-58602-0-67843500-1443617654_thumb.j

 

De nye dørene ,skal behandles innvendig med owatrol og tynn tektyl.

Og om der skulle bli en evnt fargeforskjell,ja da har jeg en plan på det og.

Rubbe, rubbe så voksing.Mao ingen bekymring.

Endret av sveigis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...