Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Du skulle sagt følgende til han tjenestemannen:

A) En bil som dette er til for å brukes, den har ikke godt av å stå i en mørk garasje og samle støv halve året.

B ) Det er ikke saltlake når det er opp mot 10 varmegrader ute. De salta kun litt på Mandagskvelden pga det var litt underkjølt. Så denne bilen brukes med god samvittighet

Da hadde du "parkert" han litt, men for all del..det er bra de er hyggelige :) 

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger mye heller å forholde meg rolig med disse personene og heller være hyggelig ,da disse vet å vise hvor mye makt de kan bruke.:).

Disse var supervennlige og alt var såre vel.

Hadde det vært noen drittstøvler som hadde begynt å plukke på ting,en helt annen historie.

Men ufattelig hvor fort de er oppe med hender og skilt når eldre biler kommer kjørende men greit det nok når alt er iorden :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndagspjusk.

Fant ut at oppholdsvær og fin temp,gjorde at jeg ville ut å småfikse litt på bilen.

Jeg har jo skvettlapper som jeg bruker om vinteren og de ville jeg ha på.

Disse sparer meg for MASSE steinsprut og slitasje på lakk langs siden og kanaler.

Så disse var bare og montere rett på.

Og da dette var gjort,måtte det jo dokumenteres.

535i med vinterlapper:

20161211_142527.jpg

20161211_142625.jpg

Dette er jo originale som passer rett på og passer bra kontra uoriginale .

Om det er noe kult vet jeg ikke men det gir jeg blanke i så lenge funksjonen er der på denne årstiden :).

En annen ting jeg gjorde var å finne frem dette:

20161211_142836.jpg

Hvorfor?

Jo ,ganske enkelt fordi jeg vokset sidene opp til listene sånn at ikke dritt setter seg så fort.

Dessuten har jeg vært knallhard med avfetting og det tærer på voks.

Men nå er den vokset opp til listene igjen :

20161211_143602.jpg

Trengte ikke noe forarbeid ,slenger på et par til:

20161211_143356.jpg

Godt å vite at det er gjort.

Enn må gjøre det beste utav vintersituasjonen:

20161211_143436.jpg

Til sist ,valgte jeg å gjøre noe med dette:

20161211_142653.jpg

Dette fikk jeg av og fikk fjernet dritten bak:

20161211_142754.jpg

Rent og klart for nytt emblem:

20161211_142920.jpg

Nytt montert og straks bedre:

20161211_143118.jpg

Er sånt som løfter bilens utseende syns jeg.

Er jo endel små detaljer på e34 som må være iorden.

Masse lister osv.

Disse har fort for å forsvinne ,slippe fra klips .

Nå fremover skal lister som er dårlige,erstattes med nytt og nye klips,gummilister nede ved dører skal og byttes de som er dårlige ,sånn at helheten kommer bedre frem.

Tilslutt et søndagsbilde :

20161211_143652.jpg

Thats all for today ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 316 skrev:

Nydelig! :) Skvettlapper synes jeg kler bilen, sitter som et skudd!

Takk for det :).

Jo de passer bra kontra ettermarkedslapper ja og ikke minst lurt å bruke nå om vinteren :).

Nå ser det og jaggu ut som det blir en Skienstur for delesanking til helga.

Fader ,når skal galskapen ta slutt?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er er at jeg ifjor fikk tak i en fin brukt passasjerdør i bilens farge men denne er fra en 90 modell og alt inni dør som elektrisk osv er totalt ulik.

Nå har jeg derimot fått tak i en fra 92 i samme farge som passer rett på samt noe annet småting og skal hente det.:).

Døren på passasjersiden min er rustet i stykker men nå blir det bra :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misunner deg de skvettlappene Jan, skulle hatt sånne på min også. Det er bedre med skvettlapper en skada lakk og rust, gidder ikke å høre på de som disser skvettlapper. Fikk jo litt tyn for det når jeg monterte dem på F10en også, men du så fine kanalskjørtene mine er etter 30 000 km :) 

Lurt å vokse på nytt, avfetting tar jo voksen. Ofte så må det mye avfetting til for å fjerne møkk og da blir det en ond sirkel. Quck detaler er også fint å bruke da den i det minste styrker voksen noe :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skvettlappene er kjekke uten tvil og som tidligere nevnt ,sparer det lakk og sider for mye :).

Jeg monterte det og på e61en min og der har det ikke kommet enn flekk etter 28000 km .

Og på sort bil ser enn hvertfall alt.

Litt stadig tid med voks er viktig selv om vinteren og jeg gjør ingenting av det .

