Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Deler og div .Onsdagen.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Godt å få vasket bilen skikkelig, det trengs ett slik tak av og til innimellom all den vanlige vasken. Full pakke med plastfornyer, vindusrens, underspyling og prickbort :) Skal selv til å få lagt på litt voks på begge mine før vinteren, må bare finne litt tid for det er jaggu tidkrevende med to lag voks på begge bilene ;)

 

 

Ja ,det var på høy tid og godt å få gjort.

Ja denne gangen ble det skuret inn overalt men heldigvis lite fastgrodd.Prickbort gjør susen men den aller beste avfetting jeg har hatt var noe som het Texaco karroseri rens.Fy helsikke og god den var.Den tok alt.Bremsestøv,asfalt bensin/diesel.Desverre er denne borte fra markedet.

Bilene mine skal og vokses før vinteren og ja det krever sin tid ja.:)

 

Gammel sokk og autosol gjør susen :) deilig og få gjort reint litt :) flink du :) har du prøvd meguiars metal polish hørt den skal være bra ikke prøvd selv

 

He he,ja det gjør susen.Det enkle er ofte det beste.

Meguiars er ikke prøvd men kommer til å prøves da jeg er ferdig med Autosolen.Den beste skal visst være Venol.

 

Har lyst på polerte felgkanter jeg også, men akkurat nå går vel pengene til deler til eksosanlegget!

 

Polerte felgkanter er gøy:).

Ja eksos må til .Trist uten.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å få vasket bilen skikkelig, det trengs ett slik tak av og til innimellom all den vanlige vasken. Full pakke med plastfornyer, vindusrens, underspyling og prickbort :) Skal selv til å få lagt på litt voks på begge mine før vinteren, må bare finne litt tid for det er jaggu tidkrevende med to lag voks på begge bilene ;)

 

 

Ja ,det var på høy tid og godt å få gjort.

Ja denne gangen ble det skuret inn overalt men heldigvis lite fastgrodd.Prickbort gjør susen men den aller beste avfetting jeg har hatt var noe som het Texaco karroseri rens.Fy helsikke og god den var.Den tok alt.Bremsestøv,asfalt bensin/diesel.Desverre er denne borte fra markedet.

Bilene mine skal og vokses før vinteren og ja det krever sin tid ja.:)

 

Gammel sokk og autosol gjør susen :) deilig og få gjort reint litt :) flink du :) har du prøvd meguiars metal polish hørt den skal være bra ikke prøvd selv

 

He he,ja det gjør susen.Det enkle er ofte det beste.

Meguiars er ikke prøvd men kommer til å prøves da jeg er ferdig med Autosolen.Den beste skal visst være Venol.

 

Har lyst på polerte felgkanter jeg også, men akkurat nå går vel pengene til deler til eksosanlegget!

 

Polerte felgkanter er gøy:).

Ja eksos må til .Trist uten.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som alltid sveigis: strålende jobb utført!

Hmmm polering, vet ikke helt om jeg orker det flyr vinteren, og det går jo av med avfetting osv?

På min så har simringen i bakkant av girkassa begynt å lekke, ikke så altfor mye men noen dråper om dagen. Vurderer om jeg skal spare opp litt kronasjer til å få restaurert bilen i polen, da jeg har en bekjent som driver med slikt, da er det snakk om å rustsveise alt under, bytte foringer, slanger, pakninger, overhale motoren, girkassa og diffen, alt av understell pelles ned og lakket opp, hellakkering og alt av ledninger gåes over...

Det jeg tenker er at det er værdt det men det kommer til å koste rundt en 35 lapper.

Må bare spare litt B)

★sent from my wifi microwave★

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,ja siden jeg fikk vasket i går så gav jeg bilen et oljeskift nå idag.

Det var også på tide.

Bytter hvert 10-12000 km eller en gang i året.

 

Bilder av oljeskift er vel ikke akkurat "dæven å gøy" bilder men..

Uansett tok nå noen jeg.

 

Fra prosessen:

 

Ny olje:

 

post-58602-0-89550800-1410364324_thumb.j

 

Gammel olje:

 

post-58602-0-86711800-1410364385_thumb.j

 

Gammelt filter:

 

post-58602-0-94179800-1410364438_thumb.j

 

Tok og inspiserte den gamle oljen og den var ikke kullsvart mere mørkebrun svart.

Dette må jo tyde på at motor fremdeles er oppegående.Har ikke etterfylt siden sist jeg byttet ifjor og det er 11000 km siden.

Den holder seg midt i mellom på peilepinnen og det er jo bra.

