Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Mer deler upd.Hirschmann service.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Ja hvis du hadde giddet å hjelpe meg med å finne en diff til min så hadde det vært superdupert :) Jeg blir ikke klok på hva slags utveksling jeg har, er forskjellig fra automat, manuell, non vanos osv. Men som du sier så har jeg forstått det dithen har jeg har ett 188 hus som du sier :) Er det noe jeg ønsker meg mer til E34en min nå så er det en diff med brems, med mest mulig lik utveksling til den jeg har nå :)

Du får PM :)

 

 

Ja,kommer til åbruke litt tid om kveldene nå tenker jeg.

Jeg har til nå funnet ut hvilken utveksling du har og kan velge imellom.;)

Dette takket være jeg kom over en tabell der alle utvekslinger på e34 står.

Og ja,vi må få tak i en som har lik utveksling som den du har.

Jeg vil forske litt på hva du kan bruke fra andre og sist men ikke en som der er en kristelig stand på.Ikke noe slarkende og ulende greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet ikke du diff i vinter da Rani?

Mine Opel venner ,bruker Quife diff og det er saker,men fader for pris på sånt.:).

Jeg synes du skal beholde den 540 en som du skal jeg Rani.

Å begynne å bygge presse på en kommende klassiker synes jeg er litt dumt.

Den du har der er jo fin,ikke noe ihjelkjørt stygt rææl.

Da hadde jeg heller spyttet prisen av en presse og kostet på karroseriet litt shine.

Nei få heller tak i en stygg sak av en e34 og bygg herjebil av den.Så beholder du den fine grønne 540 en som den er.

Du ler av meg nå,men ikke om 5 år.;)

Neida Rani,din bil,dine valg og muligheter :) :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet ikke du diff i vinter da Rani?

Mine Opel venner ,bruker Quife diff og det er saker,men fader for pris på sånt.:).

Jeg synes du skal beholde den 540 en som du skal jeg Rani.

Å begynne å bygge presse på en kommende klassiker synes jeg er litt dumt.

Den du har der er jo fin,ikke noe ihjelkjørt stygt rææl.

Da hadde jeg heller spyttet prisen av en presse og kostet på karroseriet litt shine.

Nei få heller tak i en stygg sak av en e34 og bygg herjebil av den.Så beholder du den fine grønne 540 en som den er.

Du ler av meg nå,men ikke om 5 år.;)

Neida Rani,din bil,dine valg og muligheter :) :).

Komplett shine kommer skal jeg si deg :) har en kompis som er polakk, har har mange kontakter som driver med rustsveis, lakk, og motor som han skal kjøre ned bilen og få en real fiks på :)

Bytter til annen diff i vinter ja den er på 3.15, orginal er 2.93, vurderer å gå tilbake på orginal da drivstoff forbruken er noe høy som Daily Driver :P men har jo hørt mye bra om qualife ja derfor hadde det vært gøy å prøve:)

Ang presse er det jo fet å ha på en orginal 540, men vurderer å skaffe meg en bruksbil, da jeg vil "skåne" den litt, ja det høres litt rart ut men som du sier, kommende klassiker :P trenger ikke ennå en bensinsluker altså :)

★sent from my wifi microwave★

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet ikke du diff i vinter da Rani?

Mine Opel venner ,bruker Quife diff og det er saker,men fader for pris på sånt.:).

Jeg synes du skal beholde den 540 en som du skal jeg Rani.

Å begynne å bygge presse på en kommende klassiker synes jeg er litt dumt.

Den du har der er jo fin,ikke noe ihjelkjørt stygt rææl.

Da hadde jeg heller spyttet prisen av en presse og kostet på karroseriet litt shine.

Nei få heller tak i en stygg sak av en e34 og bygg herjebil av den.Så beholder du den fine grønne 540 en som den er.

Du ler av meg nå,men ikke om 5 år.;)

Neida Rani,din bil,dine valg og muligheter :) :).

