Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E34 og 12 års jubileum .Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

On 6.10.2016 at 16.20, sveigis skrev:

Jo testing ,så gjør jeg det :).

Men når jeg gjør det skikkelig ,så er det stortsett inne .

De fleste som polerer bilene sine har vel sikkert ikke mulighet til å stå inne og polere vil jeg tro ? Du mener at det å stå ute å polere, ikke er bra pga støv og urenheter i lufta ? Hadde jeg hatt en nyere bil eller en bil med ikke så gammel lakk, ville jeg nok bestrebet meg på å ordna meg en plass å stå inne, men med en gammel bil med gammel lakk, har jeg aldri ofra det en tanke. Kan ikke bli helt fanatiker heller :wink: He he he :-P 

Uansett, dette ble jo superblankt Herr Sveigane :-D Herlig bil !! Jeg er helt sikker på at du er eier av norges best bevarte 535i E34 :-D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett polering og evt. håndpolering/voksing av en eldrende brukis er én ting. Detailing er en annen. Det gjør man bare ikke utendørs. :P Går lett 30 timer+++ og masse runder med forskjellige kjemikalier, claybar osv. for å få lakken helt ren og klar til dyprens og gjerne 2-3-stegs polering eller våtsliping o.l. og så skal den jobbes oppover til show finish. 

@Bimmerlorris Anbefaler deg en tur innom norske dcn, og spesielt tråden jeg linket til. Der er det utrolig mye pent og med pent arbeid (detailing,) så får du sett mange voldsomme forandringer og hvor bra en gammel lakk kan bli. :) Er bilen full i rust, så er det så klart ikke så mye å investere i/satse på før rusten evt. er fjernet. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Thundercoil skrev:

Lett polering og evt. håndpolering/voksing av en eldrende brukis er én ting. Detailing er en annen. Det gjør man bare ikke utendørs. :P Går lett 30 timer+++ og masse runder med forskjellige kjemikalier, claybar osv. for å få lakken helt ren og klar til dyprens og gjerne 2-3-stegs polering eller våtsliping o.l. og så skal den jobbes oppover til show finish. 

@Bimmerlorris Anbefaler deg en tur innom norske dcn, og spesielt tråden jeg linket til. Der er det utrolig mye pent og med pent arbeid (detailing,) så får du sett mange voldsomme forandringer og hvor bra en gammel lakk kan bli. :) Er bilen full i rust, så er det så klart ikke så mye å investere i/satse på før rusten evt. er fjernet. :P 

Det er klart det, har man en meget pen bil/lakk og som brukes til kos og evnt show, så snakker vi også om en helt annen verden enn den jeg lever i, mtp dette. Jeg snakker om oss "dødelige" med normale bruksbiler uten en haug med rust. De fleste som i det hele tatt gidder å ta i en vaskehanske/svamp, og som kanskje håndpolerer bila våres en gang, høyst to ganger i året, og som ikke har en garasje, står nok ute på gårdsplassen en varm sommerdag/kveld og gjør denne jobben :-) Ja, i skyggen av huset eller hekken sin :wink: He he he :-P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Bimmerlorris skrev:

De fleste som polerer bilene sine har vel sikkert ikke mulighet til å stå inne og polere vil jeg tro ? Du mener at det å stå ute å polere, ikke er bra pga støv og urenheter i lufta ? Hadde jeg hatt en nyere bil eller en bil med ikke så gammel lakk, ville jeg nok bestrebet meg på å ordna meg en plass å stå inne, men med en gammel bil med gammel lakk, har jeg aldri ofra det en tanke. Kan ikke bli helt fanatiker heller :wink: He he he :-P 

Uansett, dette ble jo superblankt Herr Sveigane :-D Herlig bil !! Jeg er helt sikker på at du er eier av norges best bevarte 535i E34 :-D 

 

Sant det du nevner her.

Denne er overhode ikke hundre i lakk og når jeg tar en lett shine med polish,gjør jeg det ute og for meg er det ingen problem.

Når jeg derimot går skikkelig til verks,står jeg inne og det tar tid.

Og det skal jeg gjøre nå straks :).

Bilen blir passet på Tore uten tvil :),men og til de grader brukt og .Altså ikke hardt men hver dag ,hele tiden.

Lagt merke til at den ikke liker for mye stilleståing.

Så ja denne 535,får det den trenger når den vil :).

Thundercoil:

Riktig det du og sier.

Når jeg tok 530en i sommer ,stod jeg inne på jobb ogbrukte maaaange timer.

Clay,rubbing ja u know it:).

Men nå som lakk er ren,går det fint og legge et vokslag ute synes jeg :).

Men så nå som jeg fikk testet en skikkelig maskin,vet jeg at der er håp for skikkelig rens og blankhet i denne 24 år gamlelakken.:).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg brukt søndagen på stortsett å øvelsekjøre med 16åringen ihus.:).

Går stadig bedre og bedre dette .

En annen ting er at nå blir fruen ihuset til å bruke denne bilen endel på jobb fremover.

