Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Deler og div .Onsdagen.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Alltid like pen den bilen din :)

Utløserlager er litt jobb, men overkommelig ;) Du må ned med eksos, så kan du løsne mellomakselopplagring slik at du får sluppet det litt ned da du skal av med akselen i front mot girkassa.

Nå er skruene som holder girkassa mot blokka å girkasse oppheng. Koble fra røret til slavesylinder, og kanskje ta av giroverføring. så er det vel klart for og dele kassa fra motor. Er mange bolter rundt hele kassa, lurer på om det ikke er torx skruer. Kan være greit med mange forlengere å ledd for og nå skruene på åversiden. Kan jo være greit å evt bytte clutch og hardykobling i samme slengen ;) også får du jo og mulighet til å gjøre bytte av bakpotta di i samme slengen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid like pen den bilen din :)

Utløserlager er litt jobb, men overkommelig ;) Du må ned med eksos, så kan du løsne mellomakselopplagring slik at du får sluppet det litt ned da du skal av med akselen i front mot girkassa.

Nå er skruene som holder girkassa mot blokka å girkasse oppheng. Koble fra røret til slavesylinder, og kanskje ta av giroverføring. så er det vel klart for og dele kassa fra motor. Er mange bolter rundt hele kassa, lurer på om det ikke er torx skruer. Kan være greit med mange forlengere å ledd for og nå skruene på åversiden. Kan jo være greit å evt bytte clutch og hardykobling i samme slengen ;) også får du jo og mulighet til å gjøre bytte av bakpotta di i samme slengen :)

 

 

Alltid like pen den bilen din :)

Utløserlager er litt jobb, men overkommelig ;) Du må ned med eksos, så kan du løsne mellomakselopplagring slik at du får sluppet det litt ned da du skal av med akselen i front mot girkassa.

Nå er skruene som holder girkassa mot blokka å girkasse oppheng. Koble fra røret til slavesylinder, og kanskje ta av giroverføring. så er det vel klart for og dele kassa fra motor. Er mange bolter rundt hele kassa, lurer på om det ikke er torx skruer. Kan være greit med mange forlengere å ledd for og nå skruene på åversiden. Kan jo være greit å evt bytte clutch og hardykobling i samme slengen ;) også får du jo og mulighet til å gjøre bytte av bakpotta di i samme slengen :)

 

 

Takk for det Viggo.

Prøver å holde den tritt med vær og dens daglige gjøremål:).

Huff såpass arbeid ja...

Der er en ulyd når clutchen er inne og synes den har blitt verre nå .

Så da må jeg nok sette bilen bort til en som kan ta jobben.

Eksos ja.:).

Det som er,er at jeg har Supersprint 2x76 liggende som skal på.

Men bilen blir brukt hele tiden så har ikke fått gjort det.

Men har lyst på grenrør ,så det jeg vil gjøre er:

-Har liggende komplett rør med katalysator som er som nytt.

-Skaffe grenrør

-Bygge nytt eksos med grenrør og katalysatorrør og skjøte med de Simons rør/pottene som er på bilen og avslutte med Supersprintpotta.

Tror det vil bli greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar noen timer men er forholdsvis greit, noe spes grenrør du har i tankene? ;)

 

Nei ikke noe spesielt,har du noe i tankene?

 

Vegard17:Ja ok,helt ærlig så må jeg nok sette bort jobben til noen som kan det.

Ikke nok med det,så havnet jeg egentlig litt akutt på Ullevål sykehus.

Begynte å miste følelse i armer og bein og hasteoperasjon ble tatt på mandag.

Så jeg har fått beskjed å holde meg unna tunge ting og alt som er bilrelatert.Og til og med kjøreforbud i 14 dager.Drittkjedelig.

Men kommer sterkere tilbake så fort ting i rygg og nakke gror.

Så nå har 15 åringen ansvar for 535en mens far er sofaslask :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte ikke på noe spesielt nei, bare lurte ;)

Fikk med ett alpina gren da jeg jeg kjøpte bil sist, men har ikke helt bestemt meg om det skal brukes sammen med shrick kvasskam :)

Ønsker deg god bedring, aldrig morro når slikt skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ok,du får gi meg et tips hvis du vil selge :).

Nei ,det der var skummelt gitt..

Våknet og merket at armen var nummen,etterhvert,spredde det seg over hele kroppen.

Hastesendt til nevrolog i Kr.sand deretter rett til Oslo.

Nå er jeg operert og føler jeg har blitt utsatt for gruppemishandling men de sier det skal bli bra.:).

Men nok helseprat,jeg får tid nå i godstolen til å planlegge litt ekstra til e34en.

Er mye som må gjøres men heldigvis har jeg venner som kan hjelpe til hvis det er noe.:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk for det Rani.:).

Tar nok sin tid dette men sakte men sikkert ,ordner det seg.

Men kjedelig,da jeg har mye jeg skulle gjort.

Angående ha gjort....

Vel ,nå har jeg virkelig fått testet denne bilen i sommer /høst hvordan den fungerer osv.

I og med jeg har gåavstand til jobb,er det kona som har brukt denne bilen og det er klart at hun er som andre damer,vri om nøkkel

og alt skal være iorden.

