Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Mandagen .Siste verk på e28 bla.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

8 timer siden, DrSakke skrev:

Ja, dette er jo en slik liten kosejobb som man kan gjøre inne i huset. 
ny sett med pakninger var vel ca 20pund

så overkommelig.

dette med feil på kroppen fikk jeg kjenne på jeg og- klemte tommelen i en kjellerlem og jævelen passet på å gå av helt. Så er gipset og venter på operasjon for å sette det sammen. Blir ikke mye skruing gjort nå

mvh

sakke

Ja det er fin jobb det .

Skal se mer på dette nå utover høst og vinter Sakke.

Au au ikke kjekt nei .😩

God bedring så kommer du plutselig tilbake .🙌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott å se hva du gjør med Combo'n og hva resultatet blir. Håper det svarer seg og at dere har en god deleexpress / pendlebil de neste 2 årene.

Som Rune sier, ta vare på kroppen din, viktigere å ha en hel Jan enn hel bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok ikke alene om å bruke litt for mye tid på deler som har rustet fast. Ofte er det ikke mangelen på tips om hvordan man "burde ha gjort det" det står på, men det er nå en gang slik at ting er litt forskjellige, man har kanskje litt ulike verktøy for hånden, litt ulike skills og så prøver man kanskje å ikke demontere mer enn man må på en bil som har rundet 15+ år. Da skal jeg love at tiden flyr, særlig om man ikke kan gå vekk en dag og starte "på nytt" dagen etterpå. Samtidig er det også litt slik at desto mer tid man har brukt på å fikse noe desto mer gledelig blir det når det fungerer skikkelig igjen etterpå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, E.C. skrev:

Du er nok ikke alene om å bruke litt for mye tid på deler som har rustet fast. Ofte er det ikke mangelen på tips om hvordan man "burde ha gjort det" det står på, men det er nå en gang slik at ting er litt forskjellige, man har kanskje litt ulike verktøy for hånden, litt ulike skills og så prøver man kanskje å ikke demontere mer enn man må på en bil som har rundet 15+ år. Da skal jeg love at tiden flyr, særlig om man ikke kan gå vekk en dag og starte "på nytt" dagen etterpå. Samtidig er det også litt slik at desto mer tid man har brukt på å fikse noe desto mer gledelig blir det når det fungerer skikkelig igjen etterpå :) 

Her skriver du akkurat sånn jeg opplevde / opplever tingene .

Tips stod det ikke på nei ,men tipsene funket jo ikke iht verktøy jeg hadde osv .Men med egen tenking så løsnet det sakte men sikkert .

Ja det er akkurat det jeg ønsket ikke å demontere mer enn jeg akkurat måtte og et eksempel var stabilisator stag foran ,det skulle vært av ,men med torxskruer som var rustet i stykker ,måtte jeg finne en annen måte som var tungvind ,men fungerte 😊.

Ja det gikk enormt med tid på dette men verdt alt sammen når turen på onsdag ble tatt ,for det ble jo en ny bil .

Og hentet flett nytt motorfeste til den igår det som står helt foran mot støtfanger .

Det var helt ødelagt .

Er tre stykker på den ,et på hver side og det foran.

Så nå slipper jeg nok dunking når jeg slipper pedal ved pådrag .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man fått brukt mesteparten av mandagen til klargjøring for lagring av Horst .😊

Det meste er tømt nå her :

IMG_3717.thumb.jpeg.e77ac5b5699ccb42809546f9045b9ed0.jpeg

Få ladet batteri skikkelig :

IMG_3714.thumb.jpeg.9920c9ff6446da2fa151abad12e48584.jpeg

Så nå er det snart bort med den :

IMG_3716.thumb.jpeg.7e57152e682816323384d231237b7b9e.jpeg

Gjenstår en skikkelig vask nå på den men været er ikke på min side .

Fikk og sluttført siste ettappe på Opel .

Hadde et motorfeste som var helt gåen :

IMG_3710.thumb.jpeg.fa84c47ee46e10d1b0ffe2f0b3e39e97.jpeg

Nytt montert :

IMG_3709.thumb.jpeg.d4a45e78270d590af75600c12c17281b.jpeg

En lek å montere og gjort på 5 min.

En testtur bekreftet at nå er der ikke bevegelse når jeg slipper pedal og totalt stille foran .

Ble og en rask polering av lykter .

Før :

IMG_3711.thumb.jpeg.e91c1937b28b52db09fd36cbdc7cda27.jpeg

Våtslipt kjapt og polert og da ble det sånn:

IMG_3712.thumb.jpeg.f96946c526b85e4b7c1292957670fc13.jpeg

Nå ser alt bedre ut :

IMG_3719.thumb.jpeg.0e2d012207d2cba24e0de097b7f37f7f.jpeg

Det ble og montert vinterdekk på den av den grunn at sommerdekk er utslitte og den skal på eu nå veldig snart og den delen der gruer jeg meg til på denne bilen 😩😩

Ellers nå er det mye leting etter deler til vinterens e34 prosjekt ,nemlig AC 2025 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Mandagen .Siste verk på e28 bla.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...