Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Rep av sprekk i dashbord / shine av motorrom .Pics&Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Ja da er jeg igang med stolbytte.

Førerstol er montert og fungerte supert og nydelig å sitte i.

Men så skal jeg montere passasjerstolen(altså førerstolen fra donorbilen).

Her har jeg virkelig fått noe og suge på og trenger hjelp..:)

Denne hvite 12 pinen har jeg i min bil:

post-58602-0-36026800-1419880009_thumb.j

Et bilde til andre veien:

post-58602-0-57899200-1419880081_thumb.j

Men ,under stolen min ligger denne,altså en helt forskjellig kopling:

post-58602-0-26886300-1419880174_thumb.j

Hva gjør jeg nå??

Jo ,fikk jo med hele kabel greiene og fikk satt i kobling som passet men er like langt.

Den hvite 12 pinen som er i bilen ,må jeg skjøte med disse ledningene her:

post-58602-0-70002400-1419880418_thumb.j

Men hvilke.

Det viktigste for meg er å få stolen frem og tilbake ,opp og ned,nakkestøtte.Til blokksberg med minnefunksjon foreløpig.:).

I og med minnefunksjonen er på passasjersiden er ikke det så viktig men et +hvis det virker.

Her må dere hjelpe dere som kan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vi fortsetter galskapen fra igår.

La meg presentere "operasjon Kaos":

post-58602-0-15426800-1419956375_thumb.j

Etter at jeg koplet opp feil så gnistresprut og sikringer haglet igår kveld gav jeg opp og var sur.

Men kunne ikke gi opp,sikringene ble byttet og igjen var der liv i ledningsnettet på bil.

Disse sikringene ble byttet:

post-58602-0-10221100-1419956592_thumb.j

De sier Google er din venn! Ja jøss særlig..

En uvenn spør du meg.Du søker til du blir blå uten å finne svar på det du vil.

Da jeg igårkveld satt på facebook ,tenkte jeg på en som faktisk kanskje visste hva som kunne gjøre for å få liv i dette nemlig Vegard17 her på forumet.

Jo da han sendte den ene meldingen etter den andre hvordan jeg skulle få liv i stolen.

Så etter frokost,gikk jeg ut og gav blaffen i originalnettet under stol og fulgte Vegard's råd.

To minus ledninger og en pluss.

Var det det hele som skulle til for å få helsikke til å virke?

prosjekt ledning:

To minus og en pluss inn på hjerne under stol:

post-58602-0-04166500-1419957006_thumb.j

Sammenkoplet med pin i bil:

post-58602-0-52726100-1419957085_thumb.j

Nå ble det spennende......

Et trykk på bryteren bzzzzz og YESSS alt virket .

Jeg skrek i lykkerus av glede.

Denne ledningsbunten her:

post-58602-0-49560400-1419957233_thumb.j

Er søppel.

Alt du trenger er tre løse ledninger ,så virker altså stol.

Men skal du ha speil,ratt og lignende så du kople til mer.

Men det viktigste i stol virker.

Da var det bare og teipe sammen ledninger,lage skikkelige koplinger:

post-58602-0-51041100-1419957399_thumb.j

Skru sammen alt og resultatet ble sånn:

post-58602-0-62480500-1419957464_thumb.j

post-58602-0-70794200-1419957556_thumb.j

Jeg er storfornøyd.

Stolene er nydelige å sitte i.

Til våren skal jeg ta opp stolene igjen pga der er endel ting som ligger klart til kopling bla korsryggjustering,varme osv.

Men nå skal jeg nyte stolene og ikke røre noe som helst.

En drøm om beige sportstoler i skinn er oppfylt.:).

Igjen Vegard,takk:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren det der ble bra :D Det var da enda godt at du fikk koblet opp alt og at de virker, ber til høyere makter om at det må gå i min bil også...

Nå vil jeg komme bort å prøvesitte en dag ;)

Takk.:)

Dette ble som natt og dag ja.

Vi skal nok få liv i stolene i din bil.(Har en god plan ):).

Bare å komme Fredrik.

Dette ble meget pent, Jan. Godt jobba! :) Ingenting som slår følelsen i det man får ting til å virke, etter å ha styrt på en stund.

Jo takk,jeg er fornøyd,men et helsikka mens det stod på.

Fremover nå skal jeg bruke tid på de resterende ledningene.

Mulig jeg bytter over hele minnefunksjon over til førerstol.Endel jobb men tror jeg skal få det til.:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt en 3 mils kjøretur ,for å teste hvordan stolen er å sitte i mens man kjører.