Da forventes det at den skal frakte hun,andre hit og dit og alt skal fungere.

Og vet dere hva?

Det har den jaggu gjort og nå.

Jeg sjekket vann og olje for første gang på 2500km ,neida,ikke minsket en dritt.

Dette har jeg gjort for å teste den litt.

Den har fått utfordringer i fleng i hele sommer og høst og den sluker det rått.

Mer og mer imponert over denne gamle bilen.

Når det kommer til orden derimot,der er det en slapp holdning.

Papir,flasker osv.

Jeg har sagt at bil tar jeg meg av men litt rydding av henne eller barna skader ikke

Et statusbilde fra idag:

post-58602-0-93475900-1446899474_thumb.j

møkkete matter osv.

Og et til:

post-58602-0-52417300-1446899568_thumb.j

Baksete fullt av ting og tang.

Dette er heldigvis ikke store saken og tar 3 min og ordne.

Men jeg er altfor nøye og liker det ikke.

Men ,er litt stolt og :).

Er sånn jeg kan se for meg at det var på 90 tallet da disse var familiebiler og folk stresset med barn,jobb osv.

Og er jo ikke alle som bruker e34 som familiebil i 2015.;).

Som læreren til datteren sa så fint:"Når du kommer i denne på skolen,minner det meg om bror min i 96.

Han hadde sånn en som familiebil.Når du kommer med denne ,hører lyden,føler jeg at jeg var ung på 90 tallet".

Men angående rydding innvendig,skal datteren min imorgen gjøre den ren.

Jeg skal ikke gjøre noenting pga ryggoperasjon,så da blir jeg tilskuer :)

Utvendig derimot,ser den sånn ut:

post-58602-0-63469100-1446900126_thumb.j

Ikke gale.

Her blir det bare en spyl,mikrohanske og QD.

Bilen ble jo tatt skikkelig for 3uker siden.

Legger ut planen for service:

-toppdekselpakning/justere ventiler

-Ny pakning ved fordelerhus.

-Alt av olje,filter osv blir tatt.

Forstillingsdeler må og byttes merker jeg.

Med andre aldri arbeidsledig med e34.:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må og få tilføye en ting her .

Kom jo på at jeg har en diffbrems med originalutveksling jeg kjøpte ifjor vår...

Kanskje på tide å få den og på.:) :).

Har det med det å sanke deler og plutselig ,faderen,jeg har jo det,og det og!.

Ekstra deler er gøy.

Nå har jeg skikkelige dempere (Gule justerbare Koni komplett med nye topplager) liggende.

Venter bare på gule Koni foran og kommer for salg en vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett ifra bensinforbruket og faren for rust så er det overhode ingenting i veien for å kunne bruke en E34 som familiebil i dag, nå bruker jeg ikke min som familebil men den blir brukt nesten hver dag og vi tar den stadig på langtur. Jeg kommer frem til akkurat samme steder med denne som med F10en, dem gjør akkruat samme nytten selv om den er veldig mye eldre :)

Synes det er flott at du bruker bilen din og er med på å bidra til å holde E34 synlige i trafikken, ved det gode stellet bilen får så er jeg sikker på at den tar mindre skade og slitasje av dette enn mange nyere biler. Ser ut som en fin service du skal ta der, greit å ha fått tatt det før det blir Tysklandstur til neste år ;)

Med andre aldri arbeidsledig med e34.:).

Der er jeg faktisk veldig uenig, har ikke rørt en skrue på min siden Januar og frem til nå som jeg tok service :) Men når det er sagt er det flere ting jeg kunne ha gjort hvis jeg gadd, men det er småting som ikke hindrer bilen i å fungere vanlig. Til å være gå gammel og ha gått så langt så er jeg overrasket over hvor lite skruing det er, det er i aller største grad vedlikehold og skifte av slitedeler jeg har "skrudd" i de snart 4 årene jeg har hatt min :) Litt derfor digger jeg E34, ting bare virker og fungerer :D (kraftig bank i bordet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik90:

Det jeg mente med arbeidsledig ,var at uansett hvor mye du holder på med disse bilene,dukker der stadig opp småting som hvertfall jeg vil ha iorden,nettopp pga bilen er gammel.

Men allikevel ikke problemer som hindrer meg og bruke den.

Det vedlikeholdet som jeg vil ta er som du sa,når jeg gidder det :).

 

Ja ,bilen skal strekkes opp noe voldsomt frem til en Tysklandstur.

Ny deler på karroseriet,slanger,rør,ja masse :).

Jeg skal ha den sånn at om jeg ligger i kø i 3 timer,eller ligger i 200 ,så skal den være dønn deal.:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring Jan! Vi får heller vente spent på at du skal Gro og bli bra! Slik at du kan komme med nye oppdateringer og underholde oss med ^^

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Takk for det.:).

Ja,jeg regner med at jeg kommer meg .Tar bare tiden til hjelp.

Oppdateringer kommer det masse av fremover.

Synes det er viktig å oppdatere hva jeg gjør på bilen.

Elv om alle oppdateringer ikke er like viktige,så gjør jeg det likevell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Deler og div .Onsdagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...