Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Deler og div .Onsdagen.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

som alltid: artig lesing :D den e34 service bilen har eg sett før en plass :) det med at eldre biler blir spiker syntes jeg er utrolig synd :( både 1. bilen min ( en rød 520 touring ) med lav km og reg nr st44000, og bil nr 2 en grønn e34 520 ombygd til 525, var blitt spiker. en del av livet mitt som var tatt vekk.. den røde som jeg tatt meg fast 2 ganger da jeg skulle inn til min brors høytalerverksted på rige, og en gang jeg ratta litt i veien der jeg havna på tvers, og trengte hjelp fra naboer for å komme ut. og en annen gang jeg skulle bytte dempere og fjærer hos en kompis på birkeland, topplagrerene var rusta i stykker, så vi bestilte fra el lokalt verksted på birkeland men det tok ei og en halv uke. bestilte gra gs med ekspress og kom dagen etter...

 

 dette er latterlig trist syntes jeg, biler som var fult brukenes til bruksbiler og hadde flere 100.000 km igjen å kjøre.. hadde kjøpt begge bilene for vrakpant enn at de skulle bli vraket. det var biler jeg la mye penger i, og tid samt kjærlighet, ja kjærlighet, orh som jeg savner de bilene altså ... 

 

den røde var jo ganske strøken også.. 

 

attachicon.gif10699318_10154625364100644_1164233378_n.jpg

 

attachicon.gif10708241_10154625364160644_833015094_n.jpg

 

attachicon.gif10704961_10154625364140644_812479029_n.jpg

 

 

Takk for hyggelig tilbakemelding.:).

Ja det er alt for lettvindt idag å vrake biler.Igjen et tegn på bedre økonomi og mindre interesse for å beholde eldre biler.:(.

Jeg tror dagens ungdommer ikke er så int . I biler som ungdom før.Isåfall er det mye billig dritbiler til drifting/sladding og ha en ny fin bil utenom.

Ja ,hadde passet på de to du viser til,hadde du jo hatt en fet Touring park,men disse måtte vel ofres for kjøp av 540?

 

pene biler det der spesielt den røde der er synd det at de har blitt til spiker ser jo ut som ganske strøkene biler

men det er vel altid en grunn til at biler går til hoggern

hogde selv en e34 535i manuel for et par år siden noe jeg angrer på den dag i dag men deler av den lever fortsatt rundt omkring i norge

er desverre sånne valg som må tas av å til men jeg burde nok egentlig ha solgt den til sveigis med tanke på hvordan hans blir tatt vare på ''

 

Ja ,noen valg kan være brutale uten tvil.Samtidig så må en jo se sannheten at er et kjøretøy alt for rustent eller gennerelt dårlig,så tjener man nok bedre på hogging/delesalg.

Ja ,jeg var faktisk inne på tanken når jeg så den du hadde.Men fokuserte fullt på den jeg har nå.Viktig å ha et prosjekt ferdig:).

 

 

Det er derfor jeg ikke tør annet enn å bare beholde min E34 selv. Så slipper jeg å møte på den på dynga om ett års tid fordi en eller annen løk har stukket av med skinninteriøret og andre brukanes deler :P

 

Det verste av alt er jo at det kunne skjedd.

Med din bil er det to kjøpegrupper.

Nr1,Den som har lett i hundre år etter et prakteksemplar av original e34.Beholder den sånn og passer på den som en smed.

 

Nr2.Den som leter etter en original bil som han kan modde i stykker.

Denne personen bruker bilen hele tiden med sjåfører og diverse.Etterhvert rakner bilen og ja som du sier,skinn i en bil og andre ting i en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste av alt er jo at det kunne skjedd.

Med din bil er det to kjøpegrupper.

Nr1,Den som har lett i hundre år etter et prakteksemplar av original e34.Beholder den sånn og passer på den som en smed.

Nr2.Den som leter etter en original bil som han kan modde i stykker.

Denne personen bruker bilen hele tiden med sjåfører og diverse.Etterhvert rakner bilen og ja som du sier,skinn i en bil og andre ting i en annen.

Ja det er scenarioet jeg også ser for meg og det er jeg ikke interessert i. Har er vel 5 stk som har kommet bort til meg og spurt om å få kjøpe bilen så langt, han ene var kammerat av en som jobber hos oss. 18 åring med capsen bakfrem (jeg kødder ikke, det var en typisk 18 åring), jeg bare NEI!!! Han andre er fetteren til en kompis, ordentlig fyr egentelig og jeg tror faktisk han hadde tatt vare på bilen....til å begynne med iallfall. Samt ett par PMer her på Bimmers med "ring meg om du skal selge". Nå som Camilla har kjøpt sin egen bil så spør alle meg "den gamle bilen din ryker vel nå da", "Nei hvorfor det, jeg trenger da vel ikke å selge min bil bare fordi ho kjøper seg bil" svarer jeg da. Joda er er sikkert mye med tre biler men jeg har en plass på 6x11 meter utafor her så plass er intet problem :P

Nei jeg koser meg hver gang jeg kjører E34en, F10 er verden beste bil til alt men det er likevel godt å kjøre verdens beste bil fra 90 tallet av og til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tilhører og kategori en på biler som er originale.