Jeg kjører heller knallhardt på med avfetting sånn at jeg faktisk vet at dritten forsvinner enn at ting ligger og lagrer seg :)

Qd er fint det men er rensket for det nå desverre.

Sender deg en pm nå Fredrik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11.12.2016 at 18.11, Fredrik 90 skrev:

Jeg misunner deg de skvettlappene Jan, skulle hatt sånne på min også. Det er bedre med skvettlapper en skada lakk og rust, gidder ikke å høre på de som disser skvettlapper. Fikk jo litt tyn for det når jeg monterte dem på F10en også, men du så fine kanalskjørtene mine er etter 30 000 km :) 

Lurt å vokse på nytt, avfetting tar jo voksen. Ofte så må det mye avfetting til for å fjerne møkk og da blir det en ond sirkel. Quck detaler er også fint å bruke da den i det minste styrker voksen noe :) 

hvordan voks bruker du og hvordan avfetting bruker du? :)

forøvring morsomt innspill av han fra SVV Jan! xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde en generaltabbe Freakshow..

Som regel PB men tok feil en gang og dynket konsentrert Trailerwash rett på lakk og den er så sterk at den etser hull i vanligé  flasker.Så jeg brukte den og nå var der ikke voks igjen.

Nå er den vokset opp  til  listen med Collinte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Freakshow skrev:

hvordan voks bruker du og hvordan avfetting bruker du? :)

forøvring morsomt innspill av han fra SVV Jan! xD

Jeg bruker for det meste Prickbort som avfetting, hender jeg bruker Surfex HD blandet ut 1:10 også. Av voks så bruker jeg Swissvax Blue Weis, på F10en har jeg for tiden lakkforsegling ifra Max Protect. Den er helt rå og anbefales på det beste :) 

Jeg må legge til at jeg ikke bruker så mye avfetting, kanskje en gang i måneden i vinterhalvåret. Ellers bruker jeg Autofoam ifra Bilthamber, helt supert skum som løfter dritten effektiv ut av lakken.

Det finnes sikkert mye andre bra vokser men jeg sverger til Swisswax, det koster men det får du igjen. 

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei dere ,

Det skjer egentlig lite på skru updatsa her ,til sorg for noen og til glede hvertfall for meg.

Jeg er glad jeg omsider har klart å få den i såpass stand at jeg kun stortsett trenger å vedlikeholde den på lik linje som e61en min ,nemlig med litt vask og stell.

Og på denne tiden er det uhyre viktig med en runde med hageslange /høytrykk når enn velger å bruke gammel bil på vinter.:).

Jeg vasker ikke bil hver gang med berøring men jeg bruker å spyle av den med hageslange og avfetting 3/4 ganger i uken og det er jeg nødt til.:).

Da slipper ting å sette seg og rusten utvider seg minimalt .

Og etter tirsdag var det frem igjen med noe der går mye av:

PB og trykk kanne:

20161216_113948.jpg

Bilen blir sauset godt inn og lar  det virke en pissepause og en kaffe :):

20161216_113908.jpg

Og man ser jo hvordan ting løsner:

20161216_113923.jpg

Og som sagt kun spyling absolutt overalt i krinkler og kroker.

Og du verden hvor mye dritt som man får vekk:

Se på det som ligger på bakken.

Fysj,teenker på de som gir blaffen og bare tar et tak om våren.Ikke rart ting ruster.

Dritten forsvinner:

20161216_114638.jpg

Etterhvert ble jeg jo ferdig med litt saltfjerning og bilder får dere:

20161216_114715.jpg

God følelse å ha gjort.

Litt flere:

20161216_114752.jpg

E34 fronten blir jeg aldri lei av :

20161216_115830.jpg

20161216_115904.jpg

Så måtte jeg jo ha en liten inspeksjon oppi motorrommet.

Jeg hadde jo en skikkelig jobbr der i sommer og måtte se at alt var tett og det var det.

Så engine bay har holdt seg den.

Et par bilder av m30 rommet:

20161216_115526.jpg

20161216_115609.jpg

Jeg polerte opp ruten foran med noe Gass polish jeg hadde og fylte og opp spyledunken og med Turtles supersikt.

Den har jeg brukt på hver bimda tank om vinteren i 22 år og er fornøyd med den:

20161216_115400.jpg

Klar for påfyll:

20161216_115456.jpg

Oppi med litt good stuff:

20161216_115447.jpg

Med nyrenset frontrute og godt med midler i dunken ,er det gøyere å kjøre i grått og fuktige veier.

Til sist klar for helg og hva den måtte bringe av kjøring:

20161216_115813.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...