Og jeg er igrunn storveis:) :).

Helt ,ærlig så er det ikke for ingenting at komfort er komfort og sport er sport.

Tror nok at skulle jeg kjøre herifra og til Hammerfest så tror jeg nok rompen min hadde trives mest i gamle komfortstoler.

Men allikevel,disse stolene jeg har i nå,sitter du deilig i og jeg merker at stolene har gått lite.Nesten nybil følelse i dem.

 

Men.....F.a.e.n...

Der er jo sånn elektrisk lårhviler eller pokker hva det er,denne kjørte jeg helt ut men ville ikke tilbake.

Er nok bryter,for det klikker når jeg kjører bryteren helt frem,men null lyd fra motor/bryter da jeg vil kjøre den tilbake .

Lest at disse bryterene er forbruksvare så får nok finne meg en .Uansett ingen krise,men liker å ha det iorden.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte 240 mil med en overnatting i sommer med min (stavanger-tromsø om sørlandet), fikk aldri vondt i baken. Vanlige skinnseter. Det var fint det :)

 

Hvor mye bruker egentlig denne her på mila? Både ved langkjøring og bykjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte 240 mil med en overnatting i sommer med min (stavanger-tromsø om sørlandet), fikk aldri vondt i baken. Vanlige skinnseter. Det var fint det :)

 

Hvor mye bruker egentlig denne her på mila? Både ved langkjøring og bykjøring.

Nei stolene til e34 er gode uten tvil,så regnet med du satt godt ja.:).

Det med sportstoler,gjør at du får en helt annen sittefunksjon hvis jeg kan kalle det det.

Litt tightere men samtidig nydelig.

Drivstoff ja,Jeg kjører min pent og når jeg og min familie reiser på tur ,noe vi ofte gjør ,ligger den på ca 0,85 i snitt ved vanlig kjøring på e18.

Dette innbefatter også forbikjøringer ,start og stopp ved osv.

Ved bykjøring/blandet kjøring,1,2.

Men er ingen problem å få den til å bruke 1,6 på mila.

Men hvis plugger,vakumslanger,filter ,ja det vanlige er iorden er dette et greit forbruk på en gammel motor.

Og sist men ikke minst en nydelig god motor å bruke på tur.

Hører den ikke når du pusler i 90 km,men når du trår til den,våkner den til:).

Så alt i alt helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det ordna seg med deg da! Når jeg prøvde det selv på mine så ville d ikke funke. . Endte med å bestille ny bryter fra ebay beregnet for stol uten memory. bryteren med grønn etikett mangler en pin så måtte ha en med gul etikett. Så var en hel kveld med skjøting av ledinger for å få den til å funke. .

E34 sportstoler er helt klart gode å sitte i, men litt hard for lange turer så spørst om jeg skal ha komfortskinn i min framtidige bruks e34 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det ordna seg med deg da! Når jeg prøvde det selv på mine så ville d ikke funke. . Endte med å bestille ny bryter fra ebay beregnet for stol uten memory. bryteren med grønn etikett mangler en pin så måtte ha en med gul etikett. Så var en hel kveld med skjøting av ledinger for å få den til å funke. .

E34 sportstoler er helt klart gode å sitte i, men litt hard for lange turer så spørst om jeg skal ha komfortskinn i min framtidige bruks e34 :)

Ja jeg skylder deg en stor takk.Jeg ble så glad at du aner det ikke:).

Ja,du måtte styre såpass ja.

Sportstolene er perfekte uten tvil og virkelig pene å se på men som du sier at jeg tror nok de er harde på lengre turer ja.

Nå er det lenge siden bilen har fått smake langtur,så får ta en test å sjekke hvordan de er.:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal lide litt for skjønnheten er det vel noe som heter, Sportstoler er helt korrekt i en bil som din Jan. Min daffe 520I passer heller komfortstoler, sjelden jeg har bruk for veldig mye sidestøtte i den (Men for all del, den vesle M50en kan absolutt terges opp hvis man bare går inn for det :P ) Med ditt mer sportslige oppsett samt kraftverk av en motor så vil jeg tro du kommer til å sette pris på sidestøtten, bare vent til vi skal til Nurburgring du og jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ikke lagt merke til at jeg blir sliten i at sportsstolene mine, men Nürnburg skal jeg bli med på! Hva skjedde med turen ned til sørlandet?

Ja det er klart :) Vi skal få tatt oss en tur, men Jan er en en travel mann vet du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Rep av sprekk i dashbord / shine av motorrom .Pics&Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...