 

Har nå fått syk inspirasjon til motoromsdetailing.

Diverse pakninger og slanger skal byttes sånn at ting er tett og tørt.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som alltid sveigis: strålende jobb utført!

Hmmm polering, vet ikke helt om jeg orker det flyr vinteren, og det går jo av med avfetting osv?

På min så har simringen i bakkant av girkassa begynt å lekke, ikke så altfor mye men noen dråper om dagen. Vurderer om jeg skal spare opp litt kronasjer til å få restaurert bilen i polen, da jeg har en bekjent som driver med slikt, da er det snakk om å rustsveise alt under, bytte foringer, slanger, pakninger, overhale motoren, girkassa og diffen, alt av understell pelles ned og lakket opp, hellakkering og alt av ledninger gåes over...

Det jeg tenker er at det er værdt det men det kommer til å koste rundt en 35 lapper.

Må bare spare litt B)

★sent from my wifi microwave★

 

Takk Rani.

Polering holder det hvis du ikke bruker sterk avfetting.

Det å restaurere bil i utlandet er det fler og fler som gjør og mange er imponerende flinke.:)

Men fallgruvene her må du også passe på.

Veldig mange som jukser.

35000 kr må jo være syyyykt billig hvis alt det er inkludert.

Men på en annen side så overasker det meg ikke.En tidligere kollega av meg sendte ned en 190 e merce som var bulkete og mye karroserirust.

En måned etter hentet han den,da hadde sveiset rust,byttet skjermer,diverse dører og sparklet opp hele bilen og lakkert den for 8000.

Han fikk en perm med bilder under prosessen.Der var det ikke noe juks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kjøpte min så var også olja ganske blank og fin flere 1000km etter oljeskift! Har mye å gjør med hvor mye grums som er i bunnpanna.. du får aldri ut all gammel olje ved en oljeskift, så ligger myyye gammelt grums nedi der. Så nå etter den lille servicen mens motoren var ute så spylte jeg rent, nå er olja helt blank selv en god stund etter oljeskift :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kjøpte min så var også olja ganske blank og fin flere 1000km etter oljeskift! Har mye å gjør med hvor mye grums som er i bunnpanna.. du får aldri ut all gammel olje ved en oljeskift, så ligger myyye gammelt grums nedi der. Så nå etter den lille servicen mens motoren var ute så spylte jeg rent, nå er olja helt blank selv en god stund etter oljeskift :)

 

Ja ligger nok endel grums i bunnen.Men så lenge olja er som den er så blir bunnpanne p.

Jaggu nok av andre ting som må gjøres før jeg gidder å sku av den :).

 

Har du justert ventiler noen gang på m30 Vegard?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, er en ganske enkel prosedyre.. trenger bare en 10 nøkkel og føleblad, 0,030mm skal det være mener jeg..

og må si meg enig der! montere bunnpanne var vanskelig nok selv med motor stående opp ned på en palle :D den krøllete korkpakninga var noe drit å dille med, tør ikke tenke meg hvor jævlig det er å gjøre under bilen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,ok.

Skal bytte toppdekselpakning og lurte på om jeg skulle tatt en justering.

Føler den tikker bitte litt,ikke noe avskrekkende men litt.

 

Apropo svart e34,

Du skulle sett den råååe svarte e34 en jeg så idag på den lokale Statoil stasjonen.

Tysk regga svart e34 klin nedpå,sorte de,sorte blinkers,baklykter som var sotet blinklys og noen 18 toms felger med kant fra pokkerskauen.

Ikke noe M styling kun ren original e34 med rette mods.Dææven den var fin.Trodde først det var din helt til jeg så skilta.

Uansett han tanket og jeg fylte bensin.

Han smilte og tok tommel opp og pekte på bilen min.Jeg pekte på bilen hans ,hilste og tok begge mine tomler opp :).

Rart med e34 entusiaster fra den brede verden,de vet å sette pris på bilene til hverandre.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten update her..

Mens jeg holder på med storservice og klargjøring til salg av den andre bilen trengte jeg akutt litt deler.

Tok meg en snartur til den lokale høggeren for noen deler.

Jeg fant ingenting til Opelen men der stodet par totalt ødelagte ,ihjelkjørte og ribbete e34er.

Ingen deler omtrent men jeg fikk derimot røsket med meg noen deler som var hele.

Bla nederste dørlist som jeg fikk av uten å ødelegge den.

Strøken girkule i skinn uten et slitemerke og tilslutt mappe til vognkort og diverse.