Hvorfor ?

Det blir enormt med km på e61en og vil ikke at den skal nærme seg 200 enda.

Denne derimot,desto mer km ,desto bedre:).

Jeg liker å se at den nærmer seg 300 nå .

Allikevel er det ingenting som tyder på at den gir opp enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ingen problemer med å polere ute nå om høsten men tørr luft og lite støv i lufta. Om sommeren derimot med sol og pollen derimot ville jeg i ikke gjort det. Jeg polerte selv litt ute på E34en nå nettopp, tok bakluka, taket og panseret før de ble mørkt og jeg kjørte bilen inn i garasjen. Jeg lånte en Makita maskin av Christopher, veldig mye bedre å bruke enn de jalla maskinene jeg har brukt til nå. Blir nok en sånn etterhvert ;) 

Ellers så er det fint å se bilen få stellet sitt. Ikke noe problem at denne nærmer seg 300 000 km, M30 og E34 sin byggekvalitet er en uslåelig kombinasjon. En på det amerikanske Bimmerforums.com har kjørt over 700 000 km med sin E34 535i :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter dette med polering Fredrik .:).

En skikkelig maskin gjør susen uten tvil og løfter gammel lakk mange hakk opp .

Jeg tror og mener at ved et vanlig vedlikehold mtp olje ,se over kjøling osv ,holder disse lenge m30 motorene .

Og ikke minst,jeg er mer og mer overasket hvor godt de går.

Dette er motorer som er avleggs i teknologi og totalt blottet for hjelpe effekter som turbo og annet nymotens viss vass.

Allikevel holder den dampen med mange av dagens biler både i aks og toppfart.

Synes det er imponerende den dag idag :).

Ja kvaliteten på e34 er bra uten tvil .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på Eu med bilen igjen.

Denne gangen hadde jeg litt dårlig smak i munnen pga de nye reglene.

Bilen ble jo først testet og mekanikeren kom tilbake og sa :"her har ikke jeg lyst til og gå ut igjen.Kunne tenke meg en lang tur i denne."

Det lovet jo godt:) .

Så var det brems og lystest,seilte rett gjennom.

Opp på bukk ,,,,her måtte vi være 4 stk for å få under løftelabbene på bukken:) :).

Og du dæven hvor de inspiserte bilen under .

Drivstoffrør,bremserør ble saumfart,alt av innfestninger og foringer ble vridd og bøyd på.

Jeg har jo som sagt Simons all the way på denne bilen og den lager nok lyd.

Dette ble ikke klaget på heldigvis.

Så kom vi til forstilling.

Jeg har jo klaget over dunking ved bremsing og nå fikk jeg svaret,,

Casterstag begge sider .

Dvs,eu feila var:

-Casterstag begge sider .

-Ei knekt bakfjær.

Det var jaggu ikke dårlig synes jeg:)

Det beste er at delene har jeg liggende og blir byttet til uken.

Fikk og skryt for hvor velholdt bilen ellers var mtp teknisk og utseende .

Så dette var gøy.

Gav hvertfall meg boost til å knekke to år til på vei med denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, viggo E34 skrev:

Hærlig når det er bare slikt småpirk å vanlige slitedeler :)

Å morro med slike beskjeder :)

Ja fy fader .

Men dæven hvor nøye de var men jeg sa ,slå dere løs ,tror ikke dere skal finne så mye:).

Når de sa at denne bilen er bedre enn de fleste nye bruktbiler,slappet jeg av ..

Dette er feil som er fikset på en kveld og tar sikte på å få det iorden ila uken .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen ble veldig bra med polering jan! :)
men å stå ute er ikke noe problem på høsten som fredrik sier :) er tørt og fint og lite støv og dritt i lufta ^^
kjørte full vinterklargjøring av svigers sin volvo v60 forje helg og jeg brukte hele helga på den :P
så pleie tar tid! xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det ble bra :).

Nå er det bare resten igjen.

Ja det med å stå ute ,går som regel greit føler jeg.

Men nå er det slitedeler først som teller etter EU.:).

Har klesskapet fullt av deler ,så det er godt.

Bytter nok og nedre bærearm førerside når jeg igang ,så da er det meste nytt foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har benyttet dagen til og finne frem delene som må til for å få bilen gjennom Eu.

Begynner med disse:

20161018_110841.jpg

Bytter og dette ,da jeg byttet på andre siden i sommer:

20161018_111351.jpg

Fikk jo klage på knekt fjær.

I og med jeg har to komplette gule Koni ,setter jeg de på:

20161018_111206.jpg

Med nye topplager:

20161018_111214.jpg

To komplette:

20161018_111209.jpg

Da dette er gjort ,blir den godkjent.

Kjenner jeg fremdeles ikke kan fatte at de ikke fant mer :).

Så igjen,hvis en enn passer på ting etterhvert så går det meste greit.

Blir veldig spennende og kjenne hvordan bilen blir med Koni.

Har jo kjørt Spax i to år og har vært fornøyd sålangt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E34 og 12 års jubileum .Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...