Min bil feks er modda etteroriginale spesifikasjoner som du kan få kjøpt over disk på Bavaria untatt effektanlegget.

Og det skal jeg aldri bytte ut.:)

Det gir en perfekt lyd til mine ører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tilhører og kategori en på biler som er originale.

Min bil feks er modda etteroriginale spesifikasjoner som du kan få kjøpt over disk på Bavaria untatt effektanlegget.

Og det skal jeg aldri bytte ut.:)

Det gir en perfekt lyd til mine ører.

Men ville du ikke få tak i anlegg med dobble stusser bak da? Mener du sa det men det er mulig jeg har innbillt meg det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nå påstå det ikke er så svart / hvitt som dere skal ha det til her da, men det er vel bare meg.

 

Nei Takza ,kan være enig med deg på en måte.

Men det er nå desverre sånn at alle er ikke like interresert i  ta vare på mange av disse klenodiene ,isteden kjører de de helt ut.

Jeg tenker ikke bare på e34 men biler gennerelt som hadde fortjent litt bedre pleie.

Men jeg er litt over gjennomsnittet interesert i biler og mange ser ikke like stor glede i disse  som jeg.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som forundrer meg med E34 er at de stadig er svært ettertraktede ungdomsbiler, det har de vært i 10 år nå og trenden ser ikke ut til å avta dessverre. Ingenting galt med at ungdom velger E34 men som med yngre eiere flest så er det ikke mye penger igjen til vedlikehold når tanken er fylt opp, lagt dette sammen med veldig hard bruk og man skjønner at dette er årsaken til at mange biler forsvinner ifra veiene. E34 er skuddsikre biler men som med alt mekanisk så kreves det vedlikehold over tid, dette gjelder for alle typer biler. Og når bilen først står der med la oss si gåen topp eller rådebank, pluss andre defekter som kommer av hjerjebruk. Da er det lettere å kaste den enn å fikse den opp igjen...

Det som til slutt kommer til å sette en stopper for dette er en kombinasjon av at de fleste bilene er blitt brukt opp og kastet mens de resterende har steget i pris. Akkruat det som har skjedd med E30 og delvis E28 nå de siste årene. Og det er litt synd for vil du ha en pen og fornuftig E30 med litt motor så må du ut med bortimot 100 000 kr, og det er ca dobbelt så mye som hva bilen burde ha kostet. Når en halvgrei 2 dørs E30 325I fra 1987 koster fort 90 000 kr, mens en strøken tipp topp E32 735I ifra 1987 koster 50 000 kr ja da er det noe feil en vei spør du meg. Men sånn er det når markedet får bestemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig det du skriver.Og at  e30 er blant topp 5 for bilentusiaster levner det ingen tvil om.

Et godt eksempel har jeg her.

På e30meet så stod der to karer og tittet på e34 540 en til Jaronn her på forumet og dere vet at denne er fiiiiin:).

Min stod på siden og begge disse mennene inspiserte bilene fra topp til tå.

Jeg sa ikke at jeg eide bilen men overhørte han ene si"Dette må vel være bilen til Sveigis på forumet".Han andre nikket og sa denne har vel han brukt mange timer på for å få den i den tilstanden som den er.

Han nadre svarte at han hadde fulgt med på tråden og at bilen var blitt meget pen og det var gøy å høre.Igjen jeg sa ingenting om eierskapet.

Så kommer jeg til poenget,

Da sier han ene igjen,tenk å bruke penger og tid på disse kjedelige avdanka 5 seriene.

Ikke er de vært noe,hadde heller valgt en rusten 320i e30 som prosjekt enn begge disse e34 ene tilsammen ;) ;)..

Det er da jeg skjønner hvor galt det er blitt.

 

Men uansett så er konklisjonen min,Jeg er veldig glad vi er forskjellig.

Tenk å kjedelig det hadde blitt hvis alle kjørte rundt i klin originalt,eller Stance!

La oss respektere de som vil modde på sin måte,det være Rieger e36/e46 eller annen Ufo styling.

Innerst inne så er det jo dette med forskellige utseender som kan være gøy.

 

Men nok grining om vrak og tristhet om biler fra min side,jeg tar vare på det jeg har.:)

 

Ikveld er det store muligheter for snekkebytte.

Info kommer.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i veldig mye av det dere skriver her, men det jeg tenkte på var at det ble veldig mye generalisering og misnøye med alt som ikke var orginalt.

For å ta meg selv som eksempel vil jeg påstå jeg er blandt de som har lagt mest tid og penger i en E34 bruksbil her på forumet, med blandt annet motoroverhaling, rustfjerning&lakk, komplett understell, bra generelt vedlikehold, og tatt alt annet som har dukket opp underveis.

Men slik som det kom frem her er jeg ikke en "ekte E34 entusiast" da jeg er i starten av 20årene, har sota hella lykter, KW v2 senking, og ikke tidsriktige felger.

Eneste jeg ønsker å få frem er at man absolutt ikke trenger å være "orginalpolizei" for å sette virkelig pris på disse halv-gamle femmerene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Deler og div .Onsdagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...