Ja jeg må si meg enig med Jan her, synes du bør beholde 540en som den er nå motor og drivverksmessig. 540en går jo mer en godt nok, spinner på tørt uten problem gjør den også så :P Ta heller å shine opp bilen kosmetisk og få tatt den flassinga du har på taket ;) Men som Jan sier, det er din bil og dine valg :)

Men en diff med sperre er jo uansett ikke å forakte, for meg så er forøvrig fremkommligheten på vinterføre det viktigste når det kommer til dette da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdagen.

 

Idag var det på tide med en aldri så liten 5er tur på E18 igjen.

Jeg har svigerforeldrene mine i Sandefjord og datteren min skulle på besøk nå i helga.

Så da pakket jeg ned bager og kjørte til Stokkebakken i Telemark hvor vi skulle møtes.

Har igrunn ikke så mye og si om kjøreturen annet enn at bilen er just føkking pørfekt  å kjøre langt med.;)

Og er bil just føøking pørfekt å kjøre går tiden fort.

Neida fra spøk til alvor,bilen er god å reise på tur med til å være 20 år og du sitter som en prest.

Ja faktisk så gleder jeg meg til å kjøre langt med den ,men den er overhode ikke nybilfølelse og det er litt av sjarmen.

 

Tok og litt bilder:

 

Litt hvil :

 

post-58602-0-90277200-1402608678_thumb.j

 

Fra terassen på det nedlagte Vertshuset:

post-58602-0-26459800-1402608768_thumb.j

 

En annen ting som jeg tok et bilde av er den tidligere kafeterian som er der.

Denne som alt annet er lagt ned.

Synes det er trist med disse Taverna/spisesteder som må pakke sysakene ned.

Enn skal ikke ikke gå lengre ned en 10 årsiden da denne var stappet med folk som spiste og koste seg.

Men nå som bensinstasjoner har nærmest begynt som kafeer,er det vanskeligere å holde små spisesteder oppe og går.Dette er dumt og trist

 

Flotte busker som er iferd med og gro igjen,det samme gjelder bygning:( :

 

post-58602-0-23166500-1402609190_thumb.j

 

Rart å tenke på at her har det sittet mange sultne mennesker og spist,nå er det forlatt og tomt:

 

post-58602-0-93256500-1402609304_thumb.j

 

Ja hvem vet kanskje der har sittet noen e34 eiere der inne på 90 tallet og drikket kaffi og slappet av,eller parkert sånn,løpt inn ,røsket med seg brus og suset videre inn til Oslo?:)

 

post-58602-0-58855600-1402609481_thumb.j

 

Uansett,gøy er det med litt retro og drømming..

 

 

 

 

.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit å få tatt seg en liten langtur av og til så bilen får strekt litt på beina :) Jeg syens også at disse bilenen stadig er veldig gode å kjøre, man glemmer liksom at de er over 20 år gamle faktisk. Det viser hvor gode BMW er til å bygge biler med gode kjøreegenskaper, spiller ingen rolle hvor gammel bilen er men den gir fortsatt "fahrfeude" i massevis. Jeg syens du skal blir med oss til Nurburgning i September jeg Jan, da kan bilen få seg en skikkelig tur :D

Trist at de har langt ned den kafeterian, fikk litt sånn assosiasjoner av en nedlagt "Dinner" langs gamle Ruote 66 i USA ;) Nå jeg var liten så kan jeg huske at vi stoppet der og spiste ved noen anledninger og jeg trodde faktisk at kafeen stadig var i drift, selv om jeg kjører ofte forbi så har jeg ikke lagt merke til at den står "forlatt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av di bedre trådene på bimmers :)!

 

 

Takker så mye.