Bilder:

List:

post-58602-0-61239600-1410725442_thumb.j

Girkule:

Ny:(det brune,merke etter skrujern.Borte nå)

post-58602-0-49337300-1410725587_thumb.j

Så den gamle som kona bokstavelig talt har vrengt skinnet av.Forstå det den som kan!! :)

post-58602-0-35838100-1410725985_thumb.j

Tilslutt mappen:

post-58602-0-08213700-1410726052_thumb.j

Tørket av litt støv av denne og la alt av papirer til bil og diverse i denne.

Godt å ha litt orden:

Diverse bøker:

post-58602-0-75628100-1410726170_thumb.j

post-58602-0-87911000-1410726265_thumb.j

plassert i mappe:

post-58602-0-51894300-1410726323_thumb.j

Når jeg tittet litt i de servicebøkene som lå i mappen til bilen,fant et par artige bilder.

Bla E34 service bil:

post-58602-0-48082900-1410726456_thumb.j

Og annet i full utrykning:) :

post-58602-0-08297100-1410726520_thumb.jpost-58602-0-62913900-1410726570_thumb.j

Disse originalbøkene til min bil stod der mye rart .

Bla annet kunne du få Bmw Visakort, Bmw forsikring og egen Bmw leiebil hvis uhellet skulle være ute.

Var du i utlandet og noe skjedde,skulle der alltid stå en Bmw servicemann klar.

Hvor hadde det vært da i 92 og der hadde kommet en e34 servicewagon i full utrykning og ut kommer der en tysker i kjeldress nedtynget i verktøy og feilsøkte på bilen din mens du satt i bilen og slappet av i trygge hender f eks på Autobahn?

En ting jeg bemerket meg når jeg var på hoggeren nå er hvor lite hoggere demonterer biler.

Eksempel:

Stod en e39 som var ganske hel foruten en liten skade i front.Ellers hel bil med dører ,lykter og annet inntakt.

Sjokket blir stort da de tar hjulasteren ,elter den på siden,slår av katalysator,vrenger den over på siden og hiver den oppe andre biler.:(.

Voilla,god delebil ,,,vrak!

Er dette normalt tenkte jeg?

Og det var det idag desverre.

Hadde vært for 10 årsiden,hadde omtrent alle biler blitt demontert i molekyler.

Fler og fler velger å vrake bilene sine og heller kjøpe nye biler.Ikke så vanlig lenger å fikse opp bilene sine.

Blir stadig mindre og mindre garasjemekanikere som fikser biler og det er synd.

Er og helt slutt på å ta ut motorer,alt blir knust.

For noen år tilbake kunne du gå på hogger der jeg bor å få kjøpt motor på pall,nå må du skru ut selv og det kjapt.Grabben som knuser biler puster deg i øret når du er der oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som alltid: artig lesing :D den e34 service bilen har eg sett før en plass :) det med at eldre biler blir spiker syntes jeg er utrolig synd :( både 1. bilen min ( en rød 520 touring ) med lav km og reg nr st44000, og bil nr 2 en grønn e34 520 ombygd til 525, var blitt spiker. en del av livet mitt som var tatt vekk.. den røde som jeg tatt meg fast 2 ganger da jeg skulle inn til min brors høytalerverksted på rige, og en gang jeg ratta litt i veien der jeg havna på tvers, og trengte hjelp fra naboer for å komme ut. og en annen gang jeg skulle bytte dempere og fjærer hos en kompis på birkeland, topplagrerene var rusta i stykker, så vi bestilte fra el lokalt verksted på birkeland men det tok ei og en halv uke. bestilte gra gs med ekspress og kom dagen etter...

 

 dette er latterlig trist syntes jeg, biler som var fult brukenes til bruksbiler og hadde flere 100.000 km igjen å kjøre.. hadde kjøpt begge bilene for vrakpant enn at de skulle bli vraket. det var biler jeg la mye penger i, og tid samt kjærlighet, ja kjærlighet, orh som jeg savner de bilene altså ... 

 

den røde var jo ganske strøken også.. 

 

post-66648-0-64824400-1410740296_thumb.j

 

post-66648-0-01533800-1410740298_thumb.j

 

post-66648-0-19022600-1410740297_thumb.j

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pene biler det der spesielt den røde der er synd det at de har blitt til spiker ser jo ut som ganske strøkene biler
men det er vel altid en grunn til at biler går til hoggern
hogde selv en e34 535i manuel for et par år siden noe jeg angrer på den dag i dag men deler av den lever fortsatt rundt omkring i norge
er desverre sånne valg som må tas av å til men jeg burde nok egentlig ha solgt den til sveigis med tanke på hvordan hans blir tatt vare på ''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Deler og div .Onsdagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...