 

Det er greit å få tatt seg en liten langtur av og til så bilen får strekt litt på beina :) Jeg syens også at disse bilenen stadig er veldig gode å kjøre, man glemmer liksom at de er over 20 år gamle faktisk. Det viser hvor gode BMW er til å bygge biler med gode kjøreegenskaper, spiller ingen rolle hvor gammel bilen er men den gir fortsatt "fahrfeude" i massevis. Jeg syens du skal blir med oss til Nurburgning i September jeg Jan, da kan bilen få seg en skikkelig tur :D

Trist at de har langt ned den kafeterian, fikk litt sånn assosiasjoner av en nedlagt "Dinner" langs gamle Ruote 66 i USA ;) Nå jeg var liten så kan jeg huske at vi stoppet der og spiste ved noen anledninger og jeg trodde faktisk at kafeen stadig var i drift, selv om jeg kjører ofte forbi så har jeg ikke lagt merke til at den står "forlatt".

 

Ja enn merker at den må brukes og at den trives på langtur.:).

Synd med alle Tavernaer som legges ned og ja det minner litt om Route 66.

Det med Tysklandstur er en ting jeg må tenke litt på.

Klør litt etter et prosjekt nå fremover så da må jeg prioritere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig overskrift folkens:).

Ok da skal jeg forklare litt nærmere..

Eldste datteren min er litt over gjennomsnittet interesserti hest.

Siden hun kunne gå har livet sitt dreid seg om hest til fars stooooore frustrasjon.

Men jeg ikke la min frustrasjon gå utover henne.Er nok flere i min familie som har fått nok enkelte ganger av lidenskapelige interesse for bil.

Idag satt jeg av dagen til å være med henne i stallen og studere hva hun gjorde og da ble det jo litt bilder.

Datteren min sin stolthet ,nemlig Leistur fra Vidvik(les islandshest:) ).:

post-58602-0-86105000-1402785016_thumb.j

Noen Bmw eiere må ha M tech på bilen sin,hesteeiere må ha Wintec:

post-58602-0-30803500-1402785105_thumb.j

Her kommer den og vil hilse på sine tyske 211 kollegaer:

post-58602-0-05687100-1402785328_thumb.j

Det likte den godt,som dere ser ,så er praten igang:

post-58602-0-31998600-1402785529_thumb.j

Etter dette smilte den resten av dagen:

post-58602-0-98363500-1402785643_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var det 31 nye mil på den norske vei.

Har ingen bilder idag men.

Jeg tok med meg kone i nydelig vær og vi tok østover.Tenkte igrunn jeg ville teste bilen litt i rush /kø .Tenkte da i henhold til kjøling og div.

Turen bortover mot Torp går som en drøm og når vi nærmer oss Fokserød sa jeg til kona:"Nå skal vi se hvor lenge denne tempmåleren står rett på halv".

I denne varmen og i kø var jeg litt nervøs.

Men neida i over entime gikk bilen i stampe og kø i over 25 grader ute.Og den rikket seg seg ikke.Og varmeapparatet var av og vifte på halv.

Med andre ord ting ser ut til å virke når det kommer til kjøling.

Jeg har hele tiden aldri likt den viskosepolitikken til Bmw.Mye bedre med termostatstyrt elektrisk ;)

Uansett så er kona mi sykt begeistret for dette gamle greiene av en bil.

Hun sier at bilen er nydelig å reise langt med og at dkal vi på tur må vi bruke denne.

Og tilslutt bensinforbruket...

Jeg nullstilte kj.komputer da jeg reiste hjemmeifra og da jeg kom hjem sjekket jeg den.0,86.

Da snakker 31 mil med alt fra landevei,køøøøø,endel to gir ned forbikjøringer og div.

Synes det er greit jeg med tanke på den gamle avleggse teknologien der er på denne 3.5 literen.

Forbasket synd jeg glemte apparatet hjemme for idag kunne jeg tatt masse bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dette var ett pent forbruk, min brukte 1,1 l per mil nedover i Tyskland med hastigheter rundt 130-140 km/t. Her hjemme ligger jeg på rundt 0,8 l per mil på langkjøring, jeg har 520I og dere har 535I og likevel skiller det ikke så mye ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Mer deler upd.Hirschmann service.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...